9 mei 2025, 13:21:22

ziek?

Gestart door koen, 12 augustus 2007, 09:04:57

« vorige - volgende »

koen

mijn valkparkiet is rond de 10 weken, slaapt veel en zet zijn veren vaak dik. Is dit omdat hij nog zo jong is of kan het zijn dat hij ziek is? Hij eet en drinkt voldoende.

groetjes!

danoontje

hoii
dat klinkt niet goed.
hoe is de ontlasting?
een valkje van 10 weken hoort toch wel lekker actief te zijn,en zeker dat bol zitten en veel slapen is niet goed.
hoeveel weegt jou valkje?
groetjes anita ;)

koen

zijn ontlasting is goed maar ik heb hem nu 4 dagen heb deze gekocht al tam zijnde hij eet en drink goed alleen maar kan wel zijn dat hij jonger is ik weet het nie just die kweeker waar ik hem gekocht had zij da ze just van de moeder af waren en dat ze just zelfstandig kunne eten en ik weet nie hoe oud ze dan ongeveer zijn maar op sommige website's staat als je valkparkiet ziek is dat zijn onlasting een zijn veren blijft plakke en dat er iets met zijn ogen en neus is dat is bij mijn niks van te zien sorry voor de lange uitleg maar ben wat ongerust ...

groetjes

koen

oohja en mijn valkparkiet weeg 70 gr maar is nog een kleintje dus denk wel dat da normaal is

mVg

trienke

Het kan zijn dat hij nog moet wennen.

Maar toen las ik je laatste bericht dat hij maar 70 gram weegt, dat is wel een beetje aan de lage kant. Eet hij echt wel zelf? ZIe je lege hulsjes liggen van de zaad?

Groetjes Trienke

koen

ja hij eet zelfstandig er ligge veel zaadjes open in de bak en en zeker van de trosgierst maar hij is stil hoop dat hij rap begint te fluiten ik geef hem veel vers fruit en vitamine zaad met zonnepitte en rozijne enzo zou het mss aan de voeding ligge of nie

groetjes

hennie

Hoi Koen,

Ik denk niet echt dat je valkje ziek is! Hij is nog maar vier dagen bij jou. Hij heeft even tijd nodig om te wennen. Hij is ook nog jong, dus hij zal zeker nog veel slapen in het begin.

Fluiten en spelen zal hij beslist wel gaan doen als hij bij jou gewend is. Geef hem even de tijd!

Als valkje slapen, zetten ze de veertjes vaak wat op. Dat heeft dan niets met ziek zijn te maken. Het bol zitten moet je altijd in combinatie zien met verkeerde ontlasting....niet eten....lusteloos zijn enz.

Jouw valkje zal binnenkort echt wel uit zijn schulpje komen. Het spelen en fluiten gaat komen naar mate hij ouder wordt!

Welk merk zaadvoer geef je hem? Wat bedoel je met vitaminezaad?

groetjes, Hennie

trienke

veel vers fruit zou ik hem niet geven. Als een valkparkiet daar te veel van krijgt gaat ie aan de diaree

koen

het merk van eten dat ik hem geef is vitakraft cocktail frutti en er staat ook en bakje gewoon mengeling van zaadjes .

mvg

Sanna

Hoi Koen,

Houd zijn gewicht wel goed in de gaten hoor, ik vind 70 gram erg weinig. Het beste kun je hem iedere dag op een vast tijdstip wegen (bijvoorbeeld 's ochtends). Het is de bedoeling dat hij langzamerhand aan gaat komen, maar hij mag absoluut niet meer afvallen nu!

Succes! Sanna

Dierenfreackske

Die van mij zijn ook jong maar slapen niet veel en zijn heel levendig ! vind dit niet zo goed al ken ik er niet zo veel van ! Ben nog maar beginner !! Zou toch DA raadplegen hoor en eens navragen !! Grtjs !!