13 mei 2025, 16:35:47

vreemd gedrag???

Gestart door Marinka, 21 augustus 2007, 12:00:55

« vorige - volgende »

Marinka

Hallo allemaal,

Sinds anderhalve week zijn wij in het bezit van een valkparkiet genaamd Bram, we zijn super blij met hem en hij is ook onwijs leuk, lief en tam. ( hij is nu ongeveer 9 weken oud)
Mijn vraag: als hij bij mij zit dan gaat hij een soort van hard zitten piepen/krijsen en druk met zijn koppie/snavel tegen en onder mijn kin aan. Het komt een beetje agressief over maar misschien is dit wel helemaal niet zo.
Voor de rest zit en slaap hij heel tevreden op mijn schouder en borst, eet, drinkt en speelt als de beste.
Heeft iemand een verklaring voor dit gedrag???
Alvast bedankt voor jullie reactie's !!

Groet,

Marinka

Lin

bedoel je echt schreeuwen (zeurderig geluid) en met de kop op en neer? heeft je valkje aan de pap gezeten? want dat zou dan het antwoord zijn en dit kan nog wel een tijdje duren voordat dat stopt. Gaat ie niet met zijn kopje op en neer dan is het vragen om aandacht om gekroeld te worden bijv.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sanna

Het klinkt inderdaad als om voer bedelen. Maar dat kunnen ze ook wel doen als ze niet aan de pap hebben gezeten hoor ;). Mijn tweede valkje heeft dat ook nog een paar weken volgehouden toen hij bij mij kwam. Hij heeft nooit pap gehad en was volledig zelfstandig. Maar toen hij bij mijn volwassen popje in de kooi kwam begon hij spontaan bij haar te bedelen. Ze lijkt als twee druppels water op zijn moeder ;).

Groetjes, Sanna