20 juli 2025, 18:17:07

Sharons (b)engeltje Angel (1)

Gestart door Sharon, 25 augustus 2007, 20:01:57

« vorige - volgende »

Sharon

Hoi Anja,
ik voel me vandaag anders toch weer behoorlijk beroerd hoor. Ik ben tijdens het laatste lesuur naar huis gegaan omdat ik me echt niet lekker voelde. Vanavond toch proberen om lekker vroeg te gaan slapen.

Milo heeft inderdaad zijn eerste vliegmoment gehad hier, en hij inderdaad een brokkenpilootje  ;D Maar volgens mij vliegt hij straks als de beste thuis rond! Het stuntelen in het begin hoort er inderdaad gewoon bij. Ik twijfel er ook echt niet aan dat het goed zal komen hoor.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Silke *

Hoi Sharon,

Hèh, leuk dat je Milo eens teste, maar kleine valkjes zijn zowiezo nog wat onhandig  ;D ;D
En,, als hij normaal doet is er niets aan de hand hoor. Ik heb het ook al verschillende keren meegemaakt en er bleek niets te zijn  ;)

Groetjes
Silke

Kimm

hoi sharon,

wat leuk dat milo heeft gevlogen! ja dat gaat nooit zo soepel in het begin ;D voor je het weet maken ze strakke bochten!

trouwens beterschap!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sharon

Hallo allemaal,
jaja, het is weer tijd voor een update!

Met Milo gaat het echt heel erg goed. Hij eet veel, drinkt ook, fluit en is lekker levendig. Hij slaapt en dut op één pootje en voelt zich echt al helemaal thuis bij ons.
Deze ochtend bleef meneer gewoon doorslapen terwijl mijn vader en ik heel vroeg in de keuken bezig waren met ons ontbijt, en daarna in de woonkamer gingen eten. Hij werd pas wakker toen ik hem gehad zei voordat ik naar school ging. Hahahaha... lui beestje  ;D ::) :P
Op zijn koppie zijn nu echt heel erg duidelijk nieuwe veertjes aan het doorkomen. Ze zitten nog allemaal in hun hulsjes, en moeten eerst nog wat verder groeien. Hij is nu net een stekelvarkentjes  ;D ;D ;D Hahahaha...

Milo stapt nu echt al heel erg goed op de vinger, hoewel hij toch echt wel zijn momenten blijft behouden dat hij totaal geen zin heeft en weg wilt vluchten. Maar zelfs op die momenten lukt het me om hem op te laten stappen. Hij leert dus al goed dat hij moet luisteren.
Deze avond hield ik mijn vinger een aantal cm boven de stok waarop hij zat, en op een afstandje van hem, en hij kwam gewoon aangelopen en stapte meteen op mijn vinger. Daarna herhaalde ik dit nog eens, en toen deed hij het weer! Goed van hem hè? Ik ben echt ontzettend trots op mijn ventje.
Hij stapt dus echt al gewoon zonder commando op mijn vinger, en als ik mijn vinger van hem afhou, komt hij er zelf naartoe om erop te stappen.

En nou nog iets veel leukers...
Ik heb deze avond Milo gekroeld!!  ;D ;D ;D
Eerst probeerde hij me nog wel weg te jagen door te happen (Hij maakt alleen maar de beweging, bijten heeft hij nog NOOIT gedaan bij me), maar toen ik eenmaal in zijn nekje aan het kroelen was, realiseerde hij zich dat het toch wel heel erg fijn en lekker was, en liet hij het gewillig toe. Hij heeft er ook echt van genoten, want hij kneep zijn oogjes dicht en liet zelfs zo'n lief prietgeluidje ontsnappen (Oeps, dat mocht ik niet van hem zeggen...  ;) Hij wilt namelijk het imago van stoere bink behouden  ::) ;D ;D ;D).
Ik heb hem dus heerlijk in zijn nekje kunnen aaien, en ook zijn wangetje, en zelfs over zijn koppie, waar nu dus de nieuwe veertjes aan het doorkomen zijn. Dat voelt trouwens wel heel erg raar aan hoor.
Jullie kunnen je wel voorstellen dat ik hier echt ontzettend blij en trots op ben!

Ik heb Milo vandaag ook trosgierst aangeboden... ik had de stengel nog niet eens goed neergelegd, of meneer zat er al van te eten hoor  ;D (Hoezo een vreetzakje?  ;) ::))
Hij heeft er echt heerlijk van gesmuld, en het was erg leuk om dat te zien.

