Paco, Vicky Nienah en Xena Foto update 07-08-2010

Gestart door Kaatje, 15 augustus 2007, 16:45:43

« vorige - volgende »

Kaatje

Hoi Mara,

Wat leuk dat je met je psp lessen bent begonnen, ik kom zo gelijk even kijken  :D

Met het viertal gaat alles goed, en ik geniet er elke dag met volle teugen van. Ik zal straks eens kijken of ik een filmpje kan plaatsen van Xena met haar prachtige vocale stembanden, .... daar kan Paco op dit moment nog een puntje aan zuigen !

Hoi Nel,

En weer dag Nel, leuk om je even voorbij te zien komen  :D

Hoi Aad,

Heel graag gedaan hoor, maar dat weet je wel hè ! Ik vond het woensdag ontzettend gezellig en het was heerlijk om op kraamvisite te komen om je schattige donsjes te mogen bewonderen. Als de kleintjes de kuif van hun vader krijgen dan worden ze nog mooier dan dat ze nu al zijn !

Liefs, Karin  :-* 

Kaatje

Hier het beloofde filmpje van Xena met haar vocale stembanden  ;)

Liefs, Karin

Marian

Hoi Karin,

Kom ook eens in je boekje duiken :)
Inderdaad een erg mooie handtekening.....gaaf hoor om die zelf te kunnen maken :D
Heerlijk is het om te horen.....die lieve geluidjes en melodietjes van onze lieverds :D :D

Fijne weekend, groetjes Marian

Dierenfreackske

Hoi Karin, jaa hun fluitconcert is eht van ieder valkje speciaal hoor, ik geniet daar zo van, hihi! Knuffie aan Paco ,en de meiden hoor,  je bent toppie,  liefs Ann

Caroline

Ik kom morgen even luisteren.  ;)

Alles zit al op stok.  ;D

Trusten voor straks.

En morgen weer "gezond" op zonder wattenhoofdje.

Doeiiiiiiiiiiiiiiiii!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerda

Yes Xena, that's my girl!

Geweldig, een popje dat zom vocaal is. Echt prachtig!

Kroeltjes voor iedereen die er eentje wil!

Liefs, Gerda

christa

hoi karin
wat een leuk filmpje.onze karel vond hem ook heel erg leuk,zat
helemaal scheef met zijn koppie te luisteren.
groeten christa

Kaatje

25 januari 2009, 11:47:39 #3487 Last Edit: 25 januari 2009, 11:51:04 by Kaatje
Hoi hoi,

Bedankt allemaal voor de leuke reacties ! Xena is inderdaad heel erg vocaal en fluit op dit moment de sterren van de hemel !

Vandaag gaat Rick de andere kooi naar beneden halen, Paco en Vicky "wipwappen" op hun manier alweer een tijdje en sinds vorige week ook boven op het randje van de keukenkast als deze open staat  ::)

Ook zijn ze continue bezig om plekjes te zoeken op de raarste plekken. Hier aan de binnenkant van de kamerkast zit aan de binnenkant een randje waar het raam boven zit. In ons geval heeft Rick toen het raam vervangen voor een stuk houten plaat en dit geschilderd in dezelfde kleur als de deur.

In deze kast bevind zich ook de binnenkant van de trap die naar boven gaat, een heel klein spleetje ! ( gelukkig maar heel smal ) Op een gegeven moment zat Paco op het randje aan de binnenkant te kijken of hij door het spleetje naast de binnenkant van de trap kon komen.

Hij zat daar te fluiten en heel onrustig te doen, nu zijn ze alweer een paar dagen samen heel onrustig en duidelijk op zoek naar een nest. ( Vicky doet net zo hard mee )

Ze hebben nu dus een blok, en ja hoor ! Paco kan weer fluiten, breed zitten en versieren alsof zijn leven ervan af hangt. Nu is hij zijn nest aan het maken, Vicky houdt de wacht voor het blok en jaagt de meiden ( als ze daar willen komen ) weg, zelfs als ze bovenop de kooi zitten pikt ze vanuit de kooi naar de tralies.

