9 mei 2025, 21:21:22

fallow en bronze fallow

Gestart door Monky, 6 augustus 2007, 11:41:02

« vorige - volgende »

Monky

Hi allemaal,

Even een vraagje  :)

Is er verschil in fallow en bronze fallow? Ik hoor namelijk verschillende verhalen  :-\

Zo ja, zou iemand een foto van beide kunnen plaatsen zodat ik het verschil kan zien?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Monky

•=Bonnie=•

'Vroeger' werd het fallow en recessief zilver genoemd. Nu is wat toen fallow was de Bronze Fallow en wat Zilver was is nu Pale Fallow.

Er zeker verschil. De Bronze Fallow heeft zoals de naam al doet vermoeden een bronzen tintje,  lijkt wel een beetje op Cinnamon. De Pale fallow heeft een vaal grijze schijn, neigt meer naar zilver. Beide hebben een rode iris en een rode pupil.

Anja

Hoi Bonnie,

Wat is dat dan voor een fallow.

Groetjes Anja

Monky

Hi Bonnie,

Bedankt voor je reactie  :)
Dan had ik het toch goed dat fallow en bronze fallow hetzelfde is. Dan ben ik toch wel benieuwd hoe dan een pale fallow eruit ziet  :)

Foto's?  ;D

Ahh Anja... daar heb je die lieve droppekoppie weer... als ik de omschrijving goed begrijp, heb jij dan dus een bronze fallow  :) Toch?

Groetjes,
Monky

Caroline

Oh, ik lees nui hier het antwoord al.

Anja, ik heb in jouw dagboekje al antwoord gegeven.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Citaat van: Monky op  6 augustus 2007, 12:07:54
Hi Bonnie,

Bedankt voor je reactie  :)
Dan had ik het toch goed dat fallow en bronze fallow hetzelfde is. Dan ben ik toch wel benieuwd hoe dan een pale fallow eruit ziet  :)

Foto's?  ;D

Ahh Anja... daar heb je die lieve droppekoppie weer... als ik de omschrijving goed begrijp, heb jij dan dus een bronze fallow  :) Toch?

Groetjes,
Monky

Hoi Monky,

Dat denk ik nu ook.

@Caroline,

Dank je wel.

Groetjes Anja

•=Bonnie=•

Zo te zien op de foto is het valkje van Anja een Bronze Fallow. Ik heb er zelf ook eentje en vind het in combinatie met opaline een van de mooiste mutaties.

nick01

hier foto's van bronzefallow en palefallow.

wat bonnie zegt over de ogen klopt niet helemaal.
want ze hebben beide wel rode ogen en een rode iris maar de bronzefallow heeft een witte irisring en de palefallow heeft dat niet.

en wat er gezegd wordt over de kleuren klopt ook niet want je hebt beide fallows in verschillende tinten die soms heel dicht bij elkaar kunnen liggen.
je hebt bronzefallows die echt lichtbruin of behoorlijk geel zijn maar ook die donkerbruin zijn.
en de palefallows heb ik gehad in licht (alluminiumkleur) grijs en bruinig tot aan zo zwart als een gewone witmasker.

ik heb op mijn website een nieuw fotoalbum geopend daar staan de verschillende fallows in.

Monky

Hi Nick,
Bedankt voor je reactie.

Jou geparelde bronze fallow popje ziet er heel anders uit als die van Kirsten...   ???

bron: www.valkcity.nl

Hoe zou jij deze dan noemen?

Groetjes,
Monky

Monky

6 augustus 2007, 15:01:00 #9 Last Edit: 7 augustus 2007, 10:08:12 by Monky
Ach jee,.. ik zie het al... er staat bij jou geparelde SPLIT bronze fallow  :P :-[ ;D

Groetjes,
Monky

Rianne

Hoi Monique,

volgens mij is dat wel een geparelde fallow. Kijk maar hoe fluoriserend die parels zijn.

•=Bonnie=•

Citaat van: nick01 op  6 augustus 2007, 13:21:55
hier foto's van bronzefallow en palefallow.

wat bonnie zegt over de ogen klopt niet helemaal.
want ze hebben beide wel rode ogen en een rode iris maar de bronzefallow heeft een witte irisring en de palefallow heeft dat niet.

en wat er gezegd wordt over de kleuren klopt ook niet want je hebt beide fallows in verschillende tinten die soms heel dicht bij elkaar kunnen liggen.
je hebt bronzefallows die echt lichtbruin of behoorlijk geel zijn maar ook die donkerbruin zijn.
en de palefallows heb ik gehad in licht (alluminiumkleur) grijs en bruinig tot aan zo zwart als een gewone witmasker.

ik heb op mijn website een nieuw fotoalbum geopend daar staan de verschillende fallows in.

Hoi Nick,

Ik heb hier een bronze-fallow zitten en die heeft rode ogen, zowel iris als pupil zijn rood. Zo ook alle bronze-fallows die ik tot op heden heb gezien en dat zijn er ondertussen aardig wat. Wit heb ik nog nooit gezien in hun oog. Heb je daar een foto van?

Wat betreft de kleur, bij fallows kan de kleur net zo verschillen als bij wildkleuren, van lichter tot donkerder. Ik heb hier ook een wildkleur met een geelgroene waas maar zo zou ik een wildkleur dus niet omschrijven. Je kan dus prima zeggen dat de Bronze naar brons neigt en de Pale naar zilver als je in tekst het verschil moet uitleggen, daar komt de benaming dan ook vandaan.

Trouwens, jij had toch ook een koppel fallow/geelwang x geelwang/fallow, hebben die nog wat gedaan dit jaar? De mijne hebben het tot nog toe laten afweten helaas.

nick01

kijk nog maar eens heel erg goed naar de ogen.

de palefallows hebben echt ogen als een wijnbal de bronzefallows daarintegen hebben om de iris een witte ring dit is soms moeilijk te zien , je kunt hiervoor een zwak lichtje gebruiken.
maar verschil zit er toch degelijk in en ik heb ook al aardig wat fallows zowel pale als bronze gezien en in mijn bezit gehad.
een foto er van maken is moeilijk mijn camera kan niet zo dichtbij focussen.

mijn koppel wil ook niks.
de man betreedt de pop wel , zitten ook wel in een blok maar eieren ho maar.
heb t idee dat de pop snel dik wordt.
zal wel aan de zonnebloempitten liggen , alhoewel ze gewoon in een ruime voliere zit en genoeg beweging krijgt.
misschien volgend jaar beter.