Met Angel is ook alles goed. Ze is nog steeds een heerlijke kroelkip hoewel je toch echt wel merkt dat ze toch een beetje gepikeerd is door de rui en er een beetje last van ondervindt. Maar ze kan nog steeds heerlijk van een kroel genieten hoor, gelukkig maar. En ze stapt ook nog steeds heel erg goed en gewillig op. Ook bij haar hoef ik niet altijd het commando te gebruiken.
Toen ik haar deze avond aan het kroelen was, voelde ik heel erg duidelijk veertjes in hulsjes in haar nekje en begin van haar rug. Ik wist eerst niet goed wat ik voelde, want het voelt toch best vreemd, en toen keek ik eens tussen haar veertjes terwijl ik aan het kroelen was, en zag ik dat er nieuwe veertjes in hulsjes zaten. Die hulsjes zijn trouwens behoorlijk pijnlijk, want als ik ook maar een beetje te hard eraan kom, geeft ze een gel, en hapt ze verontwaardigt naar mijn vinger. (Waarna ze zich direct weer heel gewillig laat kroelen  ;D Gekkerd dat ze is  ;D).
Ik zou haar wel willen helpen om deze hulsjes te verwijderen, maar durf het niet zo goed meer nu ik heb gemerkt dat het pijn doet. En eerlijk gezegd weet ik ook niet goed hoe ik het moet doen.
Hebben jullie misschien tips ivm het helpen verwijderen van die hulsjes?

Alles gaat hier dus nog steeds heel erg lekker!

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Sharon

Hoi Silke,
ja, kleine valkjes kunnen inderdaad behoorlijk onhandig zijn, echt kleine brokkepilootjes  ;D
Er is ook helemaal niets met hem aan de hand hoor, maak je maar geen zorgen.

Hoi Kim,
het was toch best wel leuk om Milo even te laten vliegen ja.
Ik denk ook wel dat hij straks als de beste zal vliegen.

Bedankt voor de beterschapswens!

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Kaatje

Hoi Sharon,

Wat een leuke update weer, ik liep een beetje achter in je boekje merkte ik  ::) En ja, sorry ... ik moet nu ook echt gaan beginnen om alles op te gaan maken wat ik in de voorraadbox heb zitten, anders is het straks over de datum en dan kan ik het weggooien en dat is natuurlijk ook weer zonde  ::)

Jullie mogen best langskomen hoor,.... ik deel ook heel gemakkelijk en heb daar absoluut geen problemen mee  ;D

Wat een avontuur heeft Milo achter de rug zeg !! Gelukkig is het allemaal nogal erg meegevallen en heeft hij even lekker de vleugels kunnen strekken !! Fijn dat hij ook al zo goed opstapt en zich laat kroelen !

Nog even over de gordijnen want bij mij is dit dus echt niet zo hoor !! Paco woont hier nu toch al bijna 7 maanden maar bij de pui heb ik op één gedeelte dus aan de buitenkant van die hor jaloezieën en op het andere gedeelte niks !

En vandaag had Rick dus het gedeelte van de hor jaloezieën open en wat doet meneer, ... die vliegt dus echt naar het licht hij botste toch heel zachtjes tegen de deur en ik ben eigenlijk toch wel boos op Rick geworden die natuurlijk ook erg schrok want ik had hem gewaarschuwd  ::)

Gelukkig zaten Vicky, Nienah en Xena nog in de kooi, want als Xena of Nienah met de snelheid die ze kunnen behalen er tegen aanvliegen dan durf ik dus niet te denken aan de gevolgen  ::)

Hier zit het rolgordijn in de keuken dan nog steeds op een bepaalde hoogte en zo zal dat ook altijd blijven en de jaloezieën bij de speelplek blijven ook altijd op een bepaalde hoogte hangen, ik wil het risico gewoon dus echt niet nemen  ::)

Maar goed, morgen misschien toch al opnieuw vlieglessen voor Milo en anders een zaterdag  :D Je zou Angel kunnen helpen door haar te kroelen maar dan op een soort draaimanier in haar nekje, je voelt dan de hulsjes zitten en op die plek kroel je en draai je tegelijk ... ik doe dat ook bij Paco en Paco ervaart dit echt als heerlijk !!

