20 juli 2025, 10:37:32

Joepie

Gestart door Yvette, 24 augustus 2007, 20:02:12

« vorige - volgende »

Yvette

24 september 2007, 18:59:51 #120 Last Edit: 20 juni 2008, 22:26:57 by Yvette
Vandaag had Joepie al 2x enorme haast om te gaan eten dat hij bovenop de bus sprong en zelfs erin dook om te gaan eten en ook nog op mijn maatschepje die je bij het voer krijgt

En vanavond heeft hij eerst om zijn eten gekrijst, geschreeuwd en daarna ook nog om uit zijn kooi te kunnen
En achter de pc is hij zo van de bureaublad bovenop mijn kop gevlogen  

Maar nu zit hij lekker rustig bovenop mijn schouder
En eerst dacht ik toen hoe krijg je hem uit zijn kooi en nu wil hij erg graag uit zijn kooi

danielle

Wat een gek beestje heb je toch dat hij zo om het eten krijst, lijkt Tommie wel toen hij klein was  ;D .
Heb je hem wel eens gewogen? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe zwaar jou Joepie is  ::) .
Fijn dat hij al zo lang bij je komt zitten, dat is een genot he!

Groetjes Danielle ::)

Anja

Hoi Yvette,

Krijgt Joepie zijn zaad afgewogen? Heeft hij niet constant voer in de kooi zodat hij de hele dag door kan eten?
Lijkt me wel een erg grappig gezicht hoor zoals jij het omschrijft.

Groetjes Anja

Yvette

25 september 2007, 18:34:59 #123 Last Edit: 20 juni 2008, 22:28:16 by Yvette
Hoi Danielle

Joepie weegt ongeveer 75 gram

Hoi Anja

Joepie heeft heel veel dingen in zijn bak liggen maar dat eet hij niet op en wil dit continue ververst hebben, wat alles wat oud is geworden wil hij helemaal niet meer hebben totdat hij enorme honger krjigt gaat hij weleens eten maar dit is dan pas de volgende dag behalve de trosgiersten dat eet hij gelijk op (kleine stukjes)
En toch blijft hij maar krijsen en schreeuwen

Ik blijf maar doorgaan waar ik mee bezig ben 's morgens vanuit de kooi in de voorraadbus duiken en vervolgens mee naar de salontafel te gaan eten en met flinke lawaai gepaad dit opeten en gaat mijn baasje met haar hand richting mijn bakje toe flink grommen

En vanochtend heb ik ook mijn fruitmixje gekregen die met beetje water is aangemaakt maar ik heb dit niet op gegeten en vervolgens ga ik toch door met krijsen en schreeuwen

En vanmiddag is mijn baasje naar de Jumper gegaan om voor mij naar speeltjes en al dat leuks te gaan kijken
En intussen komt ze thuis en zij heeft nog de sleutel in het slot gestoken en ik begin weer je raadt het al ...................... met krijsen of fluiten

Maar toen mocht ik mee naar boven toe want zij ging computeren en ik heb daar flink gescharreld

En toen ze naar beneden om eten voor mij te pakken haalde ze toch een raar ding uit de keukenkastje waar ik vervolgens erin moet gaan zitten en dit wilde ik toch niet en met flink gespruttel heeft ze in het bakje gezet (bleek het weegschaal te zijn)
En bij mijn buurvrouw moest ik weer op dat rare ding gaan zitten

En even later ging de buurvrouw een handdoek over mij heen gooien zodat ik mijn snaveltje dicht moest houden van haar

Even update

Ze heeft even mij uit mjin kooitje gehaald zodat ze met mijn kan kroelen en ik vind het deze keer wel goed dat ze dat deed en nu begon ik ook haar hand op te zoeken als een steuntje voor mijn kleine koppie en vervolgens ben ik maar naar haar schouder geklommen om daar te gaan slapen
[/font

Anja

Hoi Yvette,

Dan zou ik als ik jou was gaan minderen met trosgierst. Dat zou ik alleen als tussendoortje geven. Heb jij ook gemengd voer? Krijgt Joepie ook eivoer?

