5 mei 2025, 20:49:42

kuif eraf

Gestart door joboele, 10 augustus 2007, 19:45:17

« vorige - volgende »

joboele

Vandaag hebben we onze valkparkiet opgehaald bij de oppas.Dat was schrikken want hij was daar in zo'n plakstrip gevlogen waar je vliegen mee vangt.Zijn hele kuif is eraf en heeft nog meer kale plekken,mijn vraag is groeit dit nog aan?Hij ziet er echt heel raar uit alsof hij in de droger heeft gezeten.Verder gaat het heel goed met hem en is heel vrolijk en blij.Moet ik er iets aandoen of gewoon afwachten?
mvgr Jolanda

Anja

Hoi Jolanda,

Je kan het beste even afwachten. de kuif groeit vanzelf weer terug maar dat heeft even tijd nodig.

Groetjes Anja

Dierenfreackske

Ocharm dat parkietje !   Wie hangt nou nog zo'n ding op tegen de vliegen !! Sorry ik wist niet dat dit nog gebruikt werd !! Ik hoop dat het parkietje snel beter wordt !! Heeft ie daar geen pijn van ??? Hopelijk niet ! Nog geluk dat z'n kuif snel weer aangroeid al heeft dat natuurlijk wel wat tijd nodig !! Volgende keer plakding eraf zeker ?? Grtjs !!

Wiske ( foto )

joboele

Blij om te horen dat z'n kuifje weer aangroeid,al hoewel we er nu al aan gewend zijn.Hij begint op z'n lijfje al aardig bij te komen de losse veertjes zijn eraf en ziet er nu niet meer zo pluizig uit.Hij is ook helemaal de oude en volgens mij erg blij om weer thuis te zijn.Nee ik wist ook niet dat die plakstrips nog gebruikt werden,zeker niet door mensen met vogels.Maar ja het is gebeurd en de oppas was er zelf ook behoorlijk van geschrokken.Het had meschien veel erger af kunnen lopen.
bedankt voor de reacties.
Jolanda

Dierenfreackske

t Ja dat zijn dingen die je niet altijd voorziet he !!!
Stom ongelukje he !!! Hij zal wel geschrokken zijn he en jij en de oppas ook natuurlijk he !!!! Hoe is het nu met hem ?

Grtjs

snowhawk

Nou..... ik vind die plakdingen een uitkomst eerlijk gezegd.

Behalve een valkje heb ik nogal wat andere dieren en dat geeft altijd meer vliegen. Ik zie me de heel tijd al spuiten, lijkt me al helemaal niet gezond ;D

Maar die kuif, die groeit wel aan.  :)

Dierenfreackske

Oja ...nee he   spuiten is al zeker niet gezond ....
ook niet voor parkietjes en soms moet je wel een andere oplossing zoeken he !!! Blij dat zijn kuif gewoon weer aangroeid en wie weet gaat ze nog mooier staan he !!