16 mei 2025, 19:30:07

groot nest

Gestart door wauthcthy, 25 augustus 2007, 12:42:19

« vorige - volgende »

wauthcthy

Hoi

Ik heb een parkieten koppel waar nu reeds 4 van de 5 eieren zijn uitgebroed op 2 dagen.
Het laatste ei is voor vandag of morgen(piep ei).
Mijn popje geeft de kuikens alleen eten kan die dat wel aan of moet ik de kuikens zelf nog bijvoeding geven?
Het mannetje geeft geen eten aan de kuikens,hoe kan ik dit oplossen daar we ze graag alle 5 zouden willen houden.
Hopelijk kan iemand mij raad geven.

Cathy
wauthcthy

Lin

Het mannetje kan je niet echt stimuleren,misschien komt het nog Geef in ieder geval genoeg zaadjes en eivoer. En goed opletten of ze wel genoeg aankomen. Heb je meerdere koppels met jongen van dezelfde leeftijd?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

wauthcthy

Hoi Lin

nee,het is mijn enigste koppel.
Mijn mannetje wilt wel eten geven maar het popje jaagd hem telkens van het nest weg.Bij haar nest in maart waarvan er maar één bevrucht ei was,deed ze dat ook tot het jong drie weken was en al opnieuw eieren had gelegd.Toen mocht het mannetje wel eten geven .We hadden het jong toen wel op houtskrul onder in de kooi gedaan,daar de pop het jong kaalplukte in het nestblok.Het is nu een prachtig jong geworden.De jongen worden wel gevoed door de moeder ,daar ik na iedere eetbeurt een kijkje neem om te zien of hun kroppen gevuld zijn.Wat ieder keer wel is.
Gewoon afwachten denk ik en dagelijks de jongen wegen.

Cathy 
wauthcthy

wauthcthy

Hoi

hier een paar foto's van de jonge valken nu 7 , 6 en 3 dagen oud
wauthcthy

wauthcthy

Hoi

De kleinste ga ik toch en stuk beter in het oog moeten houden .   Hij heeft altijd heel weinig eten in de krop.
Kleinste links vooraan.

Catherine

wauthcthy

wauthcthy

En betere kijk op deze

wauthcthy