Hij weet volgens mij dan ook dat hij er op bepaalde plekken zelf niet bij kan, ... gewoon heel zachtjes en voorzichtig draaien aan de hulsjes als je aan het kroelen bent !!

Succes meid, en ook voor jou beterschap !!

Groetjes Karin

Sharon

Hoi Karin,
nou, dat was ook weer een heel bericht dat ik even moest lezen zeg! Maar wel erg leuk dat je altijd zo'n uitgebreide reactie geeft.

Dank je wel voor je compliment over de updates.

Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je die voorraad nu toch wel een beetje op wilt hebben. Het zou echt zonde zijn als je straks lekkers weg moest gooien omdat het over datum is.

Milo heeft zeker weer een klein avontuurtje beleefd, maar alles is goed gekomen gelukkig.

En wat die gordijnen betreft... Paco is het natuurlijk helemaal niet gewend dat de ramen echt zichtbaar zijn, juist omdat jij ze toch altijd een beetje bedekt. Daarom zal hij er waarschijnlijk tegenaan zijn gevlogen.
Bij ons thuis zijn de ramen nooit bedekt, en Angel vliegt er ook helemaal niet tegenaan.

Ik heb gisteren bij Angel geprobeerd wat je net zei, maar dat vond ze helemaal niet fijn, want dat deed zeer. Ik zal het gewoon heel voorzichtig blijven proberen.

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Dierenfreackske

Hoi Sharon ...wat leuk zeg dat je Milo mag kroelen in zijn nekje en koppie enzo !!
En hij leert heel goed en heeft ook heel veel vertrouwen in je he ! Je mag echt wel trots zijn op je ventje hoor !!!
En Angel ook natuurlijk he !

Wilma1

Wat fijn om te kunnen kroelen met Milo en dat hij door heeft dat dit erg lekker is  :D

De hulsje kun je idd eraf "krabbelen" als je hem aait, maar als hij daar pijn aan heeft  :-\ wordt het lastig... maar van de hulsje heeft ie óók last begrijp is, dus ja  ::) wat is wijsheid....toch nog eens proberen mss ??? Als ze er eenmaal af zijn voelt het voor hem ook beter.

Succes
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Sharon

Hoi Ann,
het was zeker heel erg leuk dat ik Milo lekker in zijn nekje heb kunnen kroelen.
Hij leert inderdaad heel erg snel en goed, en lijkt inderdaad al vertrouwen in me te hebben. Ik ben dan ook echt heel erg trots op mijn twee schatjes hoor.

Hoi Wilma,
het is zeker heel erg fijn dat ik Milo heb mogen kroelen.

Ik weet dat ik de hulsjes die Angel heeft er voorzichtig af kan krabben, maar het lijkt haar toch pijn te doen. Ik ga gewoon verder blijven proberen om de hulsjes te verwijderen. Ik denk ook wel dat Angel het veel fijner zal vinden als de hulsjes eraf zijn.

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Dierenfreackske

Hoi Sharon , heb je Milo al samen met Angel los gelaten ? Grtjs Ann

Sharon

Hoi Ann,
Angel en Milo zijn nog niet samen losgeweest. Ik wil Milo eerst een paar keer alleen loslaten. Als hij buiten de kooi ook heel goed opstapt en luistert, mag hij samen met Angel los.

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Dierenfreackske

Hoi Sharon ,  je hebt gelijk hoor dat je hem eerst alleen de kooi uitlaat !
Ik ga dat ook niet doen met mijn twee toekomstige valkjes hoor !!Eerst appart , dan samen !!! Je hebt dat heel goed gedaan hoor ! Grtjs Ann

♥Debby♥

Wat gaat het hier goed Sharon.. wat super dat Milo al zoveel toelaat en je hem lekker mag kroelen.. fijn hoor!

Ik ben benieuwd hoe het straks gaat als ze samen uit de kooi zijn.. dan heb je 2 straaljagers in huis!  :)

Ik blijf je schatjes volgen hoor..

Groetjes Deb

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

natacha

Hallo Sharon,

Knap dat je het zo rustig aan doet voor Angel en Milo, er is echt geduld voor nodig  ;D
Ik ga ook proberen om de gordijnen heel langzaam te openen. Als ik ze vanonder opendoe kunnen ze toch niet met supersnelheid ertegenaan vliegen, en als ik merk dat ze er toch tegen vliegen tja, dan houdt het op en dan ga ik verder in het donker  ;D

Groetjes Natacha