Ze wijkt geen moment van Paco zijn zijde en elke keer gaat ze nadat Paco weer wat gerommeld heeft inspecteren of het nest mooi genoeg is. Als Paco haar roept gaat ze kijken !

We hebben dit besloten na aanleiding van het zeer broedse gedrag van Paco en het achterna zitten van de meiden, hij begon ons zelfs weer aan te vliegen. De nood is waarschijnlijk erg hoog geweest.

Het blok hangt er dus weer even, en hopelijk kan het, als Vicky haar eitje gelegd heeft, het er na een paar weken weer af, in de hoop dat de rust dan weer terug keert hier, net als de vorige keer en blijft het rustig. Nu is het gewoon geen doen en hebben de andere twee meiden geen rust van zowel Paco als Vicky want zelfs de zachtaardige Vicky is op dit moment zo broeds dat ze naar haar zussen pikt !

De kooi stond ook heel de tijd open en Nienah en Xena zijn er gewoon uit, maar Vicky blijf in de buurt van Paco en het blok en kwam er niet uit.

We kijken het dus even aan, en de meiden gaan straks in de andere kooi, dit omdat het hier toch al niet zo heel groot is en het blok ongunstig hangt als Paco en Vicky in de andere kooi zouden gaan.

Nogmaals we zien het wel en wachten het af. Eitjes zullen nooit bevrucht zijn omdat ze Paco niet kan vegen en Vicky haar vleugeltjes niet breed genoeg uit zet.

Dit was het weer even !!

Fijne zondag allemaal,

Liefs, Karin

Anke

Hoi Karin,
Ah gossie Paco hoge nood ;D ;D
Leuk dat ze nu vader en moedertje mogen spelen!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kaatje

Hoi Anke,

De nood is heel er hoog bij die twee ! Voor hun misschien leuk, maar voor de meiden iets minder. Ik had het liever anders gezien maar goed dit gewoon de natuur en het is nu ruim 4 maanden geleden.

Als het 3x per jaar nodig is dan is het goed te doen, hopelijk is het straks weer voor 4 maanden voorbij  :D

Ik ben wel een les wijzer geworden en ik laat Paco lekker aanmodderen, alleen als ik Vicky met een knik in haar staart zie zitten dan hou ik haar in de gaten en kijk ik regelmatig of er een ei is gelegd, deze verwissel ik dan voor een nep eitje !

Maar voor de rest laat ik hem lekker zijn gang gaan, hij heeft Rick alweer aangevlogen ( toen het blok net hing ) en tot bloedens toe gebeten, hehehehe ... ik hou me op verre afstand, ik voel mijn oor in gedachte gelijk weer als ik aan 4 maanden terug denk  ;D

Liefs, Karin

Hermien

Geweldig filmpje, maar kon hem niet helemaal afkijken. Mijn 'Vliegtuig' dreigde met volière en al om te tuimelen. Zó opgewonden raakten ze van het gefluit dat ze met vier man tegelijk tegen de kooiwand begonnen te trappen.....

;D   ;D   ;D   ;D

Mara

Hoi Karin

Haha, die Paco toch. Schijnbaar heeft hij echt hoge nood. Tja, hier zijn ze ook al op zoek naar plekjes, en het vriest hier nog steeds  ::).

Ik hoop dat gauw weer alles normaal is en dat je er dan weer 4 maanden tegen kan.

GRoetjes

Mara

Kaatje

25 januari 2009, 15:11:06 #3492 Last Edit: 25 januari 2009, 21:16:56 by Kaatje
Hoi Hermien,

Hehehe, dan is het inderdaad beter om het filmpje maar af te breken voor ze je volière afbreken  ;)

Hoi Mara,

Paco is de hele ochtend en halve middag bezig geweest om het nest mooi te maken, elke keer ging Vicky kijken om er dan vervolgens weer uit te komen, dan ging Paco weer verder met mooi maken en ging ze later bij hem kijken.

