Valkje zere poot, DA of niet?

Gestart door Lentemorgen, 27 juli 2007, 09:22:05

« vorige - volgende »

Lentemorgen

Mijn valkje is vanmorgen tijdens het vliegen waarschijnlijk verkeerd gelandt en heeft nu last van zijn linkerpootje. Hij zet er geen gewicht op en houdt hem omhoog.

Hij kwettert nog wel maar ik maak me gelijk zorgen (bezorgde mama  ;D ) en zou het liefst vanmiddag even naar de dierenarts gaan, maar is dit wel een goed idee?

Ik lees nog wel eens dat ze hierdoor teveel in de stress kunnen raken en overlijden, en daar ben ik dus erg bang voor.

Sanna

Hoi,

Als je valkje verder tam is, is het geen probleem om hem naar de dierenarts mee te nemen. Het zullen meestal de echte wilde valkjes zijn die finaal over de rooie gaan door het vervoer en het onderzoek. Je zou het even aan kunnen kijken hoe het morgen met het pootje gaat, of hij het dan al weer meer gebruikt misschien. Maar wanneer je de zaak niet vertrouwt, altijd naar de dierenarts gaan! Beter een keertje te veel dan een keertje te weinig. Zorg er wel voor dat je naar een dierenarts gaat die verstand heeft van vogels, want de meeste dierenartsen weten er niet veel van af. Je kunt eens in het linker menu, onder Dierenarts kijken voor wat telefoonnummers van dierenartsen waarvan bekend is dat ze verstand van vogels hebben. Succes met je valkje.

Groetjes, Sanna

Anke

Hallo,
Je zou even kunnen kijken of je valkje nog kracht kan zetten met het pootje.
Dus even proberen of als je tegen het pootje duwt of hij dan terugduwt, en of hij nog met zijn pootje om je vinger kan knellen. Als dat kan is het in iedergeval niet gebroken.
Verder sluit ik me bij Sanna aan als je het niet vertrouwd, gewoon naar de dierenarts, beter een keer voor niks dan niet gaan en later spijt hebben.
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lentemorgen

Bedankt voor de reacties!

Ja, Saffier is erg tam, zo tam zelfs dat ie bijna in je kruipt af en toe! Ik heb even gekeken of hij kracht kan zetten, en hij kan mijn vinger nog wel omklemmen en staat er ook wel op, maar liever niet zeg maar. Het lijkt al wel ietsje beter te gaan en ik heb de dierenarts van te voren even gebeld, en deze zei het nog even af te wachten, en wanneer het dan niet verbeterd alsnog even langs te komen!

Ik hou het dus goed in de gaten, maar hij heeft wel praatjes  ;D
(Hij roept continu: Pretty bird, kiekeboe  ;D )

Sanna

Hoi,

Misschien heeft hij een beetje lopen stuntelen en z'n pootje verdraaid ofzo, of geforceerd. Dan zal hij het wel een paar dagen ontzien. Heb ik hier ook wel eens gehad. Maar het is een goed teken dat hij nog kan knijpen. Als je met een paar dagen niet het idee hebt dat het beter gaat, even naar de dierenarts.

Groetjes, Sanna

Anke

Hallo,
Fijn dat je valkje nog kracht kan zetten met het pootje.
Houd het inderdaad goed in de gaten!
Praatjes hebben is goed, dan voelt hij zich in iedergeval niet ziek ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes