19 juli 2025, 17:25:43

Suske, Wiske en de valkjesclub

Gestart door Dierenfreackske, 24 augustus 2007, 08:52:02

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Thanks Kimm ....jammer he !  Bedankt ook hoor ! Grtjs Ann

Dierenfreackske

Hoi hoi , ook goed nieuws gekregen vandaag , deze morgen vroeg is Woplin bevallen van een veulentje , het is een merrie veulen !!!   Ik ben zo blij en het is zo klein en mooi ! Morgen ga ik foto's gaan maken hoor !
Met de valkjes gaat het heel goed en heb ze ook gedouchd weer , ze hebben heel erg genoten ervan !
Nu zijn ze aan 't fluiten en eten en straks gaan ze weer rondscharrelen en vliegen , dat is elke dag zo in de avond , heel leuk is dat , ik heb wat dode takken afgebroken , en ga morgen nieuwe halen uit de manége , hihi ! Daar staan ook wilgen en berkensoorten he

Heb een leuke dag en ook een beetje verdrietig om het valkje bij Anke , maar ook heel gelukkig dat er nu 2 donsjes op uitkomen staan !!!
Ik hoop maar dat alles weer goed blijft gaan nu !
Na regen komt zonneschijn he ! Grtjs Ann

Foto's volgen zeker

Grtjs Ann ;D ;D ;D

Anke

Hoi Ann,
Wat leuk een veulentje!!!
Gefeliciteerd!!!

Hebben de valkjes genoten van hun douche?
Je hebt zeker toevallig een foto's ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Ann

Jammer van het donsje bij Anke.

Wat leuk van Woplin, ben heel erg benieuwd naar de foto's. Je hebt trouwens mooie foto's geplaatst.

Groetjes

Mara

Anja

Hoi Ann,

Even kom ik genieten van je foto's. Wat geweldig toch. Die met die blauwe achtergrond die zijn mooi. Wat is dat eigenlijk dat blauw? Een zeil of zo?

Meid jij ook heel veel sterkte hè.

Groetejs Anja

Dierenfreackske

18 juni 2008, 12:25:53 #2390 Last Edit: 18 juni 2008, 12:36:10 by Dierenfreackske
Hoi Anja ....ja , dat is een gewoon zeil tegen de wind he ,  het moet er af maar het gaat morgen al weer slecht weer zijn , dus laat ik het nog wat hangen he ! toeval dat het blauw is he ! Ik vind het ook een mooie achtergrond voor foto's Grtjs Ann

Hoi Mara , thx meid .

Hoi Anke , ja , ik vind veulentjes zo lief he ! Grtjs Ann

Hoi hoi

De valkjes hebben al veel gespeeld deze morgen maar ook gesloopt , even hun karaktertjes op een rij he !

Wiske

Dit is Wiske , ze is geboren , op 10 april 2007 en is een albino, ze is mijn eerste valkje en is zo lief .
Het is de liefste van alle valkjes , want ze kroelt iedereen die wil gekroeld worden ! Ze is ook wel eigenwijs hoor en is redelijk tam , ze komt graag eens bij mij een liedje fluiten ofzo , ik weet nog altijd niet zeker of het nu een pop of man is , maar ik vermoed een pop.

Ze trekt graag op met Suske en Ayko maar ook Lola vind ze lief en Fike ...eigenlijk kan  ze met alle valkjes goed overweg !

Ik vind ze ook heel mooi ! Heeft in het begin bijna dood geweest maar is er door gekomen en daarvoor is het heel speciaal voor mij ! Ze is heel gelukkig hier samen met Suske sloopt ze wat af hoor ! Ze fluit ook  veel voor de andere valkjes !Het is ook een valkje die niet snel bang is maar Suske wel eerst laat gaan !

Suske

Suske is mijn kapoentje , en als er iets te slopen valt is ie er als de kippen bij. Ook geboren in april 2007 en het was mijn eerste valkje samen met Wiske .
Suske is ook heel nieuwsgierig en is zeker van niemand bang , ook ,iet van Lady , mijn golden retriever , Suske is een Lutino valkje en is Matthias zijn lievelingsvalkje .
Zijn favoriete bezigheden zijn slopen, vanalles proeven (spagetti eten en zo ) en is altijd de eerste als ik iets mee heb voor hen
Tegenwoordig trekt Suske ook veel met Ayko op en Wiske , die 3 zijn bijna niet te scheiden hoor ! Suske zat  gisteren samen met Ayko op de schommel , heel knus bij elkaar , toch een pop ?

Ayko

Ayko is het 3 de valkje en komt gewoon uit de winkel , waar hij zo zielig zat met nog een paar valkjes , Matthis had hem gekregen van een vriendin , en omdat er nog geen andere valkjes in de voiliere zaten , is hij de eerste geweest !
De eerste bewoner valkje van onze voiliere , hij is goede maatjes geworden met Suske en Wiske

Hij is de lawaaiierigste van allemaal , zo kan hij soms 10 min of langer , zitten roepen gewoon , ik weet niet waarom , maar mijn oren springen er bijna uit van het luide geroep . Hij is wel heel leuk , maar de andere valkjes jaagt hij liever na ! Ayko wil alleen Suske en Wiske bij hem , de rest moet ergens anders zitten als Ayko in de buurt is ! Ik vind hem wel knap hoor , de leeftijd weet ik niet maar hij is in ieder geval ouder dan Suske en Wiske , ik schat een paar jaar toch .
Ayko is een Wildkleurman !

Yellow ....

