3 mei 2025, 09:42:31

valkje in ander nest zetten?

Gestart door chantallie51, 7 augustus 2007, 21:47:34

« vorige - volgende »

chantallie51

hallo
ik heb een jong valkje waar niet meer naar om gekeken wordt door de ouders dus ook niet meer gevoert er is er al 1 dood gegaan.nu voer ik hem in het blok ,maar de ouders komen er hele maal niet meer het valkje is 3 weken oud .nu heb ik ook nog een nestje waar nog 1 valkje in zit die op uit vliegen staat kan ik het andere valkje daar bij in zetten om hem warm te houden of zal ik hem naar binnen halen om warm te blijven het eten van hem gaat echt super.
ik hoop dat jullie me een antwoord kunnen geven ik ben bang dat als ik hem bij de andere zet dat die hem kwaad doet omdat hij kleiner is

Ivy

Hoi.
Je kan hem proberen bij de andere koppel te zetten. In het algemeen worden jonge pleegvalkjes goed geaccepteerd, als je geluk hebt, zullen ze het jong zelfs gaan voeren.
Blijf dan even bij tot de ouders in het blok waren (jong zal een andere jong niks aandoen) en als dat goed gaat, kan je de jong gerust daar laten.
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

chantallie51

nou ik heb hem erbij gezet ,eerst even eten gegeven en in het andere blok gezet ik hoop dat het gaat lukken bedankt voor het antwoord

Ivy

Hoi.
Wordt het jonkie gevoerd? Ik hoop voor je dat het gaat lukken, het is veel beter voor de jong dan handvoeding.
Groetjes, Ivana

chantallie51

hoi hoi
nou ik heb hem maar naar binnen gehaalt de(PLEEG)ouders deden lelijk tegen hem en voerde niet ik heb hem nu net maar naar binnen gehaalt anders vond ik het zo zielig en hij voelde ook koud aan hij zit nu in een plastic vissen bakje met een knuffel bij hem en daar kroop hij lekker tegen aan en eten houd hij ook van haha maar nogmaals bedankt voor het advies ,alleen jammer dat de ouders hem niet acceptereden maar misschien omdat de andere al een stuk groter is en andere jongen heb ik niet (of eieren)dus we gaan het zo maar proberen het is me al een keer gelukt mat een jong wat tot bloedens toe werd kaal geplukt en nu weer lekker in de volliere rond vliegt
nogmaals bedankt
groetjes chantal

Ivy

Hoi.
Hm, dat is erg jammer.
Heb je al de sticky topic gelezen?
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19918.0.html

Ik wens je veel succes met het grootbrengen van jouw kleintje.
Groetjes, Ivana

chantallie51

ja ik heb alles wel 10 keer overgelezen zodat ik goed weet wat ik moet doen en ik ga er ook voor 200% voor ,ik heb een hoop valken ,maar als er iets met ze is dan ga ik er ook echt voor .nogmaals bedankt en ik zal het laten weten hoe het met hem gaat.

chantallie51

hallo
ik heb nog een vraagje.
maar allereerst het gaat super met hem,,maar nu is mijn vraag ,hij blijft om eten zeuren als hij de hoeveelheid heeft gehad die hij mag hebben bij zijn gewicht.moet ik hem laten zeuren dan?hij is ook al 10 gram aangekomen en weet precies de tijden dat hij eten krijgt want dan zeurt hij al .dus hij doet het heel goed.hij krijgt om de 3 uur te eten.zijn krop gaat ook mooi leeg s`nachts en overdag ook .op mijn site onder vollierenieuws kun je hem zien

Ivy

Hoi.
Ik heb op jouw site gekeken, het valkje ziet er goed uit. Wel heeft hij nog heel weinig veren voor een drie weken oud valkje, dus wel wat achterstand te zien. Maar dat komt wel goed.
Laat hem lekker zeuren, als je hem te veel zou voeren, loop je risico op kropverlamming. Het kropje op de foto is mooi gevuld, het ga je goed!
Ivana

chantallie51

hallo
nou hij doet het super   goed ik laat hem ook zeuren hoor en na het eten gaan we even kroelen en kruipt hij weg in me nek.echt super en hij heeft er nu een vriendje bij een ander jong die al wel zelfstandig is maar echt helemaal kaal geplukt wordt heb ik vandaag naar binnen gehaalt tot hij weer goed in de veren zit dan mag hij weer lekker naar buiten en die kleine ook .hij woog 42 gram toen ik hem naar binnen haalde en hij weegt nu 83 gram dus hij komt wel goed aan .dus hij doet het super

Ivy

Sanna

Wouw Chantal! Hij doet het echt super goed. Succes ermee verder.

Groetjes, Sanna

chantallie51

hallo
nog even een vraagje hij is nu bijna 6 weken oud maar het is een vreetzakje want sòchtends als ik hem weeg zit hij op 102 gram hoeveel voedingen moet ik hem nu geven hij wil er nog wel 4 maar ik denk zelf dat dat te veel is er is vast wel iemand die me dit kan vertellen.
maar ik wil eerst nog even jullie een compliment maken wat jullie voor de mensen doen als ze een vraag hebben gewoon super ,
ik had hem van de week even buiten bij de andere valken gezet die vonden hem wel leuk maar hij vond er dus niks aan en rende gauw weer naar me toe toen ik op me hurken ging zitten .nogmaals bedankt voor de antwoorden

Ivy

Hoi Chantal.
Inderdaad een papzakje ;D
Eet hij wel al een beetje zelf? Probeer hem trosgierst laten eten of eivoer. Als hij al zelf wat eet, kan je kijken of hij met 3 voedingen niet te veel afvalt. Valt hij rap af, dan weer terug naar vier, maar met zes weken zou het al moeten lukken om te gaan minderen.
Groetjes, Ivana

chantallie51

hoi hoi

nou hij begint zelf te eten hij knabbelt al aan het gierst en van de zaadjes begint hij ook te eten.maar ik krijg hem niet op 3 spuitjes want hij schreeuwt je helemaal gek en die andere die er bij in zit (omdat hij kaal geplukt werd)at al zelfstandig maar heeft ook het spuitje geproeft en die wil ook steeds weer ,het gaat dus echt super met hem en hij vliegt al laag over haha in de volliere maae dan zit ik op de rand van het nachthok en dan komen de andere valken bij hem kijken en dan rent hij gauw weer naar me toe echt heel leuk en wil dan ook niet meer op de grond ,dus dat wou ik even laten weten dat het super met hem gaat en afvallen doet hij niet
groetjes