Groetjes Anja

Yvette

25 september 2007, 20:37:43 #125 Last Edit: 20 juni 2008, 22:29:06 by Yvette
Ik geef XtraVital van Beaphar en volgens de verpakking zit er ook eivoer erin - zaadmix voor grote parkieten
En volgens die man toen ik Joepie kocht was dit heel erg goed voer

Yvette

26 september 2007, 19:09:12 #126 Last Edit: 20 juni 2008, 22:29:35 by Yvette
Ieder dag is hetzelfde verhaaltje met Joepie voordat je gaat aankleden gaat hij alvast met schreeuwen en vervolgens bendeden zodra je het deurtje open gooit vliegt hij eruit om naar de bus waar zijn zaad erin zit  te gaan vliegen en ook al als mijn keukenkastje openstaat vliegt ie daarnaar toe en ook in het kastje

En de hele dag gaat hij krijsen en schreeuwen ook heeft hij zijn voer in zijn bakje liggen
En hij wilt dan iets anders en dat is.................. uit zijn kooi en lekker de aan de wandel door de kamer of een keer naar mij toe gaan om bij mij te gaan zitten

Maar je kan helaas niet de hele tijd op je valkje letten als je op dat moment bezig bent met je huis

En nu kan terwijl ik aan het computeren ben even op mijn schouder zitten (al vinden sommige mensen heel erg slecht)

Oh ja en hij is vandaag weer op mijn hoofd opgevlogen
En ik mocht van Joepie vanavond weer met hem kroelen over zijn kuifje

danielle

Misschien een idee voor je........

Ik gaf eerst ook aanTommie xtravital voor valkparkieten. Ik merkte na een tijdje dat hij niet alles kon eten, omdat daar ook best veel grote zaden in zitten. Ik heb toen de grasparkiet variant van xtravital gegeven en daar kon hij veel meer van eten.
Als je zo'n twee schepjes geeft is dat  voldoende voor een dag (schepje wat bij valkparkiet variant zit).
En inderdaad zit er in dat voer al eivoer in. Ik gaf dit voordat ik met pellets ben begonnen ook altijd.

Ms kan Joepie gewoon nog niet goed alle zaadjes op eten, want 75 gram is ook niet erg veel.

Ik hoop dat het snel beter gaat met het eetpatroon van Joepie.

Groetjes Danielle

Yvette

26 september 2007, 20:38:05 #128 Last Edit: 20 juni 2008, 22:30:19 by Yvette
Hoi Danielle

Heel erg bedankt voor je tip
En wat is eigenlijk de normale gewicht van een valkje?

Even update

Joepie is zelfs naar de slaapkamer vanuit de kamer waar de computer staat gelopen

*~Jeanine~*

Hoi Yvette,

Ik heb je hele dagboekje gelezen.
Erg leuk om de vorderingen te lezen.
Ik ga het zeker volgen.
Veel succes met het eetpatroon voor Joepie.

Groetjes van Jeanine en Zazou.

Anja

Hoi Yvette,

Het gewicht van een valkje varieert tussen de 80 en 120 gram.
Het is net als bij mensen, je hebt dunne en dikke mensen.

Groetjes Anja

Yvette

27 september 2007, 08:40:41 #131 Last Edit: 21 juni 2008, 19:05:23 by Yvette
Hoi Jeanine

Hey wat onzettend leuk dat je in mijn dagboekje gaat lezen en volgen
En dank je wel

Hoi Anja

Dank je wel voor je uitleg over het gewicht

Yvette

27 september 2007, 18:58:19 #132 Last Edit: 21 juni 2008, 19:05:46 by Yvette
Joepie is overdag en als etenstijd voor hem is heel anders dan 's avonds

Overdag als hij uit zijn kooi is wil hij heel erg wandelen en 's avonds wil hij ook met je gaan kroelen en bovenop je gaan zitten

En hij vliegt ook iedere keer in gezicht met zijn nageltjes over je gezicht heen

Oh ja en hij gaat ook schreeuwen als je maar even uit de kamer loopt of de deur uit gaat
En nu zit hij met mij te kroelen en heel dicht tegen mij aan 

Anke

Hoi Yvette,
Ik hoop dat Joepie vlug een goed eetpatroon krijgt.
Wat lief dat hij op je schouder gaat zitten slapen :)
Mag Joepie zich helemaal vrij door je huis bewegen, dat hij naar de computerkamer kan wandelen?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Yvette,

Als Joepie zo schreeuwt als je de kamer uit gaat moet je dat eigenlijk negeren anders blijft hij op den duur schreeuwen. Dat gaat hij dan doen omdat hij dan aandacht van je krijgt. Het maakt voor hem niet uit of het negatieve of positieve aandacht is.

Groetjes Anja