29 april 2024, 13:33:54

Schandalig!

Gestart door Valerie, 1 augustus 2007, 21:45:00

« vorige - volgende »

Valerie

Reageer ik op een advertentie van een jongen die een valkje wil. Hij wil het gratis, voor een bepaalde reden, maar heeft een ruime kooi.
Ik vind het dan niet erg om iemand blij te maken en een valkje voor niks weg te geven, zolang ik weet dat ie een goed thuisje heeft en altijd goed verzorgd wordt.
Krijg ik antwoord terug: wil hij ze alle 4 voor niks.  :o  ::)
Nou dat kan mij dus kwaad maken! Dat kan je toch niet serieus nemen?  :( Heb geantwoord dat dat niet doorgaat. Wil hij ze alle 4, dan wil ik geld zien en bewijs dat ie het goed voor heeft en weet waar hij aan begint. Stel: het zijn 4 mannetjes. Rond 1-2 jaar in de pubertijd, beginnen ze vollop de hele dag te krijsen en schreeuwen. Worden ze dan nog alle 4 goed behandeld of moeten ze dan weer weg?
Bovendien is de persoon minderjarig.
Vinden jullie dit ook niet wat raar?



carco

Belachelijk ja.
Ik vind het al geweldig dat je gereageerd heb op de advertentie. Ik heb daar altijd al rare gevoelens bij als ik zoiets lees.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Rianne

4 gratis valkjes en dan weer doorverkopen zeker? ::)

Valerie

Het is een jongen van 15, Rianne.
Maar ja, op internet kan je zeggen wat je wil. Dat kijk ik toch niet na.  ::)



Rianne

Nee en stel dat je het valkje komt brengen en er is geen jongen van 15, maar een man van 40 kan die ook gewoon zeggen dat z'n zoon er niet is. dat is het nadeel van internet.

Valerie

Dat is dus idd zo, Rianne.
Hij mailde me al terug dat ie het zou overleggen met z'n ouders.
Maar als het goed ben ik ze misschien zowieso al alle 4 kwijt.
Bij 1 twijfel ik nog.
Ik heb nog een jong van 6 weken (IDD!), die het blok niet uitkomt. Dus die zou ik er zo uit kunnen halen. Iemand wil eentje die het blok net uit is om bij te voeren met eivoer. Kan dit wel? Is dat voldoende? Ze zijn dan wel bijna zelfstandig.



*Yvon

Hoi Valerie,

Da's idd het nadeel van internet, je wordt bedonderd waar je bijstaat.
ALs normaal mens met een beetje fatsoen kan je daar niet bijkomen, maar helaas lopen er ook andere figuren rond......

Een valkje bijvoeren met alleen eivoer lijkt me trouwens niet voldoende. Misschien is het zowiezo verstandig om gewoon nog iets langer te wachten tot ze wel zelfstandig is en dan met een goed gevoel weggeven, of verkopen.

Groetjes, Rene

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hoi Valerie,

Dat zou ik je ook aanraden (wat Yvon zegt). Eerst lekker zelfstandig laten worden.
Ik vind het sowieso altijd verdacht als mensen zeggen dat ze een jong valkje vinden en dat ze 't zelf gaan bijvoeren. Dat getuigt van weinig respect tegenover de wet van de natuur: de ouders voeden de valkjes zelf op totdat ze zelfstandig zijn. Wat zijn nou die paar weekjes extra wachten?
Ik hoop dat je een goed nieuw huisje voor je valkje vindt.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki