28 april 2024, 11:33:46

Hier is ie dan!

Gestart door Jacco, 30 september 2003, 17:34:01

« vorige - volgende »

Jacco

Hallo allemaal,

Hier is ie dan mijn nieuwe en tevens eerste valkparkiet van 7 weken oud en gisteren opgehaald uit het nest.....











Verder is hij/zij nog erg stil en heeft nog geen geluiden gemaakt maar dat zal neem ik aan zijn tijd nodig hebben....
Wel komt hij/zij op mijn hand zitten en is eigenlijk niet echt bang ofzo,.....
Verder komt er over een week of 2 nog een maatje bij ben overdag werken is anders ook zo stil voor het valkje.....

Groetjes Jacco.

Nes

He Jacco!

Gefeliciteerd! Wat een beauty zeg  :) geweldig! Wat leuk, je eerste valkje... Weet je wel zeker dat ie 7 weken is?
Z'n kuifje is zo klein! Of is ie geplukt door een ander valkje?
Het is een schattepoepie!

Groetjes Nes.

Jacco

Hallo,

In de winkel waar ze dat nest hadden zeiden ze dat ze allemaal rond de 7 weken oud zijn. (maar ja dierenwinkels zeggen wel eens vaker wat als het maar verkoopt :) )

En misschien dat die ook wel geplukt is zal dan wel ff tijd nodig hebben om aan te groeien...  ;)
Verder is het echt een lieverd en gelijk al zo tam vind ik echt te gek!  :P

Groetjes Jacco.

ziralioness

AAHWWWW wat een knuffeltje... ik wil ook zo graag een geparelde erbij!!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Jacco

Ja is idd echt een knuffeltje  :) :)
Gewoon een geparelde erbij halen ! (offuh zeg ik nu domme dingen?  ::) )

Groetjes Jacco.

Kolkkie

Hoi Jacco,

Wat een mooi valkje zeg. Zijn kuifje zal met de tijd wel weer aangroeien :).

Heeft hij/zij al een naam?

Groetjes,

Mariska

p.s. ik heb al een geparelde witmasker :D
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Jacco

Ja ik hou het maar even op een mannetje omdat het net voor het eerst 2x geluid maakte ..... :D (slaat ook nergens op ik weet het  ;D )

Maarruh de naam dat had ik natuurlijk al lang bedacht namelijk Jacco!

Voor de duidelijkheid zelf heet ik eigenlijk Jeroen maar als nickname gebruik ik altijd Jacco weet niet vond ik een mooie  naam......
Maar aangezien ik hier waarschijnlijk nog wel veel vaker kom is het natuurlijk wat makkelijker als jullie mijn echte naam weten.  ;)  ;)

Groetjes Jeroen alias Jacco  :P :P :P :P

Jacco

P.s. een witmasker vind ik ook heel erg mooi alleen bij de dierenwinkel bij ons waar ik altijd kom hebben ze nooit zoveel keuze of er moeten er net een paar nestjes tegelijk zijn....

Groetjes uhhhh Jeroen.

dammie

Hallo Jacco,

Wat een scheetje zeg :) :) :).Let je op voor het valkenvirus ;D ;D.Ik ben ook hard op weg...zijn zo een geweldige vogels.En als ik nu die kleine van jou zie..oei oei :D :D.

Groetjes,Marianca

Jacco

Hallo Marianca,

Ja ik weet het het valkenvirus heerst heel erg hier moet ik zeggen heb er zelf momenteel ook veel last van!  :D :D :D
Maar als je zo'n valkje ziet dan kun je hem of haar gewoonweg niet meer weigeren!

Ik zag dat jij ook met 2 valkjes bent begonnen en dat je nu inmiddels een voliere heb waar waarschijnlijk nog meer valkjes bijkomen?  ;)

Groetjes Jeroen.

dammie

Hallo Jeroen,

Nouuuuuuuuu,ik heb 4 valkjes ;) ;) ;).Waarschijnlijk komt er een vijfde :) :).De voiliere krijg ik morgen,yippiieieieieiei.En ja,het valkenvirus he ;D.Let maar op,als jij dadelijk 2 in de voiliere ziet denk je,hmmmmmmmm kunnen er nog wel wat bij,hahahahaha.Op gedrag staat een stukje van mij,vandaar misschien vijfde valkje.Wacht ff wat de experts ervan zeggen :-/

Groetjes,marianca

Stijn dc

hello

gefeliciteeerd met je keuze!
ze of hij ziet er echt goed uit!
en zijn of haar kuifje zal snel aangegroeid zijn hoor!

SDC:D

Jacco

Gelukkig wel een valkparkiet zonder kuifje blijft natuurlijk even lief maar issuh toch anders..... :)
Nou Marianca dat is idd best wel zielig wat Kokkie betreft maar zal hopelijk voor Kokkie in de toekomst wel loslopen!
Hopen dat ze in de voliere wat rustiger zijn en natuurlijk wat meer aandacht hebben voor Kokkie. Suc 6   :)

Groetjes Jeroen.

Jacco

P.s. Jacco slaapt erg veel overdag en hij slaapt met 2 pootjes op de stok is dat wel goed? ('s nachts kan ik niet controleren wat Jacco heeft het gelijk door wanneer ik in de buurt ben...)
Ook als ik Jacco terug in de voliere zet blijft hij/zij de hele tijd op de stok zitten (beetje bol) waar ik hem/haar neergezet heb?
Misschien dat ik me iets te snel zorgen maak hierover en dat Jacco nog even aan alles moeten wennen.....
Verder gaat het heel goed behalve het vliegen dan, Jacco vliegt namelijk overal tegenaan maar ja wij konden als baby zijnde ook niet gelijk lopen.  ;D

Groetjes Jeroen.

Lique

Een jonge valkparkiet zit vrij weinig bol op zijn stok.
Een jong slaapt wel veel, tenminste meer als een volwassen valkparkiet.
Alleen ik zou het eens proberen met een paar speeltjes in zijn kooi te hangen, en knaagsnoepgoed(honingstaven, vitacraft) en natuurlijk trosgierst.
Zo kan hij zich niet vervelen. Probeer hem ook eens eruit te laten, en goed ermee trainen.

groetjes lique