2 mei 2024, 06:52:05

2 Valkjes

Gestart door Kika_Pino, 1 augustus 2007, 13:51:35

« vorige - volgende »

Kika_Pino

1 augustus 2007, 13:51:35 Last Edit: 2 augustus 2007, 12:10:43 by Kika_Pino
Hallo

Ik ben Sharon en ik had 1 valkparkiet.

Die was heel erg aan het gillen. Dus ik vroeg aan mensen van Valkparkiet.com hoe ik dat kon verhelpen .. en iedereen zei dat ik er een soortgenootje bij moest doen..

Die heb ik dus gister op gehaald.

Pino (mijn nieuwe vogeltje) komt net ui een volliere dus is andere vogels gewent. Maar Kika ( die had ik al) die vind het nog allemaal maar eng. Nou heb ik Pino pas 1 dag maar toch.

Ik las dat het lastig kan worden dat als je een valk langer dan een half jaar heb. ik heb Kika nu 10 maanden in huis.

Ik hoop dat iemand kan zeggen of het gaat lukken of niet .. Of dat ik het gewoon moet afwachten.

Kika is tam en we gaan eerst pino ook tam maken.

Groetjes sharon

Monky

Hi Sharon,

Ik denk dat je ze beide even de tijd moet geven om te wennen. Jouw eigen valkje was gewend om alleen te zijn en heeft nu een nieuw maatje.
Dat heeft tijd nodig, maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet  ;)

Ik zal je vertellen...
Ik heb een valkje van 8 of 9 jaar of zoiets en die ben ik probeer die nu  te koppelen aan aan een jong valkje van ongeveer 4 maanden... Of dat goed zal gaan... geen idee. Ze ruzieen in elk geval niet, maar het is nog geen liefde... Ik heb er ook een zitten die is zo tam en aan mensen gehecht dat hij niets wil weten van andere valkjes...
Maar ik had ook in het verleden een valkje gekocht en die koppelde ik aan een jonger valkje en dat ging prima... het is een heel hecht koppeltje geworden.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het alle kanten op kan gaan.
En de tijd zal het leren hoe jouw valkjes op elkaar gaan reageren  :)

Ik denk trouwens als Pino uit een voliere komt, het nog een hele klus zal zijn om die helemaal tam te krijgen  :) Maar misschien lukt het jou wel...

Heel veel success in elk geval  :) En laat je van tijd tot tijd weten hoe het met ze gaat?

Groetjes,
Monky

Ivy

Hoi Sharon.
Zoals Monique zegt, geef het tijd.
Ik heb ook een valkje die een jaar alleen zat, hij kwam in mijn groep van 5 andere valkjes en nu heeft hij maar liefst drie kroepartners (inmiddels wel 8 valkjes)
Ze moeten gewoon aan elkaar wennen, met sommige valkjes lukt het niet maar hopelijk werkt het voor jou wel.
Je hebt er zeker goed aan gedaan om het te proberen.
Groetjes!




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Kika_Pino

Ja, ik was weer eens veel te ongeduldig  :P

Kika is vandaag een kijkje gaan nemen bij Pino.

Ze is nu niet meer wegteslaan bij Pino :D
Ze communiceren ookal met elkaar ... dat schreeuwen. weet u misschien wat dat inhoud ? maar goed ik ben allang al blij dat ze nu niet meer bang is voo Pino :D

Kika kan haar naam zeggen en kusjes geven dus ze zat de heletijd: Kika Kika . Kusje Kika Kusje :P Alleen het boeide Pino niet zo veel. Ik had net ge-oefend met wat trosgierst. Het is echt een mal beest want als je zegmaar het kontje van de trosgierst geeft dan moet ze het niet ... maar als je haar de steel geeft weet ze niet hoe snel ze het uit je handen moet trekken :P

En over die volliere : Kika kwam ook uit die voliere en die was binnen 4 weken helemaal tam ;) Maar bedankt dat u het gezegt heeft

Gr Sharon

Kika_Pino

En Ivy .. die foto's van die 2 valkjes op het begin ... zijn die dood  :-\

Ivy

Haha dood nee hoezo?
Bedoel je Nicky en Makker? Ze kroelen elkaar alleen... hopelijk zal je jouw valkjes dat ook zien doen.









Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Kika_Pino

2 augustus 2007, 11:45:22 #6 Last Edit: 2 augustus 2007, 12:11:20 by Kika_Pino
Haha oke ... Het leek net zo :P

Wel lief zeg !!!


Ik hoop echt dat Pino en Kika dat ook gaan doen :P

ps: ik heb een hele grote fout gemaakt. Ik zei dat we kika 10 weken in huis hadden maar dat moet 10 maanden zijn

Kika_Pino

PINO ZIT AL OP MIJN VINGER :D

Anke

heel goed ;D ;D ;D
Groetjes anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kika_Pino