8 mei 2025, 22:35:01

Sepia van het strand

Gestart door Nynke, 26 juli 2007, 12:02:29

« vorige - volgende »

Nynke

Hoi,

Mijn zus belde me gisteren heel enthousiast dat ze sepia had meegenomen van het strand voor onze valkjes. Ik kon haar echter niet vertellen of ze dit mochten hebben dus is de vraag mogen de valkjes sepia van het strand en zo ja hoe maak je het goed schoon????

Ik hoor het graag.

Groetjes Nynke

Inge88

Ik geloof dat dit niet geschikt is vanwege het vele zout dat erin zit door de zee. Ik zou dus het zekere voor het onzekere nemen en het niet geven.

Nynke

Dat dacht ik al en mijn eerste antwoord was ook meteen mag niet.
Maar ja toch maar even navragen he :P

carolinetjeuh

mag dit niet? ???
Ik gebruik het al jaren!  :-\

groetjes, Caroline

Lepeztje

ik doe dit toch ook, 'kschraap eerst de bovenste laag er helemaal van tot hij weer helemaal wit ziet, en dan kook ik de schilden, laat ze een hele dag in koud water en herhaal nog eens dat proces, laat ze dan drogen op een handdoek voor de kachel en klaar is kees, nog nooit problemen gehad..

Karin

Degene die je koopt zijn zo bewerkt dat ze minder zout zijn en geen bacteriën enzo bevatten. Ik zou zelfgevonden sepia nooit geven. Voor een habbekrats kun je sepia kopen via internet ( ik koop het per kilo ) en dan weet je zeker dat het geen kwaad kan.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bello

ff een vraagje,

waar kunnen we deze dan bestellen?
Internet is inderdaad gemakkelijk!!!

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Nynke

Wij hebben inderdaad ze ook van het internet... Een grote zak, maar waar die weg komen weet ik niet meer. Erik heeft ze besteld...  :P Maar omdat mijn zus ze van het strand had mee genomen had ik zoiets van even navragen.  ;D

Irene

wat dacht je van de webwinkel hier?

http://www.valkparkiet.org/N_frame.html?http://www.valkparkiet.org/

Als je grotere hoeveelheden wil, kan dat avst best; moet je Peter even mailen.

groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Karin

Citaat van: Bello op  6 augustus 2007, 21:36:37
ff een vraagje,

waar kunnen we deze dan bestellen?
Internet is inderdaad gemakkelijk!!!

Groetjes Dorothé

Ik stuur je wel ff een IM met het internetadres  ;) En dan in de zoekfunctie "sepia" intikken.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

I_Xyzyx_I

voor een paar euro koop je bij een online dierenwinkel een doos met grote sepia schelpen (stuk of 20-30, 1 kilo) dus ik zou het risiko niet nemen. voor het zelfde geval zit er iets giftigs in, je weet nooit wat ze op zee allemaal dumpen.

Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Yvette

Ik koop ze in de dierenwinkels

marije23

ik heb gehoord dat valkparkieten GEEN sepia zoiezo mogen eten, maar dat je beter een mineralenblok speciaal voor valkparkieten moet geven. want als valkparkieten er teveel van eten kunnen ze last krijgen van hun nieren.
klopt dit?? want ik geef hun dit nooit!
groetjes marije