20 juli 2025, 01:51:35

Suske, Wiske en de valkjesclub

Gestart door Dierenfreackske, 24 augustus 2007, 08:52:02

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Ann

Je hebt weer leuke foto's geplaatst.

mara

Anke

Hoi Ann,
Wat een leuke foto's heb je weer geplaatst ;D
Hi hi ik helemaal ongerust over die microbe... maar nu snap ik dat je het parkietenvirus bedoeld ;D Hi hi soms heb ik een beetje moeite met belgisch ::)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Ja ....dat bedoelde ik he ...Belgisch parkietvirus .....steeds kopen en beig blijven ....forum...amai hoor !!

Dierenfreackske

Hey ..hier nog de foto's van gisteren .....mijn lamp
breekt af .....pareltjes vliegen eraf ,  haha  !!! Moet ze telkens weer gaan halen  en nu pas zie ik dat de parelltjes eens flink moeten gepoetst worden ....stof .....amai hoor !!!Grtjs Ann

Angel nog eens

Suske en Wiske

Angel en Suske

Wiske

Tweety

Suske

Wiske

Suske

Dierenfreackske

Heykes ....Even mijn verlichting chequen ?!!
Nu hebben ze het goed gevonden hoor .....
recht naar de verlichting aan de pareltjes gaan
spelen !! Met gevolg ...6 parels naar de grond ....maar da's wel niet erg want je kan dat makkelijk weer aan
brengen hoor !!! Gisteren waren ze zo vor het eerst gelijk met hun bekkies zo aan 't kussen ?  ?Net zoals mijn koppel grasjes dat doen ! Wil dat iets zeggen ?  Ze hebben het gezien van de grasjes en doen ze na of is dat een voorteken dat ze
iets gaan doen ?   HIHI !!! Zou het toch een koppel zijn ?
Ben echt wel benieuwd ! Ga in april een broedtkastje hangen
maar ik weet niet of ik daar iets moet inleggen ....ik heb al gezien zavel ofzo !! Hihi....vind het wel spannend hoor !!! Grtjs

Dierenfreackske

Mijn foto's van op de verlichting vergeten , dus hier zijn ze he !!!
Suske

Wiske

Even naar de grasparkietenkooi

Dierenfreackske

Wel ....zie nou net dat er al een paar gepost waren van gisteren maar er zitten toch nog nieuwe bij ook gelukkig !!
Het is nog vroeg ook he en dan slaap ik nog half , hihi   !!!

Yvette

Wat ontzettende mooie foto's heb je gemaakt en ik heb hiervan genoten

Dierenfreackske

Bedankt !! Grtjs en slaapwel !!

Anja

Hoi Ann,

Bij jou is het altijd genieten van je foto's.

Weltrusten.

Groetjes anja

Dierenfreackske

Dank je Anja ....ja ....en ik heb ook van jouw lieve douchefoto's genoten ....wat is het toch zalig om
ze te kunnen douchen he !!! Ik doe dit nog met de plantenspuit
maar ze vinden het ook wel heerlijk ! Vandaag doe ik het weer
zo hoor !!! Onze valkjes zijn hier toch wel goed bij ons he !!!
Ben benieuwd als ik een broedkastje in de kooi hang wat ze gaan doen maar dat zal ik pas in april doen denk ik !!
Hoe zie je eigenlijk dat ze echt een koppel zijn ? Vandaag ga ik nog achter een nagelslijtstok !! Ik en Matthias hebben besloten om elk een deel van een buitenvoilere te delen !! Dus mijn man gaat ze maken (handige Harry hoor !!) en we gaan elk onze eigen vogels hebben !! Ik begin met een koppel grasparkietjes en Suske en Wiske en Matthias met Tweety en een pop die we volgende week gaan hebben he !!!
Zo een grijze met witte kuif ?  Welke soort is dat ? Dat wordt wog leuk ! Ik en Matthias met onze voilere naast elkaar met elk onze eigen valkjes en andere parkietjes ! Ik kan al bijna niet wachten  om ze in te richten maar ga me zeker niet overhaasten met valkjes erbij te steken want ik moet eerst met Suske en Wiske zien te kweken als ze dat willen en als het geen twee mannen zijn anders koop ik nog twee poppen he !!! Wat zou jij doen anja....wat past er bij Suske als koppel en bij Wiske ? Welke kleur zou jij nemen ?Of Anke , Mara , Yvette ?Gewoon dezelfde kleur of andere ? Gewoon nieuwsgierig hoor !! Ja...de valkjes slapen nog maar als het acht uur is worden ze wel wakker  want dan wordt het al klaar he !!
Ik ga strakjes wandelen eerst met Lady en krulwilg halen voor de valkjes ! Grtjs Ann

Hier de valkjes hun favoriete plekje tegenwoordig !!

Anja

Hoi Ann,

Als je gaat kweken zou ik geen 2 roodogige tegen elkaar zetten.
Welke mutatie je zou nemen............geen idee dat zal je toch zelf moeten beslissen.

Ik zou wel wachten met een nestje tot ze zeker 1 jaar zijn.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Ann,
Wat een leuke foto's heb je geplaatst!!
Ik sluit me bij Anja aan dat je geen twee roodogen (lutino en albino) tegen over elkaar moet zetten. Daar komen namelijk zwakkere jongen uit.
Wat voor mutatie je kiest hangt in eerste plaats van je smaak af, wat vind je mooi. En ten tweede wat voor mutaties zou je willen kweken.
Valkjes zijn pas met 1 jaar echt geslachtsrijp en dan zijn ze zelfs nog wel wat jong voor hun eerste nestje.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Silke *

Hoi Ann,

Je hebt echt mooie foto's geplaatst!

Angel is echt een suuupermooi grasje, Ze heeft erg mooie kleuren!

En idd, de valkjes zijn echte sloebers, alles wat glitert geven ze eens een beetje in of zelf meerdere beten  ;D

Het hoeft ook niet altijd te glitteren hoor..  :D

Groetjes
Silke x

Dierenfreackske

Hey Anja...Anke , en iedereen ...
ik ga inderdaad wachten tot ze meer dan een jaar
zijn en een tweetal valkes bij Suske en Wiske zetten
als ik een nestje wil want wil wel geen zwakke jongen he ...dat is inderdaad niet de bedoeling !!! Grtjs !!

Wiske

Suske