bang dat buren gaan klagen!!Hoe te voorkomen??

Gestart door Peggy, 1 augustus 2007, 22:18:39

« vorige - volgende »

Peggy

1 augustus 2007, 22:18:39 Last Edit: 2 augustus 2007, 10:05:54 by Peggy
Hoi allemaal,  zoals jullie in mijn dagboekje kunnen lezen ben ik van plan om een buiten voliere aan te schaffen voor mijn valkjes.Ik ben echt helemaal happy en razend enthousiast maar aan de ene kant van ons hebben wij buren die heel waarschijnlijk super gaan klagen over de evt '' herrie ''  die valkjes kunnen maken.  Daar ben ik best bang voor...we hebben al van alles meegemaakt met hun (  ouder stel,boven 60 jr ) en ik weet zeker dat de klachten wrsl zullen gaan binnenstromen.
Ze hebben in t verleden over de belachelijkste dingen geklaagd ( bijv we koken met te sterke kruiden en daar hadden ze last van sinds onze nieuwe afzuigkap etc etc  )  sommige klachten waren echt te gek voor woorden.
De laatste tijd gaat het weer goed tussen ons,  ja wat heet goed,  we zeggen goede dag en meer ook eigenlijk niet, maar we hebben iig geen trubbels.
Ik ga ze natuurlijk wel vertellen dat we een voliere buiten gaan plaatsten maar zouden deze mensen kunnen gaan klagen bij de gemeente ofzo en zouden die dan kunnen verplichten dat zo'n voliere weer afgebroken moet worden...we hebben al een keer de politie over de vloer gehad namelijk toen we dus die nieuwe afzuigkap gekocht hadden...ik weet het;  het is eigenlijk belachelijk maar het is echt gebeurd...die man kon er wel mee lachen hoor en we kregen geen waarschuwing of wat dan ook maar dan toch maak ik me nu al wat druk daarover. hebben jullie tips?  eigenlijk moet ik daar boven gaan staan hè?
Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Anja

Hoi Peggy,

ze zouden idd kunnen gaan klagen. Ze kunnen de valkjes ook gaan treiteren oid.
Echt tips heb ik niet voor je.
Ik vind het wel een beetje overdreven om de politie te sturen voor een afzuigkap zeg.

groetjes Anja

*Yvon

Hoi hoi

Als je echt vervelende buurtjes heb,kunnen ze gaan klagen ja.
De valkjes kunnen 's morgens vroeg,rond 6/7 uur ,al gaan beginnen met gefluit of gegil,zomers dan.
Tot hoever ze daarin kunnen gaan weet ik niet.
Misschien zou je eens wat info kunnen halen bij de gemeente of politie ?
Wij hebben gelukkig buurtjes die niet klagen.
Maar soms heb ik er zelf wel last van.
Wij slapen aan de achterkant en worden regelmatig heel vroeg wakker gemaakt door de valkjes.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Peggy

Hoi hoi,

Is het misschien een oplossing om toch een binnehok te laten maken wat dicht kan zodat de valkjes daar 's avonds in gaan en pas 's morgens op een niet al te vroeg tijdstip ( na 8.00u bijv ) er weer uitmogen ? zodat ze niet 's morgens heel vroeg beginnen met herrieschoppen.  Ik weet nu al zeker dat dit problemen op gaat leveren namelijk!  Onze buren ( aan één kant ) zijn echt heel erg en ik heb gewoon geen zin in trubbel/ruzie.

Maar moet er dan geen lichtje branden in t binnenhok voor als ze bijv schrikken van iets en van hun stok afvallen want dan vallen ze mss op de grond en ik wil natuurlijk wel dat ze de weg terug weer kunnen vinden.  Nogmaals alle tips zijn meer dan welkom want ik wil het echt goed doen!!

alvast vriendelijk bedankt.

gr peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Saar

Hoi Peggy
Ik zou het eerst met je buren overleggen of ze het een probleem vinden als je een buiten voliere plaatst. Dan kan je eventueel samen tot een oplossing komen. Bv de vogels tot 8 uur in het binnenhok laten. Misschien hebben ze ook wel ideetjes. Je hebt anders de kans dat als ze echt kwaad willen, zoals anja ook al aangaf, de valkjes gaan treiteren, of erger, je voliere beschadigen :-\ Dus ik zou eerst even polshoogte gaan nemen bij beide buren :)
Groetjes Saar :-*

Lin

ik was er ook bang voor..ik ben meteen naar ze toegegaan en verteld dat ik een voliere ga plaatsen en als ze teveel geluid maken dat ze dat dan even moeten melden. Nu haal ik 's ochtends het eten weg en hang dat nu na ong. 19:00 weer op. een uur later komen ze dan in het binnenhok en doe ik de deurtjes dicht. sochtends rond 08:00 gaan ze weer naar buiten. tot nu toe geen klachten gehad en als het echt te gek werd deed ik ze in het binnenhok of verspreidde zaadjes over de bodem zodat ze afgeleid zijn.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

Hoi Peggy

Ik heb niet echt tips voor je, vooral omdat wij zelf geen problemen met de buren hebben...Maar ik hoop dat je een goede oplossing kunt vinden.

Mara