27 april 2024, 18:47:44

In de kooi blijven zitten

Gestart door Yvette, 14 augustus 2007, 21:03:43

« vorige - volgende »

Yvette

Ik heb een week geleden mijn valkje gekocht en sindsdien dat ik haar in een klein kooitje heb gezet blijft ze daar maar erin zitten en ook als haar deurtje open staat

Ze woont daar praktisch erin en mijn vorige papegaai ging vanaf het begin gelijk uit haar kooi toen ik haar gekocht had

Of heb je bij valkjes wat langere adem en heel veel geduld nodig :P :P :P

Anke

Hoi Yvet,
Sommige valkjes hebben wat meer tijd nodig.
Wat is bij jou een klein kooitje?
Valkjes hebben wel ruimte nodig om lekker te kunnen klimmen en fladderen en spelen. Dus een echt KLEIN kooitje is niet geschikt!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Yvette

Een kooi van 28 cm x 40 cm
En ze kan wel van haar stok naar etensbakje fladderen
Maar kan het zijn omdat ze nog nieuw is dat veiliger vindt en knusser dan in zo'n grote kooi

Maar de grote kooi staat wel in de woonkamer klaar om haar erin te krijgen

Anja

Hoi Yvette,

28X40 cm vind ik toch wel erg klein.
Mss weet je valkje ook de uitgang niet te vinden. Wat gebeurd er als je haar eruit pakt. Dus je vinger tegen haar borst aan net boven de pootjes zodat ze op moet stappen.

Groetjes Anja

Yvette

Dan wordt ze heel erg bang voor je zoals wegrennen, fladderen en enorm blazen

Anja


Met trosgierst op je hand.
Heb je wel de tam maak tips al gezien op de site?
Die kunnen je wellicht helpen.

Veel succes.

Groetjes Anja

Yvette

Ik heb de tips van tam maken aantal keren gelezen en voor mijzelf uitgeprint maar ik blijf bij de stap 4 zitten en de trosgierst werd ze in eerste instantie bang voor

ManjaV

15 augustus 2007, 11:59:25 #7 Last Edit: 15 augustus 2007, 14:33:00 by ManjaV
Beste Yvette,

Als ik jou was, zou ik je valkje in de grotere kooi doen. In zo een kleine kunnen ze makkkelijk iets bezeren.

Verder ben je misschien iets te ongeduldig, w.b. het tam maken... Je kan niet verwachten dat je valkje na een week supertam is. Ik heb er ook een paar weken tot maanden over gedaan om diverse vogels tam te krijgen. Geduld is hier het sleutelwoord. ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Yvette

Die kleine kooi is een bijkooi als ze meegaat naar de buurvrouw als ze boven gaat slapen of ik als met haar wil gaan computeren dat ze toch altijd gezelschap heeft

En ik vroeg me alleen af hoe het lang ging duren wanneer ze tam worden

Ze is mjin eerste valkje en misschien werkt dus duidelijk anders dan met een papegaai van 10 weken oud die al supertam was en vanaf dag 1 helemaal gewend is aan haar nieuwe huis

Anja

Hoi Yvette,

De ene valk is de ander niet. De ene is tam als hij 13 weken is en een ander mss pas als die 6 maanden is.
Het is niet aan te geven wanneer je valkje tam is.
Nogmaals je moet er een boel geduld voor hebben. Zoals Manja al zei geduld is het sleutel woord.

veel succes.

Groetjes Anja

Yvette

Ik ben gisteravond begonnen met trosgierst op mijn hand te houden en ze durft zelfs van te eten en ook in mijn handen te pikken

Anja

Hoi Yvette,

Dat is super zeg. Ga zo door dan komen jullie er wel.
Veel geduld dat helpt.

Groetjes Anja

Yvette

Vanavond vroeg ze zelfs erom om trosgierst time en ik doe die trosgierst wel in 2 stukken

Anja


ik ben helemaal blij voor je. Open je ook een boekje zodat we je kunnen volgen.

Groetjes Anja

Jacco

Hoi Yvette;
Mijn valkje had dezelde problemen in het begin.Ze at niet vaak en zat helemaal boven in de kooi met de rug naar me toe gedraaid.
Ik deed het hok open en probeerde haar te voeren,maar dat hielp niets.Na 2 weken kwam er pas meer leven in en ze klom eens naar beneden om uit mijn hand te leren eten.
Nu is ze meer uit de kooi als erin.Ze is handtam en ontzettend aanhankelijk en lief.Ik zou haar voor geen goud meer willen missen. :-*
Succes!     Groetjes Anita & Jacco ;)