16 mei 2025, 00:44:08

Voliere voldoende ontsmet?

Gestart door ManjaV, 4 augustus 2007, 08:59:44

« vorige - volgende »

ManjaV

Afgelopen woensdagmiddag heb ik een voliere opgehaald, die ik via Marktplaats heb gekocht. Het is een Ferplastvoliere en lijkt een beetje op die ik nu heb, alleen nog iets breder geloof ik.
Nu had die verkoper de voliere al met een sopje schoongemaakt.

Gisteren heeft mijn vader de hele voliere met een hogedrukspuit schoongespoten en daarna heb ik de voliere schoongemaakt met Dettol. Dit liet ik een half uur inwerken en daarna ging mijn vader weer met de hogedrukspuit aan de gang. ;D
Is de voliere nu goed schoon? Ik had namelijk eerst Halamid gekocht, maar dat spul is zo agressief (je moet van alles aan doen eer dat je het kan gebruiken, en bovendien mag het niet op het oppervlaktewater geloost worden), dat we het maar hebben teruggebracht. Overigens helpt Halamid tegen verschillende virussen, zoals mond en klauwzeer, en een of ander Afrikaans virus, maar er stond niets bij over papegaaienziekte e.d.

Hoe dan ook: is de voliere nu ontsmet? Iig wel tegen bacteriƫn...en hebben de eventuele virussen de hogedrukspuit overleefd? Graag jullie reactie.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

Hoi Manja

Ik denk dat het wel goed ontsmet is zo, wij zelf hebben halamid dus tja....Maar dettol is een ontsmettingsmiddel dus het zal wel goed zijn.

Mara

ManjaV

Hoi Mara,

Bedankt voor je reactie :D

Ik heb Halamid niet gebruikt omdat het zo een agressief spul lijkt.  ::) Maar het ontsmet wel goed.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki