5 mei 2024, 17:00:47

Veluwse valkjes.

Gestart door Agnes, 21 augustus 2007, 22:34:48

« vorige - volgende »

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Wilma1

;D Bij Veronica torpedeerde Nikki ook eitjes vanaf de zitstok naar beneden  :o ::)

Het gaat goed dus bij je, nu het weer nog en dan zullen ze helemal blij zijn zeg. Hun ruimte wordt steeds groter  :D

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Agnes

Nou, hierbnnen gaat alles zijn gangetje....
Nicky zit nog steeds op nepperts, en Corky zingt de sterren van de hemel.
Het zal hier binnen stil worden als ze naar buiten gaan ::)

In de buitenvoliere is het hommeles, maar gelukkig hebben de Peetjes ruimte zat om elkaar te ontlopen ;)

Het is begonnen toen Pucky eitjes begon te leggen in het binnenhok, ze is lekker gaan broeden (op nepperts) toen Polly ook aan de leg ging.
En waar legt madam dan haar eitjes?....juist: bij die van Pucky ???

Pino wil het nest beschermen dat dus helemaal niet van hem is, Paco en Pucky pikken dat natuurlijk niet, met als gevolg dat er gevochten is :-\

Pino heeft een wondje op z'n koppie.
gelukkig is het dicht, en heelt het goed.
De anderen zijn er zonder kleerscheuren vanaf gekomen :)

De deuren van het nachthok heb ik nu wijdopen gezet, zodat de Peetjes het niet meer als een broedblok gaan beschouwen :(

Vorig jaar had ik binnen dit gezeur, en moest ik de kooi in 2en delen.
Ik ben niet van van plan dit met de voliere te gaan doen :P

Als het overdag mooi weer blijft, ga ik de jockkooi een paar uurtjes per dag buiten zetten, zodat Whitney, Rocky, Corky en Nikki vast een beetje kunnen wennen........

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Wilma1

 :o :o :o :o Vechten om een broedplekje in zoooo'n grote voliere  ::)  ;D malle beessies  ::)

Is Gijs er ook nog steeds ??? Nou hopelijk wordt het snel mooi weer, wie weet komt er orde in de buitenvoliere als de 4 erbij komen, Er is dan héél wat nieuws te bekijken voor de 4 Ptjes  ;D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Agnes

Hoi Wilma,

Gijs is er nog steeds :D
Hij krijgt binnenkort een vriendje of vriendinnetje ;)

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Wilma1

Oh wat leuk voor hem  :D grasjes zijn best leuke ondernemende beestjes, altijd "in" voor iets geks en leuks.... doen dingen na van de valkjes en andersom  :D

Ik heb er ooit 10 gehad (op 1 na, een gele, allemaal, blauw/wit/turquaise... zo mooi  :D )en vond ze maar wát leuk, maar ik had ruimte nodig voor de valkjes en moest toen een keuze maken, moeilijk maar de keuze was snel gedaan  ;) toen ik een goed adresje wist voor ze  :D

De 10 grasjes zijn met zijn allen, in dezelfde hele grote buitenvoliere gekomen bij iemand.

Ik ben wel erg benieuwd hoe de 4 eerdaags de buitenvoliere gaan vinden. Beginnen ze al wat tammer te worden naar jullie ??? Vooral Whitney, want zij wás goed tam ???

:) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Alles goed hier??

Krijgen ze alleen neppertjes op dit moment of in de toekomst ook??

Groetjesssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Agnes

Alles prima hier ;D

Op dit moment staat de jockkooi buiten :D
Zo kunnen de valkjes vast wennen aan de buitentemperatuur en de omgeving.
Gisteren had ik ze naast de voliere staan, dus het eerste contact is al gemaakt ;D

Polly en Pino zitten op nepperts in het binnenhok.
Pucky heeft ,omdat ze niet meer in het binnenhok mag, eitjes gelegd op de grond in de hoek van de voliere :P
Die zit intussen ook fijn op nepperts ::)

En Nikki zit binnen nog op 1 neppert.
De anderen heeft ze weggeschoven.
Waarschijnlijk heeft ze nog hoop dat deze wel uitkomt 8)

Voorlopig laat ik ze op nepperts broeden.
8 valkjes vind ik eigenlijk wel genoeg :P
Ik heb bij Saar een grasje gereserveerd als vriendje voor Gijs, en er komen nog twee koppeltjes zebravinkjes bij, ook van Saar :D

Van alle 4 koppels die ik nu heb, komen er toch alleen maar wildkleurtjes uit, en daar heb ik er al 4 van ;)
Maar als er iemand een jong wildkleurtje zou willen, kan ik altijd nog een eitje uit laten broeden.

Lammert gaat waarschijnliijk wel 4 broedblokken maken om evt straks nog in de voliere te hangen.
Ik kan het niet hebben dat het hele seizoen door er 4 koppeltjes gaan vechten om een broedplaats in het binnenhok ::)

Hopelijk blijft het mooi weer, dan kan straks de hele bups de voliere in :D

Foto's volgen binnenkort!

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Wilma1

23 april 2008, 21:00:41 #173 Last Edit: 23 april 2008, 21:06:43 by Wilma1
Het is heerlijk weer voor ze en nu kunnen ze mooi ff langzaam aclimatiseren en wennen aan de 4Ptjes die ze horen (en zien ???)

Wat leuk zebrátjes erbij  :D dat zou ook mijn bedoeling zijn geweest en een vriendinnen tje voor Gijs.... Het wordt een gezellig gebabbel en gepepper (van de zebrátjes) bij jullie  :D


Ik heb een leuke foto mét opvulling ín de ton....  :P ( Bij de GAMMA voor een koopie  ;) ... zonder Coco helaas voor jou  ::) :P )



Coco Hofman in de ton.... met een hoepeltje erom  ;D  lalalalala  ;D ;D

;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Agnes


Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Saar

Hoe gaat het hier?
Groetjes Saar :-*

Agnes

Het gaat hier als een speer! ;D

De valkjes van Veronica zitten inmiddels buiten :D
Als ik meer tijd heb (kinderen hebben vakantie) zal ik het verhaal en foto's plaatsen!

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Saar

Citaat van: Agnes op  6 mei 2008, 14:38:51
Het gaat hier als een speer! ;D

De valkjes van Veronica zitten inmiddels buiten :D
Als ik meer tijd heb (kinderen hebben vakantie) zal ik het verhaal en foto's plaatsen!




Aaaaah leuk :D
Ik heb inmiddels ook bijna alle vogeltjes buiten zitten.
De kanaries moeten nog even wachten, die moet ik nog druppelen... Die zijn dit weekend aan de beurt :)
Groetjes Saar :-*

Wilma1

Citaat van: Agnes op  6 mei 2008, 14:38:51
Het gaat hier als een speer! ;D

De valkjes van Veronica zitten inmiddels buiten :D
Als ik meer tijd heb (kinderen hebben vakantie) zal ik het verhaal en foto's plaatsen!



Fotooooooo'ssss de vakantie is OVER  ;D ;D ;D
:P Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Agnes

:-[ :-[ :-[ :-[

Hihihi, ik ga m'n best doen ;)
Wordt vanavond niet meer, Lammert is niet thuis, de kinderen zo naar bed..........moeders gaat een Stargate dvd kijken ;D ;D ;D :P

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.