Paco, Vicky Nienah en Xena Foto update 07-08-2010

Gestart door Kaatje, 15 augustus 2007, 16:45:43

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Sally

Het zal wel meevallen hoor, en het eruit halen heeft idd weinig zin. Die van mij krijgen het wel omdat ze buiten zitten, dat is toch weer anders.

Mara

Anja


Oeps sorry Mara.

Groetjes Anja

Mara

Citaat van: Anja op 16 augustus 2007, 21:11:21

Oeps sorry Mara.

Groetjes Anja


Hoi Anja

Waarom sorry?

Mara

Anja


Dat ik je net een stap voor was met de lijst te posten :-[ :-[ :-[

Groetjes Anja

Mara

Hoi Anja

Ow, dat is helemaal niet erg hoor. Is toch alleen maar fijn dat we elkaar helpen.  ;D Je weet het toch, je kunt met mij alle kanten op, behalve de goede.  ;)

Hoi Paco

Sorry dat we je dagboekje hier even voor lenen. Maar wat denk je, is vrouwtje blij met de lijst die Anja gepost heeft?

Mara

Kaatje

Hoi hoi,

Nee hoor, ik vind het niet erg dat jullie even mijn boekje hier voor hebben gebruikt want daar word ik alleen maar wijzer van en wat Anja geschreven heeft van wat ik allemaal mag hebben, klinkt me heel lekker in de oren  ;D

Dank je wel Mara en Anja  :D

Groetjes Karin en een dikke snavelknuf van Paco  :-*

Kaatje

Citaat van: Anja op 16 augustus 2007, 20:40:23
Hoi Paco en Mara,

Ben even zo vrij geweest.



Basilicum
daslook
komkommerkruid
Wortels (groene gedeeltes)
Kervel
Bieslook
Koriander
Tuinkers
Dille
Venkel (groene gedeeltes)
Veldzuring
Citroenmelisse
Lavas/ maggieplant
Marjoraan
Pepermunt**
Bijvoet
Oregano**
Peterselie*
Postelein
Aragula
Rozemarijn**
Salvia/ salie
Bonenkruid
Dragon
Thijm**
Water Kers

* peterselie in kleine hoeveelheden gezond
** deze kruiden moeten met mate gegeven worden volgens deze site omdat de kruiden nogal wat essentiele olien bevatten.




Fruit:
Appel
Abrikoos
Japanse peer
Banaan
Japanse wijnbes
Zwarte bessen
Bloedsinaasappel
Blauwe best
Canteloupe meloen
Carambola, stervrucht
Jamaica-appel
Kersen
Clementines, mandarijnen
veenbessen
Gedroogde dadels
Vijgen (vers)
Zespri gold
Druiven, wit of blauw
Granaatappel
Guave
Honingmeloen
Gaylussacia brachycera
Mabolo
Kiwi's
Japanse mispel
Lychee
Mango
Meloen
Moerbei bessen
Nectarine
Bloedvijg, Cacatijsvijg, woestijnvijg
Sinaasappel
Papaya
Perzik
Peren
Ananas
Pruimen
kweepeer
ramboetan
frambozen
Aardbeien
tamarillo vrucht
Gele pruimen

* De dadels niet te vaak geven omdat er een hoog suikergehalte in zit, dan liever gedroogde, suikervrije of met minder suiker geven
** Alle meloensoorten mogen gegeven worden aan de vogels
*** De vogels lusten niet alleen de bessen van de moerbei maar ook de bladeren

Groente:
Broccoli
Spruitjes
Koolrabi
Wortelen
Selderij stelen
Bieten
Cichorei
Chinese kool
Mais
Komkommer
Boerenkool
Eierplant
Andijvie
Venkel
Groene erwten (in schaal)
Groene pepers
Ijsbergsla
Aardpeer
Veldsla
Aardappel (gekookt)
Pompoen
Radijs
Zuring
Rode bieten (vers)
Spinazie
Tomaat
Courgette



Groetjes Anja


Dank je wel Anja, hmmmm dit klinkt lekker !!!

Anja


Kaatje

Hoi Anja,

Mijn mamma maakt zich een beetje zorgen om mij omdat we gelezen hebben in jouw mooie dagboekje dat Yubel 6 weekjes is en al heel mooi rond de 95 gram weegt.

Nu heeft vrouwtje me gewogen vanavond en toen woog ik na de pap ( na  3 a 4 ml vloog ik met een dikke buik weg ) en toen woog ik 92 gram .. Net heeft het vrouwtje me weer gewogen en nu weeg ik nog 90 gram  >:(

Moet ik me zorgen gaan maken omdat ik al 9 weekjes ben en Yubel nog maar 6 !?

Groetjes Karin en Paco

Gerda

Hoi Paco,

Als een valkje gaat vliegen valt hij altijd wat af. Jonge valkjes zijn soms wel meer dan 100 gram en vallen daarna weer af.

Ik heb een valkje dat woog altijd maar 78 gram. En toen hij heel ziek werd en een week bij Feld was geweest woog hij nog maar 67 gram. Daarna kwam hij weer aan tot bijna 80 gram Hij is nu aangekomen sinds hij zijn eerste nestje heeft gehad vorig jaar tot 90 gram (echt huisvadertje geworden  ;))

Valkes kunnen verschillende bouw hebben, dus de ene is wat zwaarder dan de ander. En 90 gram is zeker nog heel mooi hoor!
Zeg dat maar tegen Karin!

Groetjes van Gerda (en van Nezumi, Grisha, Spikey, Yesil en Azul)

Kaatje

Dank je wel Gerda,

Dit stelt me weer gerust en ik zal ook zeker jouw dagboek eens gaan bekijken, leuk  :D !!

Groetjes Karin en Paco

Mara

Hoi Paco

Die lijst heb ik eens een keertje vertaald uit het Engels. Ik ben benieuwd wat Paco lekker vindt.

MAra

Kaatje

Hoi Mara,

Ik vergeet telkens te laten schrijven dat ik het een super mooie foto vind ... Mamma heeft vandaag geloof ik inkopen gedaan! Er staat al een bakje met tuinkers maar dat ziet er nog wel raar uit hoor ! Ik kijk er steeds naar en misschien moet ik proberen te proeven.

Ook hoorde ik het woord Mango, Banaan en Kattengras vallen dus volgens mij komt er nog veel meer lekkers aan ! Ik laat me gewoon verrassen en hou jullie in ieder geval op de hoogte  ;)

Wat ik ook heel lekker vind is pluimgierst en vlas, daar kan ik lekker mee spelen en het is nog gezond en lekker ook  :D

Kijk maar eens hoe lekker ik aan het scharrelen ben  ;D



Groetjes van Karin en Paco

Anja

Hoi Karin,

ik zie dat Gerda je al gerust heeft gesteld. Ik heb hier een valkje van 2 jaar en die weegt 82 gram. Om maar even een voorbeeld te geven. Jij hoeft je echt geen zorgen te maken hoor.

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi Anja,

Jij ook bedankt voor het gerust stellen hoor want dat is wel prettig als ik dit weet  :D

Hieronder nog wat foto's ... ik begin dus echt al groot te worden en deze foto's zijn van ruim 1 week geleden  ;)

foto 1: lekker pluimgierst eten.



foto 2: wat een enge camera.



foto 3: genieten van de zon  ;D



Groetjes Karin en een snavelknuf van Paco !