10 mei 2025, 12:20:17

Wondjes aan vleugel

Gestart door madoja, 6 augustus 2007, 14:36:23

« vorige - volgende »

madoja

Hoi,

Izzy is net helemaal in paniek geraakt door een harde knal van buiten. Daardoor is een paar keer heel hard tegen de muren aan gevlogen. Doordat heeft ze nu een paar wondjes aan haar vleugels. Heb het net schoongemaakt en wat betadine zalf erop gesmeerd. Ze zit nu in haar kooi bij te komen. Heb er nog verder onderzocht maar op de wondjes na kon ik verder gelukkig niks vinden.
Kan ik verder nog wat voor haar doen? Of is dit genoeg.

Groetjes Marije

Mara

Hoi hoi

Is ze niet ergens met haar hoofd tegenaan gevlogen? Of puur alleen haar vleugeltjes? Als ze haar hoofd ook gestoten heeft dan moet je haar in een donkere kooi zetten, op een rustige plek en de stokjes eruit halen en alles op de grond zetten, dit ivm met een hersenschudding....Ik hoop dat ik het goed zeg zo.

Sterkte.

Mara

madoja

Hoi Mara,

Volgens mij niet, maar ze was zo erg in paniek en toen raakte Puck ook nog in paniek, zodat dat ze nog meer in paniek raakte maar volgens mij heeft ze alleen haar vleugels bezeerd.
Pino onze eerste valkje heeft ook een keer een hersenschudding gehad en dat viel ons toen gelijk op, die ging toen ook gelijk op de grond in een hoekje zitten. Izzy zit gelukkig gewoon op haar stok echt bij te komen.
Het is wel zielig voor haar ze is hier nog geen week en weet nog niet alle plekjes waar ze kan landen, daarom vloog ze ook tegen de muren op.

Groetjes Marije

Anja

Hoi hoi,

Je zou haar ook een beetje druivensuiker door het water kunnen geven. Omdat ze dus best veel stress heeft gehad. Hou iig de vleugel goed in de gaten en mocht je het niet vertrouwen bel dan even met een vogelarts.

Sterkte ermee.

Groetjes Anja

Mariska

Hoi Marije,

Hoe is het nu met Izzy?
Ik ben een beetje geschrokken van je berichtje :-\

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Dierenfreackske

Oeps.. hopelijk is ze snel beter hoor ! Grtjs