28 april 2024, 20:04:06

welke soorten bijeen

Gestart door cholo, 20 augustus 2007, 19:42:17

« vorige - volgende »

cholo

Hoi,
Ik ben van plan om na de kweek mijn vogels in de voliére te zetten. Nu vraag ik mij af of ik roodruggen en valkjes bijeen mag zetten. Ik kan wel zeggen er komt geen enkele broedblok in. Alleen rust voor de vogels.

groetjes

carolinetjeuh

hoi,

Als je er nooit mee gaat kweken, moet dit wel lukken. Het ligt natuurlijk aan het karakter van de vogel, maar bij mij lukt het ook. Ik zou het zeker doen, want het zijn ook zeer leuke vogeltjes.

groetjes, Caroline

cholo

de kweek gebeurt in kweekkooien binnen in het tuinhuis. Daarna laat ik ze weer los in de voliére.

carolinetjeuh

Zitten ze dan per koppel samen tijdens de kweek? En na de kweek allemaal samen in de voliere?  :-\

groetjes, Caroline

cholo

euh ja.

Het is gemakkelijker om ze het jaar erna als het niet gaat ze te herkoppelen zegt men. Ik doe dat nu met roodruggen en catharina's samen en dat gaat perfect.

Mara

Hoi hoi

Ik heb valkjes, roodruggen, parkietjes en prachtrosella's. Ik heb vorig jaar ook nestjes gehad en dat gaat goed. Maar ik zou er niet mee kweken in een gezelschapsvoliere.

Mara

carolinetjeuh

Ja, dit moet echt goed gaan hoor. Het kweken gaat soms ook wel, maar de mannetjes kunnen héél agressief zijn.
Is het een buitenvoliere? Als ze voldoende ruimte hebben zou ik dit zeker doen.

groetjes, Caroline

Toine

Kweek je met een bijzondere Roodrug-mutatie? De markt wordt tegenwoordig overspoeld met Roodrugparkieten (de handelaren doen ze gratis weg, omdat ze er niet vanaf komen), dus kweken met deze soort is niet echt noodzakelijk.