Yellow is een heel jong valkje die hier in mei komen wonen is in de voiliere samen met haar 4 kameraden.
Het is een heel schuw maar lief valkje , zeker nog niet tam , maar ik werk er aan he ! Ze wil niets met handen te maken hebben al is ze toch al op mijn stokje trosgierst komen zitten terijl ik die vast had ! Het is ook een heel rustg valkje en  is hier aan het openbloeien .
Het is een Lutino Bleekmasker , geb in maart 2008, dus nog heel jong he ! Het is een man denk ik al weet ik het niet zeker ! De tijd zal wel raad geven he !
Het is zo'n schat !

Fike

Fike is een heel lief en rustig valkje ook , ze komt ook soms bij me als ik trosgierst mee heb maar kroelen moet ze niet weten hoor !
Ze sloopt graag en speelt veel met de andere valkjes !
Het is een dominant pastel witmasker df. en  in maart 2008 geboren.
Het is een heel zacht karaktertje

Alix

Alix is het zusje of broertje van Fike , Lola en Mysterie
en is een durvertje hoor ! Ze is altijd bij de eerste als er iets te vinden is zoals trosgierst en eten , slopen is ook een van de lievelingsbezigheden van Alix, ook geb. begin maart

Mysterie

Mysterie is een lief en speels valkje net als Suske,Alix
ook een allesdurvertje ! Ze is helemaal niet bang en komt regelmateig op mijn hand zitten
Het is een dominant pastel Bleekmasker met donkerdere wangen als haar zus Lola...
of het is een andere nog , maar da's niet zo belangrijk , kattekras daar is ze dol op en ook op wilgentakken en rondscharrelen , ook het zwembad heeft ze al goed gevonden ! Het is een lief valkje ook .

Lola

Lola is een heel lief valkje en is een dominant pastel bleekmaskertje en zusjes van Mysterie ,Fike en Alix .
Ze knuffelt graag met Wiske en Wiske mag haar altijd kroelen.
Ze is heel lief met de andere valkjes maar is ook zeker niet bang !Een rustig ondernemend valkje die graag speelt met de andere valkjes ! geb. begin maart 2008

Shadow

Shadow is een rustig , schuw maar lief valkje , ze is een bont witmaskertje geb. in maart 2008 en is van de drie witmaskers is zij wel de meest bange voor mensen , maar haar beste maatje is een grasje Snowy en ook Happy , maar ook speelt ze graag en fluit ze veel ! Het is een heel schuchter valkje ook maar echt ontzetten lief ! Rondscharrelen en in de tentjes kruipen doet ze ook heel graag ! Ze trekt regelmatig op met de andere valkjes maar heeft nog niet echt een goed vriendje denk ik !

Nala

Nala is heel tam , ze is een bonte witmasker en zusje van Kenji en Shadow...... Als ik in de voiliere binnen ga , vliegt ze ineens op mijn camera of komt gewoon aan mijn schoenen bijten , het is een durvertje en fladdert graag rond , ze is dol op ons en wij ook op haar
Ze trekt ook soms op met Suske , en co. maar ook met Alix en Fike , Kenji is ook dol op haar (hem ?)

Kenji

Kenji is zo'n beetje als Nala ...maar komt ook regelmatig bij me hoor ! Ze is zeker niet bang en is er overal bij...ze zit graag te spelen ook de spiraal is haar lievelingsplek om te zitten en te spelen, 

Anke

Hoi Ann,
Wat een leuk voorstel rondje met karakter beschrijving!!!!
Echt heel leuk om zo je valkjes wat beter te leren kennen :)
De foto's zijn ook erg mooi!

Hoe is het met veulentje?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Romy

Hoi Ann

Ik vond het erg fijn om je voorstelronde te lezen. Zo ben ik terug helemaal mee :)

Groetjes
Romy

Dierenfreackske

Hoi hoi Anke ...het veulentje stelt het heel goed hoor ! Het is een vosje met witte bles en aan haar ene been wit !
Ik ga vanavond foto's gaan maken want nu moet ik nog vanalles doen he ! Ik zal waarschijnlijk ze pas morgenvroeg kunnen plaatsen omdat ik vanavond ook nog iemand op bezoek heb , dus niet zo veel tijd he !

Hoi Romy ,  ja , ik had dit eigenlijk nog niet gedaan he , dus was het nodig omdat je zo beter zich hebt wie wie is he ! Grtjs Ann

Kimm

hoi ann,

inderdaad erg leuk de voorstelronde! goed idee van je!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Hoi Ann,

Heel erg leuk gedaan, een mooie beschrijving met mooie foto's van alle valkjes ! Ik heb echt met plezier zitten lezen, en wat heb je een prachtig stel valkjes, bij sommige valt mijn mond ook echt open !

Kenji en Nala zijn werkelijk prachtig ! Ik ben dan ook echt benieuwd als er ooit donsjes zullen komen  :D

Ook de andere foto's daarvoor waren weer een genot om naar te kijken  :-*

Groetjes, Karin

Dierenfreackske

Hoi hoi ..Karin , dank je , ja en zo weet je nu ook wie je voor je hebt he !  Ik ben ook al heel benieuwd als de witmaskertjes ooit donsjes hebben , hoe ze er gaan uit zien hoor !
Het is nu te vroeg he , ze zijn nog maar geboren he !

Nu zijn ze zo'n 3 maand , ik wacht zeker nog 2 jaar hoor als het poppen zijn ! Grtjs Ann

Dierenfreackske

Anke

Hoi Ann,
Je valkjes zitten weer heerlijk te snoepen hoor :)
Leuke foto's!!
Groetjes Anke

Dierenfreackske

Haha  ja , van het kattengras of het geen over is ervan , want nu is die echt helemaal geplunderd , stelletje slopers !
hihi !  ;D ;D ;D ,  grtjs , en ik duim voor je Anke .