3 mei 2025, 03:29:26

Beetje bang

Gestart door yvette25, 22 oktober 2007, 19:57:45

« vorige - volgende »

yvette25

Ik heb Sjaakie nu sinds bijna anderhalve week en ben nu bezig hem tam te maken...nu is het zo dat als ik met mijn hand in de kooi kom met de rosgierst gaat hij ervan eten, als ik hem dan probeer op mijn vinger te krijgen gaat het goed, maar als ik dat doe zonder trosgierst proberen op mijn vinger te laten komen dan hapt hij best wel hard in mijn vinger  :-[  hij loopt niet weg van mijn hand als ik naar hem toe ga maar als ik hem aan tik om op mijn vinger te komen dan wilt hij happen..maar schijterd dat ik ben, ik trek ik mijn hand terug (ben hard gebeten door mijn grasparkietje ) als ik zie dat hij aanstaalten gaat maken om te happen  ::) nu vroeg ik mijn man om Sjaakie samen tam te maken... nu gaat hij 2 minuten de kooi in met zijn hand en is dan is het voor hem alweer genoeg....nu wil ik hem echt zooooo graag tam maken, maar dat happen als ik het zonder trosgierst doe vind ik eng, kan ik niet beter met de trosgierst in mijn handen hem laten wennen aan het op en af stappen en als ik dat 2 weken gedaan heb zonder weer te proberen..

Groetjes Yvette

Mara

Hoi Yvette

Ten eerste voelt een valkje aan als je bang bent, ik ben pas ook gebeten door een van mijn valkjes maar toch pak ik haar nog steeds vast. Dus niet laten merken dat je bang bent. En inderdaad, ik denk dat je gewoon even moet proberen met de trosgierst.

Maar ik hoop dat er iemand anders is die meer advies kan geven.

mara

Anke

Hoi,
Als je valkje naar je hapt als je hem aantikt om op je vinger te komen, dan is hij daar blijkbaar nog niet aan toe.
Doe je het met trosgierst dan is de verleiding te groot en overwint hij zijn angst.
Ik zou doorgaan met hem trosgierst op je hand te laten eten.
Maar ga ook gewoon zonder trosgierst de kooi en in leg je hand in de buurt van je valkje. Probeer voorzichtig eens hoe dichtbij je mag komen voordat hij wil gaan happen.
Leg je hand dan daar neer, doe niks ermee en praat rustig tegen hem.  Schuif in de loop der tijd je hand steeds dichterbij. Zo kan je valkje leren dat je hand niet eng is.
En zal hij  waarschijnlijk ook op je hand stappen zonder dat er trosgierst inzit.
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes