27 april 2024, 14:23:34

Nieuw @ Forum> Voorstellen maar!!!

Gestart door Frida, 18 augustus 2007, 19:35:33

« vorige - volgende »

Frida

Beste allemaal,

Ik ben Frida en ben 24 jaar. BEn al een lange tijd aan het nadeken over het nemen van een valkpakiet. Een jaar terug kwam ik ook al regelamtig op deze site en afgelopen maand heb ik ook veel opgezocht en gelezen, ik heb ook het valkparkieten boekje aangeschaft omdat je niet zo maar even een VKPtje aanschaft (2 stks in mijn geval)

Ik ben er nog steeds niet uit, de kooi heb ik eigenlijk al (een grote kooi, met 2 grote deuren en twee kleintjes, geloof dat de kooi 1 meter breed is en 80 cm hoog (zo niet meer). Zal binnekort een foto plaatsen.

Maar ik heb toch een paar vraagjes:
1) IS een Vlkp uit de dierenwinkel een optie/ betrouwbaar
2) Zijn de verkopers op de site betrouwbaar, wie heeft hier ervaring met de verkopers
3) Wie weet een verkoper omgeving Rotterdam waar we bijvoorbeeld maandag al twee jongen kietjes zouden kunnen halen?
4) Wat kost een vlkpkt gemiddeld per maand (week?!)
5) Hoe stoffig = stoffig, hoe vaak maken jullie schoon?
6) Ik zag dat 2 X popjes, 1 popje tot mannetjes gedrag doet leiden, kan 1X popje + 1X mannetje zonder nestkast (zonder dat er een nestje komt?!)
7) Tam maken, ik heb het een en ander gelezen hier op het forum en de site maar vanaf en tot welke leeftjd gaat het het best? Zijn er mensen die eventueel kunnen helpen met tam maken
8) Hoe lang kunnen Vlkpkt alleen blijven???

Ik had een aantal kleuren opgeschreven die ik erg mooi vond en waar ik eventueel zag dat ze verkocht werden (waaronder ook valkcity) Ik vond de wildkleur wel erg mooi, Cinnamon, Geel en gepareld alleen zie ik dat daar ook weer verschillen inzitten... Ik moet dus een beetje uitdokteren hoe en wat.

Ik zag dat 1 vlkpkt sneller tam werd, maar 2 gezelliger is (of meer) ik denk dat ik er voor twee wil gaan, krijg ik die dan nig wel goed tam (is op schouder zitten, mee aan de wandel binneshuis etc.)

Het zijn heel wat vragen maar wil eerst alles goed op een rij voordat ik aan vparkietjes begin. Als het mee zit zouden ze 15 jr. kunnen worden en wil dus wel alle mogelijkheden en opties afgaan :)

Hoop op nog veel forum plezier maar dat moet lukken!!!

Ciao groetjes Freya

Anja

Hoi Freya,

Allereerst welkom op het forum.

Het is heel goed dat je je eerst verdiept in de VKP en dan pas over gaat tot een koop.
Ik zal proberen antwoord te geven op je vragen.

1=Ik zou geen VKP uit een DW kopen maar bij een ervaren kweker. Uit een DW weet je niet veel over de VKP en bij een kweker wel. Ouders, splits etc.

2=De kwekers op deze site zijn zeker betrouwbaar. Ik heb zelf ook bij een kweker meerdere valkjes gekocht.

3=Ik weet helaas geen kweker. Mss bij kwekers links op de pagina.

4=Wat kost hij per maand of week. Geen idee ik heb er 12 en ik ben denk ik gemiddeld 30 euro per maand kwijt, denk ik.

5=Je bedoeld de kooi, die maak ik 1 keer per week zeer grondig schoon. Ik heb wel een luchtreiniger binnen staan omdat 12 valkjes wel veel stof geven.

6=Zonder nestkast kan altijd maar er is geen garantie dat er geen eitjes komen. Ze leggen ook op de bodem van de kooi eitjes. Ik heb 3 mannen en 9 poppen en geen enkele pop heeft mannen gedrag.

7=Als je een jong valkje hebt dan wordt die natuurlijk eerder tam dan een valkje van bv 6mnd. Je hebt ook kwekers die de valkjes handtam verkopen.

8=Als je 2 valkjes neemt dan moet je je aandacht verdelen. Dan blijven/worden ze allebei tam.

Groetjes AnjA

Frida

Dank je wel voor de antwoorden, ben nog steeds heel enthousiast. Wie weet dat er wel valkjes komen.

In de toekomst zijn wij van plan om eventueel een hond/ poes erbij te nemen, zou dit mogelijk zijn met Valkjes? (Ik heb overigens zelf ook een hamster, maar ik denk niet dat dit een probleem is!)

