28 april 2024, 20:57:06

veel drinken, diarree en rode poten

Gestart door XxLindaxX, 12 augustus 2007, 12:44:15

« vorige - volgende »

XxLindaxX

Sinds 1,5 week word de drinkensbak helemaal of bijna helemaal leeg gedronken. (Verdampen van het water kan niet, want het is niet zo warm op het moment).
Nu zag ik afgelopen dagen dat Chico , een van mijn mannetjes valken buiten meteen veel begint te drinken als ik smorgens een vers bakje water in de voliere hang. Verder is mij sinds gister op gevallen dat hij ook waterdunnen diarree heeft (zoals een popje kan hebben als zij eitjes legt) en rode poten. (uitdroging?)
Verder is hij bezig met het pikken van de kuiven van de jonge net uitgevlogen valkjes en enkele andere volwassen valkjes.
Hij is verder gewoon actief en voert als stiefvader zijnde de jongen die hij met coco, dazzle en nala heeft uitgebroed.

Ik heb hem nu appart gezet en ga heb goed observeren.

Heeft iemand een idee waar dit op zou kunnen duiden???

groetjes Linda

hennie

Hoi Linda,

Hoeveel zie je hem dan per keer drinken? Bij mij steken ze hun snavel twee of drie keer in het waterbakje en dan hebben ze genoeg.

Hoeveel keer zie je je valkje drinken?

groetjes, Hennie

Sanna

Hallo Linda,

Dit kan op heel veel dingen duiden. Als een valkje extreem veel drinkt, zal hij ook extreem dunne ontlasting hebben. Maar voor het vele waterdrinken zelf zijn veel oorzaken te bedenken. Ik zou om te beginnen eens de ontlasting laten onderzoeken (opvangen met zilverfolie en dan in bijvoorbeeld een kokertje van een foto-rolletje laten lopen en afgeven bij dierenarts voor onderzoek). Verder zou het bijvoorbeeld op een of andere irritatie in de keel kunnen duiden of op een probleem met de nieren. Ik ben bang dat alleen een vogel-dierenarts je hierbij verder kan helpen. Je moet de vogel zelf dan wel door de dierenarts laten onderzoeken.

Succes.

Groetjes, Sanna

Dierenfreackske

Oeps...klinkt niet normaal dus ! Voor zover ik weet drinken mijn valkjes ook niet zoveel 2  keer snavel er in en genoeg zo'n 2 keer per dag of 3 keer !! Zou ook ontlasting eens laten onderzoeken he !!Grtjs !!