10 mei 2025, 19:43:45

Bijten en schuw worden

Gestart door trienke, 22 augustus 2007, 14:32:32

« vorige - volgende »

trienke

Hallo

Ik stel deze vraag voor iemand die +- 3 maand geleden een valkparkiet bij me gekocht heeft.

Hij was redelijk tam, maar beet vaak wel naar hun toe. Nu word het bijten alleen maar erger, en is hij ook schuw aan het worden.

Ze vroegen aan mij of ze een andere valkparkiet konden krijgen dat deze dan terug komt. maar op dit moment heb ik geen tamme valkjes meer of jonge valkjes die makkelijk tam zijn te maken.

Ik vroeg aan hun of ze ook hun hand terug trokken of toonden dat ze bang voor hem waren. Maar dat was niet zo zeiden ze.

Ik zei dat mischien een maatje voor hem wel leuk zou zijn, en mischien het gedrag zou verbeteren.

Ze zouden het nog wel eens proberen

Hebben jullie nog tips??

Lin

ik denk dat het dan meer aan hun ligt dan aan de valk. Hebben ze meerdere valkjes gehad of uberhaupt ervaring met vogels? ik heb ook wel eens mensen gehad waarvan ik echt mijn hart vast hield. Gedrag kan best beter worden met een tweede erbij als dat goed wordt aangepakt.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

trienke

ze zeiden dat ze hiervoor ook een valkparkiet hebben gehad.

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

trienke

Die was ook tam???... ze zeggen van wel

Anke

Hoi,
Je kan je ook afvragen of ze wel voldoende tijd in het beestje hebben gestoken.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Bello

Kun je er niet een keertje gaan kijken hoe dat ze met het valkje omgaan?

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Sanna

Hoi Trienke,

Ik denk ook dat dat de beste oplossing is, een keertje bij hun gaan kijken hoe het met het valkje gaat. Dan kun je gerichter tips geven en hier vragen op het forum. Want het is nu een beetje "ze zeggen dit, ze zeggen dat", maar je weet zelf eigenlijk niet goed hoe het nou precies met het valkje gesteld is.

Groetjes, Sanna