Heel erg bedankt :)

Kaatje

Hoi Frida,

Welkom op dit gezellige forum en enorm veel plezier met de aanschaf van je valkjes en de gezelligheid die ermee gepaard gaat  :D

Groetjes Karin

Mara

Hoi Frida

Welkom op het forum. Ik zie dat Anja al veel vragen beantwoord heeft, maar ik wil er nog aan toevoegen dat ik zelf een voliere heb met in totaal 37 vogeltjes (variërend van kwartels tot rosella's) en ik koop een keer in de twee of drie maanden (ben dat nu aan het bijhouden precies) twee grote zakken voer en twee zakken papegaaien voer en ik betaal daarvoor dan tussen de 40 en de 50 euro. Verder hou ik de acties in de dierenwinkel goed in de gaten, als ze bijvoorbeeld acties hebben van de knabbelstengels, dan haal ik er meestal een of twee doosjes in voorraad.

Voor kwekers kun jij kijken in de lijst bij kwekers. Ik zelf heb verschillende mutaties en vind ze allemaal erg lief hoor.

Succes met je keuze.

Mara

Yvette


Anja

Citaat van: Frida op 18 augustus 2007, 22:21:15
Dank je wel voor de antwoorden, ben nog steeds heel enthousiast. Wie weet dat er wel valkjes komen.

In de toekomst zijn wij van plan om eventueel een hond/ poes erbij te nemen, zou dit mogelijk zijn met Valkjes? (Ik heb overigens zelf ook een hamster, maar ik denk niet dat dit een probleem is!)

Heel erg bedankt :)


Met een poes heb ik geen ervaring. Wel heb ik zelf 2 hondjes en dat gaat helemaal super.

Groetjes Anja

Yvette

Met de poezen of honden kan je beter apart zetten als je valkje los hebt
Ze willen nog graag in de vogels gaan happen of zelfs bijten en mocht dan toch nog een ongelukje mee gebeuren dan direct naar de VA gaan of een dierenarts die ook verstand heeft van vogels

De ene hond/poes kan wel goed opschieten met de vogels en andere katten of honden zien ze heel erg graag als een lekkere hapje en vooral als ze gaan vliegen of fladderen

Mara

Hoi

Ik heb zelf een hond, en die geeft niets om mijn vogels. Ook mijn andere hond die we gehad hebben, een Keeshondje die dus wel deed bijten, heeft nooit omgekeken naar de vogels. Het ligt er ook helemaal aan hoe jij je hond opvoedt en of hij van kleins af aan met vogels is opgegroeid.

mara

Anja

Hoi hoi,

Mijn hondjes doen er helemaal niets aan. Ik heb een hond van 8 jaar. Ze was er al toen de valkjes kwamen en ik heb een pup van 8 1/2 mnd en zij hoort zich gewoon te gedragen. Haar heb ik geleerd dat ze niet aan de valkjes mag komen. Als ze bij mij zitten dan mag ze komen snuffen.
Dat gaat gewoon supergoed.

Groetjes Anja

Dierenfreackske

Wij hebben ook een hond met twee valkjes en Lady is er dol op ! Ik denk dat een hond perfect te combineren valt met parkieten hoor als ze er vertrouwd mee geraakt zijn he !!
Mijn hond is nu wel sosiaal naar onze andere huisdieren toe !
Behalve naar vreemde katten niet ! Suske en Wiske zijn dus ook al goede maatjes met Lady  !! Grtjs ..



valkparkietvirus



»»»»»» kom naar me verhaal lezen van Rocky en Jena Groetjes en Vleugeltje en Snaveltje Rocky en Jena««««««

Lique
ik heb jou profiel plaatje gebruikt sorryXxX

Mara

Hoi Willie

Welkom op het forum. Ik hoop dat je hier veel plezier zult beleven.

mara

Miesjeuh1983

eejj freya.....

wat betreft er later een hond of kat bij te nemen, denk ik dat het vooral er aan ligt hoe je je hond/kat opvoedt.

Zelf heb ik op het moment een kat, en toen deze een half jaar oud was, heb ik een grasparkietje erbij gekocht. Ik heb de kat meteen geleerd dat deze niet aan het vogeltje mocht komen. Het was moeilijker om de vogel te leren dat hij niet aan de kat mocht komen... haha.... was soms super leuk om te zien, de vogel die op de kat afvliegt en de kat speert ervan door :D

Helaas zijn me grasjes weggevlogen, en ik wilde eigenlijk niet te lang wachten met een andere vogel, omdat het dierlijke instinct van een kat natuurlijk wel is om te jagen. En ik wilde liever niet dat dit weer naar boven zou komen (weet trouwens niet of dit ook zo zou zijn hoor) Maar nu heb ik dus een valkje, en eigenlijk kijkt me kat er niet van op. Wel is me kat nu weer een stukje rustiger (hij mistte de vogeltjes wel) en gaat soms heerlijk voor de kooi van het valkje liggen.

De kat van me zusje is ook eens bij me thuis geweest en die zat meteen hoog bovenop de kooi, die zag de vogeltjes wel zitten als een lekker hapje. Het ligt er dus aan wat je kat maar net gewend is, denk ik.

Liefs

Miesjeuh en Twyco

Yvette

Als je kat/hond wilt aanschaffen zou als ik jou in de plaats was ze apart houden als je valkjes wilt eruit halen uit de kooi althans zo doe ik dat met mijn katten en met mijn hond gaat het wel goed

Maar het blijft roofdieren die erg graag vogeltjes wilt pakken