Nu is het waarschijnlijk mooi genoeg want ze zitten nu al ruim een uur samen in het blok, Nienah en Xena zijn lekker los eb hebben een hele mooie kooi die aangekleed is met speeltjes, gezonde en lekkere dingen  :D

Liefs, Karin

Dierenfreackske

Hoi Karin, wat leuk dat je je valkjes weer hebt verwend met allerlei lekkere dingen he en leuke speeltjes, en,  heb je een blok gehangen voor Paco en Vicky? Wat een leuke voorruitzichten heb je , straks ligt er een nestje met allemaal kleine inimini paco'tjes en Vicky'tjes. Enig !!Grtjs Ann

Kaatje

30 januari 2009, 10:49:55 #3494 Last Edit: 30 januari 2009, 10:55:13 by Kaatje
Hoi hoi,

Nog steeds geen eitje hier, Paco en Vicky zitten wel heel erg veel in het blok en wipwappen er driftig op los ! Ik ben erg benieuwd wanneer ik een eitje kan verwachten, op dit moment zie ik ook nog geen knik bij haar kontje  ;)

Ze zijn weer lekker los en schooieren wat in de speelplek. Paco is ontzettend onbetrouwbaar, van de week was ik Vicky kwijt. Grote paniek hier en ik heb ruim een uur en een kwartier lopen zoeken, ik kon mijn meisje nergens vinden en had overal al achter en in gekeken want je gaat op de raarste plaatsen zoeken.

Nu bleek madam in het blok te zitten, ik had daar al 2x een blik in geworpen maar aangezien Paco op het bordes zat, kreeg ik niet echt de kans. De eerste keer hing hij in mijn lip en de tweede keer in mijn oor.

Mijn hemel wat een vijandige projectielen kunnen die snavels toch zijn. Nu had ik 2x ongeveer 3 kwart van het blok bekeken omdat ik me snel weer uit de voeten moest maken en wat bleek !? Vicky zat dus helemaal met haar kont tegen de rand aan, ... aan mijn kant. Ik moest echt op mijn tenen gaan staan om haar te kunnen zien, wat een opluchting gaat er dan door je heen als je haar eindelijk gevonden hebt zeg !

Gisteren was Nienah weer zo nieuwsgierig, en ik ben er op dit moment ook niet helemaal met mijn gedachten bij. Ik ging een bakje koffie zetten en haalde de zoetjes uit het keukenkastje. Nu zitten ze altijd op de keukenkastjes en toen ik het deurtje dicht wilde doen hoorde ik een gil !

Nienah zat met haar pootje even klem, gelukkig is ze snel, maar ik wilde toch even checken natuurlijk ! Ik zag wel dat ze haar pootje gelijk ingetrokken had, maar ze vloog telkens weg. Op een gegeven moment kon ik haar van dichtbij toch bekijken en ik kon niks zien.

Ik heb ze die ochtend na het pootjes incident een badje gegeven, Paco, Vicky en Nienah hebben daar dankbaar gebruik van gemaakt, maar op een gegeven moment schrok ik me weer half lam, Nienah had op haar buik een hele rode plek zitten. In eerste instantie dacht ik dat ze gewond was, later vond ik de kleur toch wat raar en toen ik haar dus in de kooi had heb ik haar kunnen pakken en bekijken.

Het was waterverf wat van de driehoekschommel had afgegeven, gelukkig !!

Nou, nu dus even 3x opletten als ik in de kastjes in de keuken bezig ben en hopen dat Vicky snel haar eitje gaat leggen. Ik heb geen enkel idee wanneer zo'n eitje komt, .... maar ze zoeken wel de hele dag het blok continue op.

Iemand een kleine richtlijn !? Ze zijn al 2 weken driftig aan het wipwappen en het blok hangt er morgen een week !

Liefs, Karin