6 mei 2025, 10:15:30

kan dat???

Gestart door Tjelsie, 14 augustus 2007, 14:56:37

« vorige - volgende »

Tjelsie

Hallo allemaal

ik heb een vraagje , kan een tamme valkparkiet in een volière met andere parkieten en een valkparkiet.
mijn parkieten en valkparkiet komen wel uit je hand eten maar zijn niet echt heel tam.
dus als ik een echte tamme valkparkiet koop blijft die dan tam in die volière of verwilderd hij dan helemaal?

alvast bedankt ,   
Tjelsie

Rianne

Hij zal waarschijnlijk wat minder op jou gericht zijn maar helemaal verwilderen dat denk ik niet. Je moet er natuurlijk wel tijd en aandacht aan blijven besteden :)

Tjelsie

Maar als ik nu niet tamme valkparkiet koop en ze krijgen kleintjes kunnen die dan tammer worden dan als ik een tamme volwassen valkparkiet koop???

Tjelsie

Rianne

Dat is van te voren niet te zeggen natuurlijk. Er staan genoeg tamme valkjes op marktplaats, maar vanaf hier is moeilijk oordelen hoe tam die zijn. En ik weet natuurlijk niet hoe tam jij je kleine valkjes kunt krijgen.

Tjelsie

Ik heb eigenlijk nog nooit jongkies gehad.
En ook nog nooit tamme vogels.
Mijn parkieten en valkparkieten zijn niet echt bang van mij maar ze zullen ook nooit als er geen eten op mijn hand ligt er op gaan zitten.
Maar ja als ik dan jonkies krijg zal ik ze gewoon genoeg aandacht geven en dan hoop ik dat ze op de een of andere manier toch redelijk tam worden.

Tjelsie

Rianne

Wil je dan al je eigen jongen zelf gaan houden? Want dat zou ik niet doen, ze zitten allemaal bij elkaar in 1 voliere en dan heb je kans op inteelt.
Ik heb 8 valkjes, waarvan er 1 supertam is, en er stapt er 1 op mijn hand, verder komt er geen 1 bij me. Maar dat vind ik ook niet erg, ze hebben elkaar. :)

Tjelsie

Nee volgens mij is het ook geen goed idee om ze allemaal te houden maar 1 of 2 ofzo dat weet ik nog niet.
Maar maken je valkjes elkaar dan niet bang , ik bedoel als ze bijvoorbeeld allemaal hard rondvliegen als je de volière binnenkomt wordt dan zelfs een tam valkje niet bang??
Tjelsie