Vogelpark Palmitos lag midden in de bosbranden

Gestart door Monky, 1 augustus 2007, 11:33:37

« vorige - volgende »

Monky

Helaas zijn niet alleen de toeristen de dupe geworden van de branden in het zuiden van Europa  :-\

Op een andere forum werd ik gewezen op deze link:
KLIK HIER

Degene die deze link gegeven had, was vorig jaar zelf daar geweest en heeft prachtige foto's van de schitterende vogels daar gemaakt... Zoals de bewoner in het artikel zegt: een stinkend zwart gat alles wat er van overgebleven is  :(

Monky

Inge88

Als ik het goed begrijp zijn dus alle vogels omgekomen in de brand  :( ?

Christine

RIP alle vogeltjes in het park!!

Christine :'(

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

aletta@wanadoo.nl

hoi hoi
wat is dat erg ik kom zelf bijna ieder jaar op crancanaria.en het palmitos park was een heel mooi park met mooie vogels en andere dieren ik geloof niet dat alle dieren bij de brand zijn omgekomen ik las net in het utrechts nieuws blad dat ze de vogels allemaal los hebben gelaten maar er zullen er wel een paar zijn omgekomen want het park is voor 65 procent verwoest.

groetjes sandra

Monky

Hi Sandra,

Dat is wel een kleine opluchting...
Dat leek me ook wel de makkelijkste optie om in elk geval een aantal dieren te redden, maar je weet natuurlijk niet of ze ook allemaal weggevlogen zijn.

Het blijft een drama.

Het meest stoor ik me ook aan het feit dat die branden aangestoken zijn  >:( Wat denken die mensen wel niet als ze dat doen? Zijn ze gestoord of zo?
Sorry, maar ik kan daar altijd zo pissig om worden  >:(

Monky

eefje nieuwenburg

weet iemand hier toevallig hoe het met de  beide parken op tenerife is gesteld?

groetjes eefje

Ivy

Bosbranden
Bij de hevige bosbranden die Gran Canaria eind juli en begin augustus 2007 teisterden, is zijn de receptie, het vlinderhuis en de souvenirwinkel verwoest. Veel dieren zijn vrijgelaten, de meeste wisten te ontkoment qua vogels er zijn naar schatting 50-60 dieren overleden. Het park zal waarschijnlijk na verwachting voor 8 tot 12 maanden gesloten zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Palmitos_Park

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

eefje nieuwenburg

het loro parque bevindt zich op tenerife en hier kweken ze met zeldzame vogels,ik hoop toch zo dat zij niet getroffen zijn,dan is hun jarenlange werk allemaal voor niks geweest :-\

groetjes eefje

lynette

RIP vogeltjes
Ik ben in dat park geweest wat zonde dat er brand is geweest.
ik heb daar me ogen uitgekeken zo mooi en vreselijk dat het nu is afgebrand :( hopen dat veel vogels zijn weggekomen
:'(

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

ManjaV

verschrikkelijk zeg  :'( :'( :'(
Hoop dat de ontkomen vogeltjes zich goed kunnen behelpen in de vrije natuur...zal toch wel?
En wat erg van die vlindertuin...al die prachtige vlindertjes... :'(

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki