Paco, Vicky Nienah en Xena Foto update 07-08-2010

Gestart door Kaatje, 15 augustus 2007, 16:45:43

« vorige - volgende »

Anja


Je zou er iets voor kunnen maken met karton of zo. De tralies dat loopt niet echt lekker voor de valken voetjes.

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi hoi ....

Ja mijn man zei het al, .... misschien is het beter ! Het weekend gaat hij voor paco de vensterbank om toveren tot een speelplek en ik zal dan gelijk deze tip in de groep gooien  ;)

Komt vast in orde, ... zie hem zelf ook liever scharrelen op de grond want dan is hij lekker bezig  :D

Gelukkig slaapt hij er enkel in of als ik weg moet of lang boven ben ... maar dan zet ik hem op de schommel en vaak zit hij er dan nog op of op een andere stok ... Hij overziet namelijk graag alles de deugniet !!!

Maar er wordt aan gewerkt ... nogmaals thanks ...

@ Sally .... wat een snoepie is kuifje om te zien zeg !

Ik vind alle vogels lief en leuk hier op de site ... echt een genot om naar te kijken, als ze net geboren zijn, zijn ze gewoon mooi van lelijkheid  ;D Echt dotjes waar je gelijk verliefd op bent dus  ;)

Groetjes Karin

Mara

Hoi Paco

En hoe is het vandaag met onze kleine verzopen 'kater'? Jij hebt een mooi huisje gekregen zeg! Geniet er maar lekker van. Kijk je wel uit met vliegen dat je niet tegen de ramen vliegt?

Mara

Kaatje

Hallo Mara,

We hebben jaloezieën voor de ramen hangen en die trekt mamma maar een klein stukje omhoog. Als mamma in de tuin zonnepitten voor me pelt dan roffel of tik ik wel tegen het raam hoor, want ik kan haar goed zien  ;D

Soms ben ik wat onhandig maar ik leer steeds beter vliegen en ben gelukkig ook nog niet tegen het raam gevlogen. In de keuken heeft mamma een rolgordijn en ook deze heeft mamma voorlopig even wat meer naar beneden hangen  ;)

Lief dat je aan me denkt, ik zit nu lekker voor het raam in het "zonnetje" !

Snavelknuf van Paco

Sally

Hallo Kaatje,

Dankjewel Ik vind ons Kuifje ook n snoepje!. Ik zou Kuifje niet meer kunnen missen!

Paco is ook n schatje!. Wel best grappig dat ie zo nat was! Maar wel vervelend denk ik.
Goed dat alles terug inorde is gekomen en dat ie nu weer mooi droog is.
Wat kan ie zneige toch al goed verzorgen :).
Doe zo voort!

groetjes Sally

Anja

Hoi hoi,

Hoe is het hier? Ben je al een beetje gewend aan je mooie paleis?

Groetjes Anja

Mara

Hoi Paco

Natuurlijk denk ik aan je. Ik heb zelf 13 valkenvriendjes en ook hier op het forum al heel wat vriendjes, dus denk ik heel gezellig met je mamma mee. Je bent echt een mooie Paco hoor. Dus jouw mamma pelt zonnepitjes voor je? Dat mogen ze hier zelf doen. Je moet wel even tegen mamma zeggen dat zonnepitjes wel vet zijn en dat jij daar niet te veel van mag krijgen. Maar ik denk dat mamma dat al weet.

Liefs

mara

Kaatje

Hoi hoi lieve allemaal,

Wat een lieve berichten krijg ik in mijn dagboekje, ik ben er gewoon trots op  :D Ik ben al lekker gewend aan het leven bij mijn nieuwe mamma en pappa en mijn kooi vind ik geweldig !

Pappa gaat dit weekend een balkje maken wat in de gleuf past en zo kan ik dan lekker scharrelen !

Mamma heeft gisteren ook een dierenarts gebeld en een afspraak gemaakt voor 27 augustus, dan mag ik kennis gaan maken met de praktijk en gaan ze me helemaal bekijken of ik goed gezond ben en krijgt mamma ook voedingstips mee !

Ik denk dat mamma erg blij is met jouw tip Mara, zelf kan ik nog niet echt de zonnepitjes kapot maken en ik vind ze echt lekker, maar als ze zo vet zijn kan het wel wat minder  :o

Misschien dat jij mijn mamma kan vertellen hoeveel pitjes ik per dag mag !? Vandaag heb ik toch wel 5 pitjes gehad, is dit teveel !?

Groetjes Karin en een dikke snavelknuf van Paco

Anja

Hoi Paco,

Dat valt wel mee 5 pitjes maar ik zou het je dan niet meer elke dag geven.
Hier krijgen mijn 12 valkjes 1 keer per week ongeveer 1 bakje met pitjes.
Ze zou eens spercieboontjes kunnen proberen of appel, brood, beschuit, broccoli, rode peper etc.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Paco

Ik zie dat Anja je al goede tips gegeven heeft. Maar 5 pitjes kan denk ik geen kwaad. Ik weet niet welk voer je nu krijgt, maar je zou het beste voer kunnen krijgen waarin geen pitjes zitten en de pitjes dan als beloning krijgen. Omdat mijn vriendjes buiten in een voliere zitten, krijgen zij dat wel onder het voer.

En inderdaad, groente en fruit is goed. Als je vogelmuur kunt krijgen, dat vinden ze hier heel erg lekker. En verse kruiden, dat krijgen ze hier ook en dat vinden ze hier in een woord HEERLIJK. Ik heb een lijstje gemaakt met de kruiden die je mag hebben, en ook een lijstje met groentes en fruit.

mara

Anja

Hoi Paco en Mara,

Ben even zo vrij geweest.



Basilicum
daslook
komkommerkruid
Wortels (groene gedeeltes)
Kervel
Bieslook
Koriander
Tuinkers
Dille
Venkel (groene gedeeltes)
Veldzuring
Citroenmelisse
Lavas/ maggieplant
Marjoraan
Pepermunt**
Bijvoet
Oregano**
Peterselie*
Postelein
Aragula
Rozemarijn**
Salvia/ salie
Bonenkruid
Dragon
Thijm**
Water Kers

* peterselie in kleine hoeveelheden gezond
** deze kruiden moeten met mate gegeven worden volgens deze site omdat de kruiden nogal wat essentiele olien bevatten.




Fruit:
Appel
Abrikoos
Japanse peer
Banaan
Japanse wijnbes
Zwarte bessen
Bloedsinaasappel
Blauwe best
Canteloupe meloen
Carambola, stervrucht
Jamaica-appel
Kersen
Clementines, mandarijnen
veenbessen
Gedroogde dadels
Vijgen (vers)
Zespri gold
Druiven, wit of blauw
Granaatappel
Guave
Honingmeloen
Gaylussacia brachycera
Mabolo
Kiwi's
Japanse mispel
Lychee
Mango
Meloen
Moerbei bessen
Nectarine
Bloedvijg, Cacatijsvijg, woestijnvijg
Sinaasappel
Papaya
Perzik
Peren
Ananas
Pruimen
kweepeer
ramboetan
frambozen
Aardbeien
tamarillo vrucht
Gele pruimen

* De dadels niet te vaak geven omdat er een hoog suikergehalte in zit, dan liever gedroogde, suikervrije of met minder suiker geven
** Alle meloensoorten mogen gegeven worden aan de vogels
*** De vogels lusten niet alleen de bessen van de moerbei maar ook de bladeren

Groente:
Broccoli
Spruitjes
Koolrabi
Wortelen
Selderij stelen
Bieten
Cichorei
Chinese kool
Mais
Komkommer
Boerenkool
Eierplant
Andijvie
Venkel
Groene erwten (in schaal)
Groene pepers
Ijsbergsla
Aardpeer
Veldsla
Aardappel (gekookt)
Pompoen
Radijs
Zuring
Rode bieten (vers)
Spinazie
Tomaat
Courgette



Groetjes Anja

Mara

Hoi Anja

Ik stond net op het punt om het te posten..... ;D

Mara

Sally

Hallo anja en mara,

Bij ons kuifje zitten een beetje pitjes in zijn eten.
Ik was naar de dierenwinkel gegaan en had gevragen naar wat het beste was voor een valkparkietje en die gaf een zak waar pitjes in zaten... Dus heb ik dat maar aangenomen.
Dus kuifje heeft elke dag pitjes.
Is dit dan zo erg?
Zo vet is ons kuifje niet ze die weegt tussen de 90 en 100 gram.



sorry dat ik uw boekje hiervoor gebruik Karin.

Mara

Hoi Sally

Het zal wel geen kwaad kunnen als je Kuifje veel vrij laat. Het gaat er ook om hoeveel hij krijgt. Als hij zo'n zak in een keer opeet, is dat natuurlijk niet goed he. Punky hier binnen krijgt ze ook onder zijn voer, maar daar zitten er niet zo veel in, en hij is ook niet echt dik hoor. Maar ik zou er wel mee opletten, gewoon niet te veel geven.

mara

Sally

Hallo mara,

Ik laat ons kuifje los wanneer het hier uitkomt. Dat is dus als mijn ouders niet thuis zijn en als ik niet weg moet.
Die pitjes zitten al onder het eten. Kan ze er moeilijk telkens gaan uitvissen eh. Elke dag geef ik kuifje een lepeltje eten. en soms sla ik is een dag over zodat ie alles fatsoenlijk ga opeten. anders blijft er telkens wel wa over. En da is ni de bedoeling eh.

groetjes