18 juli 2025, 09:23:30

Joepie

Gestart door Yvette, 24 augustus 2007, 20:02:12

« vorige - volgende »

Yvette

24 augustus 2007, 20:02:12 Last Edit: 18 juni 2008, 22:21:41 by Yvette
Milou zal voortaan Joepie gaan heten

Joepie mag iedere dag naar buiten in zonnetje gaan zitten natuurlijk wel nog in zijn kooitje en hij vindt het grandioos om naar de vogeltjes die hier in de buurt wonen en ook de mussen en allerlei vogels die lekker aan het zingen om dan ook mee te gaan zingen

En iedere avond mag Joepie even uit zijn kooitje en even op mijn hand te gaan zitten
Als hij weer in zijn kooitje terug moet dan gaat hij door de kamer vliegen terwijl hij gekortwiekt is of is dit bij normaal bij valkjes?

Oh ja en hij wilde niet eens in zijn grote kooi en ik had even dit aan hem laten zien hoe de binnenkant eruit zag maar hij wilde niet op zijn stok gaan zitten

Anja

Hoi Yvette,

Welkom bij de dagboekjes. Heb je de naam veranderd omdat je valkje nu een mannetje blijkt te zijn?

Als ze gekortwiekt zijn kunnen ze idd nog vliegen, de een verder als de ander. Ik heb 12 valkjes waarvan er 1 niet is gekortwiekt. De andere 11 kunnen vliegen en dat varieert in afstand.

Dat hij niet op stok gaat zitten is ook normaal hoor. Zo'n nieuwe omgeving voor hem en hij moet het eerst allemaal verkennen.

Ben wel benieuwd hoe jou Joepie eruit ziet. Heb je een foto?

Groetjes Anja

Yvette

24 augustus 2007, 20:29:00 #2 Last Edit: 18 juni 2008, 22:22:14 by Yvette
Ik denk inderdaad door zijn gedrag dat het mannetje is als moeder en ik goed gelezen in de dingen die ik over de valkjes heb gelezen en ook aan mijn moeder

Ik heb wel 1 foto laten maken maar hij zit nog op een ouderwets fotorolletje

Anja

Dan houden we de foto gewoon tegoed van je.

Groetjes Anja

Yvette

24 augustus 2007, 21:07:41 #4 Last Edit: 18 juni 2008, 22:22:46 by Yvette
Maar als ik ze heb zal ik ze gelijk ze gaan plaatsen

Anke

Hoi Yvette,
Leuk dat je ook een dagboekje gaat bijhouden :)
Hoe oud is je valkje?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Yvette

24 augustus 2007, 21:30:47 #6 Last Edit: 18 juni 2008, 22:23:26 by Yvette
Ik denk dat hij een paar weken oud is

Anja

Hij is toch wel zelfstandig hè.
Hebben  ze het er niet bij vermeld toen je Joepie ging kopen hoe oud hij is.

groetjes AnjA

Yvette

25 augustus 2007, 04:17:27 #8 Last Edit: 18 juni 2008, 22:23:52 by Yvette
Hij is helemaal zelfstandig en eet heel erg goed zijn zaadjes op en de verkoper had toen wel gezegd dat hij heel erg jong was en dat daar in het hokje heel erg veel op de bodem scharrelde

Monky

Hi Yvette,

Gezellig dat je ook een dagboekje over Joepie hebt geopend  :D

Ik ben heel benieuwd naar al je verhalen over Joepie. Ik ben ook nieuwsgierig hoe hij eruit ziet. Kan je hem misschien omschrijven?  :D

Heel veel plezier in elk geval met je dagboekje en natuurlijk ook met Joepie  ;D

Groetjes,
Monky

Yvette

25 augustus 2007, 21:22:56 #10 Last Edit: 18 juni 2008, 22:24:14 by Yvette
Ik heb het vanmiddag aan de verkoper/eigenaar van de Jumper gevraagd hoe oud hij is
En.......... toen ik hem kocht was hij 8 weken oud en intussen 10 weken

Hij is geel met wit met van die leuke oranje wangetjes en zijn staart is ook geel

Ik had dinsdag een spiegeltje voor hem gekocht en hij kan met een tijd ervoor gaan zitten en ook voor het spiegeltje zijn veren eventjes oppoetsen en dit doet hij iedere dag en ook met dat belletje gaan spelen

maveef

Hoi yvette, leuk dat je een dagboek bent begonnen over Joepie. Dit is dus je eerste valkje begrijp ik?
Heel veel succes en is hij tam gemaakt of ben je daar mee bezig?

Anja

Hoi Yvette,

Aan je omschrijving te horen heb je een lutino. 10 weken is idd een leeftijd dat ze al zelfstandig zijn.

Groetjes Anja

Yvette

26 augustus 2007, 03:57:57 #13 Last Edit: 18 juni 2008, 22:24:45 by Yvette
Hoi Maveef

Joepie is inderdaad mijn eerste valkje maar hij is mijn 2e papegaai hiervoor had ik een bonte boertje ook wel een Senegal papegaai genoemd
En ik wist nog niet dat valkjes zo ontzettend leuk zijn 8)

En ik ben nog steeds bezig om Joepie tam te maken en ik moet nog steeds met een stukje trosgierst hem " omkopen"

Mara

Hoi Yvette

Wat leuk dat je ook een dagboekje over Joepie bent begonnen. Wanneer krijgen we foto's te zien?

Mara