19 juli 2025, 23:14:40

Joepie

Gestart door Yvette, 24 augustus 2007, 20:02:12

« vorige - volgende »

Kimm

hoi yvette,

valkjes zijn heel erg slim :D
fijn dat het goed gaat met joepie.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Yvette

Hoi Kim

Allereerst bedankt voor je compliment dat jij ook vindt dat met Joepie zo ontzettend goed gaat

Ik had al een tijdje opgemerkt hoe slim mijn Joepie is .......... hij weet altijd precies de opening van zijn te vinden als hij uit zijn kooi is dan gaat hij weer erin als hij dat wil of wilt gaan eten of eens lekker op zijn stokkie wilt gaan zitten

Yvette

Wat kan mijn Joepie de laatste tijd ontzettend veel eten wat echt niet normaal is
Straks krijg ik nog zwaargewicht valkje  ;D ;D ;D

En daarna wilt hij eens lekker bij me gaan zitten op mijn schouder of op mijn hand terwijl ik ook nog wil typen

Yvette

En zo ging Joepie weer naar zijn kooi vliegen om daar vervolgens in de kooi te gaan en gelijk weer eten na dat hij eerst water heeft gedronken

Yvette

Vandaag heeft Joepie heel even buiten gezeten maar niet echt heel erg lang en in zijn kooi
En dit vindt hij wel heel erg leuk en was meteen in slaap gevallen

Yvette

Joepie vliegt de laatste dagen alleen maar bovenop mijn hoofd en daarna kan ik gelijk weer eraf halen om vervolgens op mijn hand neer te zetten
Of hij is flink aan het eten
Van valkje die alleen maar in de kooi wil blijven is hij nu een gezellige valkje geworden en die graag uit zijn kooi wil

Ook vanmiddag is hij heel even naar mijn eten

Yvette

Joepie kan toch me soms net een standbeeldje op mijn hand blijven zitten

Hermien

Dat Joepie als een standbeeld bij je kan blijven zitten is weer het voordeel van één valkje hebben. Hier wil Goofy nogal graag 's avonds op mijn vinger zitten, gaat-ie zich lekker poetens en laten zien hoe mooi-ie is. Maar, zoals je wel weet, heeft Goofy helaas nog twee valkenbroertjes en die plagen elkaar graag. Dus wanneer Goofy even zo op mijn hand heeft gezeten neemt Silvo een sprongetje en een schreeuw, waardoor Goofy schrikt en wegvliegt. En zo kan Silvo dan even op mijn vinger, maar niet voor lang, want daarvoor heeft hij helemaal geen rust in zijn valkengatje. Als 'meneer' eerst Goofy en later Gabber van hun plek heeft verjaagd, is de lol er af en verdwijnt Silvo ook weer. Zo gaat dat hier dus. ;D

Yvette

Hoi Hermien

Het is inderdaad een voordeel als een valkje alleen leeft maar ze hebben ook alleen hun baasje als hun maatje maar van tijd tot tijd wordt hij ook even met rust gelaten

Yvette

Joepie had vanochtend zo ontzettend haast om te gaan eten dat hij gelijk uit zijn kooi ging vervolgens naar mij toe vloog en met mij naar de keuken en ik kon niet eens zijn voer in het bakje gooien ging hij al in de voorraadbus zitten die ik intussen al open had gemaakt ging hij daar erin zit te eten
En hij is ook een poosje erin gebleven

En nu zit hij lekker buiten in zijn kooi

Kimm

hoi yvette,

nou dan had joepie wel erge honger he?
heeft hij zijn buikje weer vol gegeten?

groetjes kim

Yvette

Hoi Kim

Joepie had inderdaad hele grote honger gehad terwijl nog voer in zijn bakje zat
En hij heeft ook zijn bakje weer rond gegeten en zit voor de grootste gedeelte van de dag lekker op zijn stokkie te slapen

Yvette

Joepie is vandaag ook nog behoorlijk verwend met een nieuw speelgoed en een mineraalblokje speciaal voor valkjes die ik in de Intratuin gekocht heb

En nu maar hopen dat hij ervan gaat eten en mee gaat spelen

Kimm

hoi yvette,

joepie gaat er vast wel mee spelen. leuk dat je dat hebt gekocht.

groetjes kim

Yvette

Hoi Kim

Dank je wel voor je compliment