19 juli 2025, 14:23:21

Joepie

Gestart door Yvette, 24 augustus 2007, 20:02:12

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Yvette,

Dank je wel dat je dit met ons wilt delen. Erg interrassant vind ik.

Groetjes Anja

Yvette

2 oktober 2007, 22:12:55 #166 Last Edit: 21 juni 2008, 20:07:59 by Yvette
Hoi Anja

Het is ook heel erg interssant om te zien in de praktijk en dit heb ik tijdens de workshop van drs Hooimeijer gezien en er bestaat ook nog een dvd ervan die je bij hem kunt gaan bestellen

danielle

Hoi Yvettem
Ik heb het inderdaad al eens eerder gelezen.
Het schijnt ook dat dr. hooimeijer heel veel voor elkaar krijgt bij vogels die hij in korte tijd ziet.
Ik denk dat ook wel veel ervan klopt en goed toe te passen is.
Alleen het niet kijken naar mijn valkjes vind ik wel moeilijk hoor.

Ik probeerde het meteen even uit. Ik keek niet naar Tommie. Begon een interesant deuntje te zingen en hup Tommie zat bij mij, hij vond me blijkbaar ineteresant.

Dank je wel voor het plaatsen ervan.

Yvette

2 oktober 2007, 22:19:41 #168 Last Edit: 21 juni 2008, 20:08:16 by Yvette
Hoi Danielle

Heel graag gedaan en ik had dat toch in huis (mijn cursusboek)

Yvette

3 oktober 2007, 22:02:00 #169 Last Edit: 21 juni 2008, 20:08:32 by Yvette
Ik heb vandaag niet zoveel met Joepie gedaan en heeft wel aantal keren in verschillende kooitjes gezeten
Alleen vanochtend heb ik zoals iedere morgen gaat als Joepie gaat eten hem even door de kamer laten lopen van de keuken naar de salontafel

En ik ben ook vanavond naar de puppycursus geweest

Yvette

4 oktober 2007, 23:20:57 #170 Last Edit: 21 juni 2008, 20:08:49 by Yvette
Joepie heeft vandaag vanochtend alleen heel even op mijn vinger gezeten en dit gaat steeds beter dat ie niet meer op mijn schouder gaat zitten

En voor de rest van de dag en de avond in de grote kooi gezeten met zijn eten plus een snoepstaaf

En ik ben zelf de hele dag weg geweest om een puppy van mijn moeder op te halen maar ik ben wel voor hem naar de Petsplace om een kadootjes te kopen - een vervoersmandje en een speeltuintje

En toen ik weer thuis kwam zat hij heel erg rustig te slapen op zijn stok

danielle

Hoi Yvette,

Het gaat goed met Joepie zo te lezen. Mijn valkjes zitten altijd op mijn schouders, vind ik ook super gezellig. Eerst landen ze dan op mijn hoofd en dan moet ik ze eraf halen, dat doen ze niet zelf.
Laat je allebij de kooien staan, heeft hij het wel lux met twee huisjes.

Groetjes Danielle

Anja

Hoi Yvette,

Hier gaat het ook goed zo te lezen. Wat leuk dat je moeder een puppy heeft gekocht. Wat voor ras is het? Wat vond Joepie van het speeltuintje?

Groetjes Anja

Yvette

5 oktober 2007, 19:43:17 #173 Last Edit: 21 juni 2008, 20:09:09 by Yvette
Hoi Danielle

Ik laat voor altijd beide kooien staan maar het kleintje gaat ook mee naar de computer- en slaapkamer en als ik lekker met hem buiten in zonnetje ga zitten ook nog als Joepie mee gaat naar mijn moeder

Hoi Anja

Mijn moeder heeft een Parson Russel Terrier (een Jack Russel op hoge poten)
En Joepie vond het speeltuintje nog niets maar dat zal ook de grondslag liggen dat hij nog even aan moet wennen of weer met een stukje trosgierst doet bij hem ook een hoop wonderen

Vanochtend heeft Joepie een tijdje op mijn vinger gezeten en even bij zijn nieuwe speeltuintje gekeken
En vanmiddag ben ik met Joepie naar de Jumper gegaan om hem laten kortwieken maar dat vond de verkoopster die het heel erg goed kan niet meer nodig omdat hij te goed is gekortwiekt dan zou ze hem in het leven gaan knippen en Joepie kwam ook niet meer echt omhoog vanaf de grond en daarna zijn we doorgegaan naar de Halfords gegaan om even naar een nieuwe fiets te gaan kijken en Joepie ook mee en daar begon hij enorm te fluiten

En zijn nieuwe vervoersmandje was hiermee gelijk ingewijd

Yvette

6 oktober 2007, 19:13:25 #174 Last Edit: 21 juni 2008, 20:09:31 by Yvette
Vanochtend heeft Joepie na het eten even op zijn nieuwe speeltuintje gezeten
En voor de grootste gedeelte van de dag in zijn kooien gezeten

En vanavond heeft hij een hele tijd op mijn vinger gezeten zonder maar 1 seconde naar mijn schouder toe ging of aan de rits van mijn trui zat te klieren en ik mocht ook even over zijn kuif en snaveltje aaien

Anja

Hoi Yvette,

Het gaat hier echt goed zeg. Klasse hoor.
Heb je nog een foto van Joepie?

Groetejs Anja

Anke

Hoi Yvette,
Het gaat goed hier inderdaad. Waarom mag joepie niet op je schouder zitten?
Hier zitten de valkjes graag op mijn schouder of op mijn arm, of zoals Danielle zegt, ze landen op mijn hoofd en moeten dan geholpen worden om naar mijn schouder te verhuizen.
Ik vind het erg gezellig dat ze op mijn schouder zitten.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Leuk dat je over Joepie zijn snavel en kuif kan aaien !!

En dat je zoveel kan doen met hem he !! Dat is leuk he  !!!

Yvette

6 oktober 2007, 19:34:46 #178 Last Edit: 21 juni 2008, 20:09:55 by Yvette
Hoi Anja

Ik heb helaas geen nieuwe foto's van Joepie gemaakt als het morgen weer zo ontzettend mooi weer is wil ik aan mijn moeder vragen of we weer met haar camera foto's gaan maken

Hoi Anke

Van dat niet meer op schouder mogen is omdat Joepie heel dominant zich kan gedragen en als ik hem van mijn schouder wil hebben gaat hij bij mijn oog pikken/bijten - "zo ik bepaal wanneer ik van je schouder wil" en ik wil ook straks weer met hem een wandeling gaan maken met de groep van de SPPW die volgende  zomer weer van start gaat - drs Hooimeijer vindt dit uit den boze dat de papegaaien op je schouders zit

Hoi Ann

Ik vind het ook heel erg leuk hoe Joepie nu is

Yvette

7 oktober 2007, 20:25:34 #179 Last Edit: 21 juni 2008, 20:10:11 by Yvette
Vandaag was Joepie met zijn ochtendmaaltijd wat rustigere worden en niet zo ontzettend gehaaid op zijn zaad

En vanmiddag hebben we fotosessie gehouden in de buitenlucht gehouden en hij was zelfs ook helemaal los en dit ging zo ontzettend goed voor de eerste keer
En hij heeft zelfs een zondagse wandelingetje gehad in het bos maar hij heeft wel in reismandje gezeten - onder enorm fluitconcert - het was zo ontzettend mooi weer dat ik hiervan moest profiteren

Bij de thuiskomst moest hij gelijk eten hebben