3 mei 2025, 02:03:00

Eet niet uit bakje

Gestart door Sharon, 26 augustus 2007, 15:33:28

« vorige - volgende »

Sharon

Hallo,
Ik heb sinds drie dagen een nieuw valkparkietje. Ik had een bakje met eten op de grond gezet voor de eerste twee dagen, en ook water. Ik had ook in de gewone bakjes voer gedaan. Vandaag haalde ik dat bakje voer op de grond weg, hopend dat ze uit het voorziene voerbakje zou gaan eten. Maar nu eet ze het eten dat langs het bakje op de grond van de kooi was gevallen. Moet ik mij nu zorgen maken of niet? Wat als ze het bakje met voer niet vindt? Ondanks dat het toch heel duidelijk in het zicht ligt.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Anke

Hoi Sharon,
Je valkje klimt dus wel al door het hok heen?
At ze eerst wel uit het bakje toen het nog op de grond stond?
Ik zou voor de zekerheid het bakje gewoon nog even op de grond laten staan.
Je zult zien dat je valkje straks nieuwsgierig door het hok heen gaat klimmen en dan ontdekt ze vanzelf de bakjes die in het hok hangen. Dan zal ze daaruit ook wel gaan eten en dan kan je met een gerust hart de bakjes op de grond weghalen.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sharon

Hey,
Kyra begint nu zo'n beetje de kooi te verkennen. Er zitten 4 bakjes in de kooi, waarvan 2 aan elke kant. Aan één kant zit er niets in, in de andere kant zit water en voer.
Ze is al wel naar de lege bakjes gegaan, maar is nog niet op het idee gekomen om ook in de andere bakjes te kijken.
Toen het bakje met voer op de grond stond at ze er wel gewoon goed uit.
Bedankt voor de tip!
Sharon
Hun dagboekje

Sharon

Hey,
goed nieuws!
Ik heb me voor niets zorgen gemaakt.
Kyra heeft eindelijk het etensbakje ontdekt. Op dit moment is ze er zelfs uit aan het eten.
Er is dus niets aan de hand gelukkig.
Nogmaals bedankt voor de tips!
Sharon
Hun dagboekje

Anke

Hoi Sharon,
Hartstikke mooi! Weer een zorg minder ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Sharon,

Het is dus inmiddels opgelost lees ik wel. Ik heb altijd iets op de bodem van de kooi liggen. Gierrst of een snoepstaaf een schaaltje met lekkers etc.

Groetjes Anja