20 juli 2025, 00:43:34

Joepie

Gestart door Yvette, 24 augustus 2007, 20:02:12

« vorige - volgende »

I_Xyzyx_I

Hoi Yvette

Zo te horen is het poepgebeuren al weer bijna achter de rug :D.

En zelf ben ik helemaal niet tegen kortwieken, ik heb liever een stuk van mijn benen af zodat ik wat minder ver kan lopen dan dat ik in een kooi zit waar ik een beetje heen en weer kan hobbelen ;) . En ik denk dat de vogels liever gekortwiekt zijn dan even vrij zijn en dan verhongeren :).

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Yvette

Hoi Jasper

Ik heb vandaag Joepie ook niet meer zoveel zien drinken

Het enige wat Joepie nog doet is overdag heel erg veel slapen maar dat komt misschien door het warme weer
Of moet ik maar met druivensuiker toedienen om hem weer wat fitter te krijgen?

En hij kan met zijn koppie voorover gaan slapen

danielle

Wat fijn dat de ontlastingonderzoek goed was.
Dus ik zou me maar niet meer zo'n zorgen maken om Joepie.
En over dat slapen, dat lijkt me toch vrij normaal, als ze daarnaast maar lekker actief zijn.

Yvette

Hoi Danielle

Ik vind dat Joepie wel heel veel slaapt overdag en spelen doet hij ook niet meer
Het enige wat hij nog doet is beetje zijn vleugels uitslaan en fladderen

Hermien

Staat de kooi van Joepie misschien in de zon? En kan hij dan soms geen beschutting vinden?  ???

Yvette

Hoi Hermien

Zijn kooitje staat tegenwoordig altijd in de schaduw tussen 2 planken en binnen slaapt hij ook vanaf dat ik beneden samen met Joepie en dat staat de kooitje heel erg ver van het raam af

Ik zal vandaag of morgen kijken om even te foto's van te maken

danielle

Dan is Joepie waarschijnlijk toch een beetje eenzaam.
Mijn valkjes slapen ook overdag, maar daarnaast zijn ze erg actief en speels.
Ik ben benieuwd naar de foto's.

Groetjes Danielle

I_Xyzyx_I

Het kan ook gewoon door het warme weer komen, hier zitten de valkjes ook alleen maar op hun stokje in de schaduw, terwijl ze met wat koeler weer duidelijk een stuk actiever zijn.

Dus als hij 's avonds en 's ochtends wel gewoon actief is dan is er volgensmij niet echt wat aan de hand, behalve wat luiheid door het warme weer, maar dat hebben mensen ook  ;D

Groetjes Jasper

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Yvette

28 juli 2008, 20:17:32 #1778 Last Edit: 28 juli 2008, 20:26:37 by Yvette
Hoi Jasper

Hij werd tegen uur of 4 weer aktiever en tegen half 5 was het weer zoals gewoonlijk heen en weer banjeren
En hij zat daarvoor nog voorover gehangen op zijn voerbakje te slapen alleen met dit gedrag ga je toch weer teveel zorgen om maken dan denk je wat is nu weer aan de hand

Hoi Danielle

Mijn allergrootste dilemma bij een 2e valkje gaat het wel klikken met Joepie en ik mis nog de ruimte voor 2e kooi al wilt Joepie denk ik altijd in zijn kleine kooi blijven ???
Ik wilde net gaan foto's gaan maken begon hier weer eens te regenen

Yvette

Joepie is net even door de regen geweest om even de kussen van de stoelen naar de schuur brengen en de zonnescherm dichtdoen

Yvette

28 juli 2008, 22:05:08 #1780 Last Edit: 28 juli 2008, 22:35:59 by Yvette
Ik heb toch nog even de beloofde foto's gemaakt en ook een kleine aantal foto's van mijn achtertuintje

Dit is de hoek waar de kooi altijd staat als Joepie buiten is

Een geliefde bezigheid van Joepie

Dit is ook een geliefde bezigheid van Joepie door de kooi gaan banjeren

Als je heel erg goed kijkt zie je een spoor achter mekaar aan van zijn plasje + een poepje

Wanneer wordt mijn veertjes een keer goed schoon

Dit is een ongeveer de houding die Joepie laatste tijd aanneemt

Joepie die net op ziek vogeltje lijkt

Joepie doet een vliegtuig na

Een kleine expressie van mijn achtertuintje

*Manon*

Hoi Yvette,

Tja, wat heeft een klein vogeltje eigenlijk te willen vraag ik mij dan toch af.
Een kleine kooi of liever een grote kooi en een vriendje  ???
Als je nu namelijk zijn kooi veranderd, de stok op een andere plek en speeltjes ergens anders of andere speeltjes, moet ie het er ook mee doen!
Mijn valkjes zijn vaak veranderd van kooi en het is natuurlijk even wennen, maar ze waren net zo vrolijk als ervoor.
Het is altijd afwachten of het gaat klikken met een ander valkje erbij, misschien dat Joepie te erg op jouw gericht is, omdat ie niet anders is gewend, maar misschien vind ie het ook wel helemaal fantastisch!

Groetjes Manon

Yvette

Hoi Manon

Ik denk ook altijd zo wat heb je als vogeltje nog meer te willen een liefhebbend baasje

Hermien

Eerljik gezegd vind ik persoonlijk de kooi toch wel aan de krappe kant hoor. En wat Manon schrijft is waar. Een nieuwe kooi is even wennen, maar dat gaat sneller dan je denkt. Als ik jou was zou ik dat zeker proberen.

Yvette

28 juli 2008, 23:59:18 #1784 Last Edit: 29 juli 2008, 00:14:40 by Yvette
Hoi Hermien

Met deze kooi was eigenlijk de bedoeling om als 2e kooi te gebruiken maar ik heb naast deze kooi ook een papegaaienkooi
Maar vorige week zaterdag zat Joepie als bibberend vogeltje in deze kooi

Morgen ga ik een betere foto van deze kooi maken

De kleine kooi is eigenlijk alleen bedoeld als Joepie mee op visite gaat, als hij zich niet lekker voelt of gewond is, slaapkooi )Joepie gaat 's nachts mee naar boven) als hij mee naar buiten gaat en ook om in deze kooi te gaan eten en drinken
En in de grote kooi zou Joepie dan uitdrogen omdat hij daar geen water wil drinken

Een tijd lang wilde hij niet eens meer uit deze kooi komen
Hij vond de wereld om hem heen veelste groot en dat gaf bij hem onveilig gevoel
Maar doordat Joepie de laatste tijd zich anders gedraagt weet ik het effe niet meer wat Joepie nou echt wil