20 juli 2025, 18:14:24

Joepie

Gestart door Yvette, 24 augustus 2007, 20:02:12

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Yvette
ik vind ook dat dieren evenveel recht hebben als mensen
op een goede verzorging en een zorgeloos leven he !!
Anders neem je toch geen dieren in huis he !!!
Ik vind het soms zo zielig als ik een papegaai of valkje zie dat alleen in een kooitje zit en zelf er nooit uit komt !!!
Nou ja.........en mensen zijn die hun dier verwaarlozen he !!
Daar kan ik echt niet tegen he !!Grtjs Ann

Yvette

8 januari 2008, 08:16:09 #1066 Last Edit: 6 juli 2008, 05:33:57 by Yvette
Hoi Ann

Ik vond het ook heel erg sneu/zielig als de papegaaien en parkieten haast niet uit hun kooi komen door hun baasje en ze hebben even veel rechten als andere dieren

Yvette

8 januari 2008, 19:19:15 #1067 Last Edit: 6 juli 2008, 05:34:14 by Yvette
Joepie heeft vandaag op zijn schommel gezeten en lekker even geschommeld en straks gaan we met zijn 3en naar tv kijken

En iedere dag gaat Joepie samen eten met Demi
Joepie gaat ook de laatste tijd steeds meer van babygeluidjes produceren en zijn rug omhoog gooien en ook over zijn schoteltje met eten hangen

En iedere avond als het licht uit gaat maakt hij ook van deze geluidjes

Dierenfreackske

Hoi Yvette ...leuk dat Joepie die schattige babygeluidjes
nadoet !! En kijken jullie maar gezellig naar tv !
Ann

Yvette

8 januari 2008, 22:18:06 #1069 Last Edit: 6 juli 2008, 05:34:33 by Yvette
Hoi Ann

Het gaat zo van frrt frrt frrt
Als ik het goed heb beschreven
En we hebben inderdaad samen gezellig heel even naar de tv gekeken

danielle

Hoi Yvette,

Ook ik vind het echt zielig als een vogel niet bij gezin word betrokken. Ik werk zelf in de thuiszorg en kom bij veel mensen over de vloer. Helaas zie ik te vaak vogels in veel te kleine kooien, slechte hygiene en verwaarlozing in aandacht. Ze staan er alleen maar om een beetje mooi te wezen. Ik kan daar nooit goed tegen, ik probeer nu om zo min mogelijk naar deze vogeltjes te kijken, want anders ben ik bang dat ik kwaad wordt op de clienten en dat kan ik ook weer niet maken.

Yvette

8 januari 2008, 22:39:50 #1071 Last Edit: 6 juli 2008, 05:34:50 by Yvette
Hoi Danielle

Helaas worden de dieren die in tehuizen leven niet of slecht aan hun welzijn gedacht
En met de vogeltjes helemaal erg slecht zolang ze maar leven dan is het goed

Er wordt daar teveel aan bewoners gedacht vanuit instelling van de verzorgers zo van " Dat is toch leuk voor ze een huisdiertje" maar wordt dan ook aan de welzijn van de dieren gedacht

Ik werk ook in een verpleeghuis waar ook dieren wonen
En we hadden zelfs een paar geiten rondlopen in de binnentuinen met een hele kleine stukje grond voor ze en ook aantal konijnen en die kregen veel te veel sla en andere bladgroentes van de medewerkers naast de porties die ze van de dierenverzorgers
En toen ik daar de dieren deed kregen de konijnen zelfs een hele stukken grote plakken cake maar dat aten ze gelukkig niet op en dat heb ik vervolgens gewoon in de kliko gegooid

Yvette

9 januari 2008, 18:54:30 #1072 Last Edit: 6 juli 2008, 05:35:20 by Yvette
Joepie heeft behoorlijk wat veren verloren door de rui zelfs een afgeknipte veer is hij ook nog verloren
En heerlijk gegeten van zijn maaltijd en vanochtend samen met de hond

Maar is het normaal dat hij in deze tijd veren verliest?
En ik vind het ook wel heel erg snel

Anja

Hoi Yvette,

Ja hoor want Yingo is ook in de rui. Dus heel normaal.

Groetjes Anja

Yvette

9 januari 2008, 20:43:18 #1074 Last Edit: 6 juli 2008, 05:35:40 by Yvette
Hoi Anja

Sneeuwt het bij ook van de veertjes zo met 10-tallen van hun lijfje?

En Joepie heeft ook net bij op mijn vinger gezeten en zo hebben we hebben samen naar de tv gekeken
Alleen mijn broek en trui zat wel helemaal onder de veertjes en de veerhulsjes en dit was echt niet normaal ;D

natacha

Hallo yvette,

Arti is hier ook in de rui. Hij verliest heel veel veren. De stofzuiger kan het niet bijhouden  ;D
groetjes
Natacha

Silke *

HOi Yvette,

Ik lees juist dat supergewicht van Joepie  :o :o
Ben benieuwd hoeveel hij nu weegt!
Hahaha, ja die rui, dat is me ook iets   ;D Vooral in de zomer hangt de volière vol met pluisjes, precies of het sneeuwt  ::)

Groetjes
Silke

Yvette

9 januari 2008, 21:52:34 #1077 Last Edit: 6 juli 2008, 05:36:00 by Yvette
Hoi Natacha

Heb jij het ook als je net de kamer en de kooi(en) hebt gedaan dat er weer overal veertjes liggen?

Hoi Silke

En morgen of zo ga ik Joepie weer wegen
Mooi he van zijn gewicht

Silke *

Ja hoor! Ben benieuwd  ;D

Yvette

9 januari 2008, 21:58:42 #1079 Last Edit: 6 juli 2008, 05:36:18 by Yvette
Hoi Silke

En ik ook