1 mei 2025, 07:22:16

pony's/paarden???

Gestart door miss_sweet_1990, 27 augustus 2007, 10:42:48

« vorige - volgende »

miss_sweet_1990

eeys

ik zie iedereen wel met vogels, katten en honden maar nu had ik een vraag of hier ook mensen tussen zitten die pony's of paarden hebben  ;D??

ik heb zelf nu 3 shetlanders en ben net 2 weken bezig met paardrijden (doodeng :-\) maar goed  ;D
het lijkt me wel lange om te weten of hier ook mensen tussen zitten die pony's en/of paarden hebben  :)

mvg

ankje

hoi wat leuk 3 shetties wij hadden 1 shet maar die hebben we weg gedaan en mag nu als dekhengst spelen en we hebben  nog een fries van 4 jaar die erg lief is  het is een ruin en heet jerke en wat rijden betreft volhouden want het is verslavend groetjes ankie

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Bello

Nee een eigen paard hebben we niet, maar ik ben wel paardengek.

Bij ons in het dorp staan genoeg paarden, nu ook met veulens heerlijk om naar te kijken.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

mariejj

Ik heb 1 shetlander en 1 kleine pony  en nog een shetlanderveulen (maar die is al verkocht)   :P
volgend jaar hopelijk 2 veulens van de shetlander en pony :D

miss_sweet_1990

echt schattig zijn die veulens altijd he  ;D dit jaar hadden we er ook een maar die ik ook al verkocht
trouwens hebben jou ponys ook stamboekpapieren of niet?
mvg.

mariejj

nee, maar de veulens van volgend jaar  krijgen wel een halve  ;D

miss_sweet_1990

lache  ;D
maare dan zou het eigenlijk (als je het een beetje oficieel wilt houden) het veulen van de shetlander volgendjaar met de letter "B" moet beginnen, het gaat namelijk altijd via het alfabet ditjaar was het met de "A"
in iedergeval alvast suc6 er mee want het is erg jammer als het veulen dood of zelfs niet word geboren
(heb het zelf jammer genoeg ditjaar mee gemaakt, het veulen zat nog in het vlies  :-\)
groetjes

mariejj

Ahh.. wat jammer van jouw veulen.. :(   
Bij ons had dat ook kunnen gebeuren (ook dit jaar) , het veulen zat ook nog helemaal in het vlies  maar gelukkig waren wij erbij en heb ik het vlies eraf gehaalt  :)
Achteraf dacht ik bij het zien van de filmpjes en foto's  dat het wel anders had kunnen aflopen, dus dat het veulen had kunnen stikken. :-\

Zijn jouw pony's ook weer gedekt? en hebben ze papieren?

Ik zal wel een keertje foto's hierop zetten van me pony's maar nu even niet het is namelijk nogal laat  :P
xx

miss_sweet_1990

aie jullie hebben dan echt geluk gehad
tja wij waren dit jaar jammer genoeg net te laat

maar nu effe iets leuks
mijn pony's zijn nu ook weer gedekt en met papieren duzz ;D
als het mooie veulens worden gaan wij er ook volgendjaar weer mee naar de premie keuring

ze worden trouwens half verwegen mei geboren (dat is opzich wel komies want de 19 van die maand ben ik jarig ;D)

wat voor kleur zijn trouwens jou pony's?
ik heb 2 zwartbonten en 1 zwarte

groetjes...

mariejj

Leuk  ;D   ik zou ook graag keuringen willen lopen met me pony's (al denk ik niet dat deze pony's wat winnen :P) maar me ouders vinden dat te veel werk en we hebben geen trailer.

Ik heb 1 vosbonte merrie van ongeveer 16 jaar  en dat is de moeder van de 4 jarige Palomino bonte merrie.
En de vosbonte is ook de moeder van het veulen en ik weet niet precies wat voor kleur hij word  ::) Hij is nu bruin bont  maar zijn hoofd en benen zijn al verkleurt naar zwart door het verharen. ;D

Moeder en zoon:

Dit is palominobonte:

En op deze foto is zij nog klein maar ik kon zo snel geen andere foto vinden waar je haar  palomino vlekken kan zien.
In de winter en midden in de zomer zie je haar vlekken niet zo heel goed  omdat haar vacht dan verkleurt door de zon en de wintervacht:

mariejj

Oja  vergeten te vertellen..  Ze zijn nu gedekt door een pony (jammer genoeg geen shetlander)  van 1.07    een appaloosa! :D

miss_sweet_1990

eeyz
sorry dat ik al een tijdje niet heb gereageert maar ik heb het erg druk met school en zo  :-\
maare in iedergeval jou pony's zien er echt sgattig uit  ;D
en dat veule blijft volgens mij bruin bont omdat de manen en staart zwart zijn

groetjes... :-*

mariejj

heej

Maakt niet uit hoor..  ;)
Ja ik dacht  ook al dat hij gewoon weer bruin werd maar de 'nieuwe eigenaar'  zei dat hij zwart zou  worden/blijven.  Maar de laatste week begint het zwarte op zijn hoofd  al een bruine tint te krijgen . ;D 

Hoe vind je dat palomino bont??  ::) dat komt niet veel voor he  ;D   Ik ben benieuwt wat voor veulen daar uit komt  :P
xx

miss_sweet_1990

die palomino bonte is zekers wel mooi  ;D
laat me het alsjeblieft weten wat voor kleur het veulen volgendjaar worde  ;D het zal vast een supper mooie worden  ;D
maare ik stop weer anders krijg ik ruzzie met de leraar :-\
xxx doeg

mariejj

Ja ik ben ook heel benieuwt wat voor kleur het word, Palomino vind ik wel mooi maar daar heb ik er al 1 van dus hopelijk word het een appaloosa :P

Heb je ook foto's van jouw pony's ??  ;D
xx