2 mei 2025, 12:33:40

Welke mutatie is mijn valkje?

Gestart door Sharon, 27 augustus 2007, 20:47:27

« vorige - volgende »

Sharon

Hallo allemaal,
ik ben een valkje genaamd Kyra. Ik ben nog behoorlijk jong, 3 รก 4 maandjes oud.
Nou weet mijn baasje niet wat voor mutatie ik precies ben. Ze denkt dat ik een cinnamon ben, of een cinnamon bont.
Zouden jullie haar kunnen helpen?
Hierbij zitten ook een paar foto's van mij.
Groetjes,
* Kyra *

Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Rianne

Hoi Sharon,

dit is een wildkleur, maar of het een man of pop is kan ik nog niet zeggen. :) Er zit geen bont of cinnamon in.

Sharon

Hey Rianne,
dank je wel om mijn baasje te helpen. Mijn baasje dacht dat ik een wildkleur was, tot ze ook de foto's van een cinnamon zag, en heel erg begong te twijfelen.
Nu ik erover nadenk ben ik idd donkerder van kleur.
Waarom kan niemand mij al vertellen of ik een mannetje of een vrouwtje ben? Komt dit omdat ik nog zo jong ben?
Ik heb anders wel de kenmerken van een vrouwtje: geel in de onderkant van mijn staartveren, en mijn kopje vertoont heel weinig geel. Ik heb een bijna geheel grijze kop.

Kroeltjes
* Kyra *
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

moonwitch (diana)

Hoi Sharon

Je valkje is nog erg jong, pas bij de rui kun je zien wat het echt wordt.
Alle jongen valkjes lijken in het begin op een popje, totdat ze in de rui komen.
Een mannetje verlies dan zijn gele staartveren en krijgt een mooie grijze staart en een diep gele kop.
Een popje behoudt houdt gele staartveren en visgraatmotief, en haar kopje is ook minder geel.
Wel kun je aan het gedrag van je valkje al een beetje zien wat het wordt.
Een mannetje is meer macho en zal al proberen verschillende deuntjes te fluiten, terwijl een popje over het algemeen wat rustiger is.
In ieder geval veel plezier samen.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer