4 mei 2025, 00:49:18

Andere dieren van Lin

Gestart door Lin, 25 juli 2007, 21:36:50

« vorige - volgende »

Lin

oke 3 maanden ongeveer..ik ben gewoon erg benieuwd maar ga niet een blok ophangen als er geen klik is. Daarom vestig ik al mijn koppels apart met kweken om ze zoveel als mogelijk bij elkaar te houden. ik denk ook dat als die klik er niet is dat de vader zich weinig aantrekt van de eieren of de jongen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline

Ik denk dat als er geen klik is hij niet eens vader zal worden.

De eerste stap is namelijk samen en tegen elkaar fluiten/kwetteren, daarna net als de andere dames al beschreven, kroelen en kusjes geven, elkaar voeren en daarna gaan ze pas een keertje wipwappen.

Tenminste dit is mijn ervaring in het verleden geweest met mijn grasjes.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Ik dacht omdat ze niet trouw zijn aan een partner dat ze ook gewoon er al opgaan. Niet zoals bij een valk. Voorlopig is het nog niet aan de orde hoor  :D Eerst maar even jonge valkjes weer :-X ;D

Saar

Citaat van: Lin op  3 augustus 2007, 12:56:42
Ik dacht omdat ze niet trouw zijn aan een partner dat ze ook gewoon er al opgaan. Niet zoals bij een valk. Voorlopig is het nog niet aan de orde hoor  :D Eerst maar even jonge valkjes weer :-X ;D

Hoi Lin,
Als mijn grasjes zich gekoppeld hebben, gaan ze niet vreemd ;)
Of er moet een grasje dood gaan, dan wisselen de koppels nog wel eens. Maar voor de rest heb ik allemaal brave grasjes ;)
Daar kunnen de valkjes hier nog wat van leren :-X
Groetjes Saar :-*

Mara

Citaat van: Lin op  3 augustus 2007, 12:56:42

Hoi Lin

Hier zijn ze ook heel erg trouw aan elkaar hoor, de grasjes zowel als de valkjes.

Mara

Lin

oh! ik hoor alleen maar dat ze op iedereen springen  :-X
Ze doen het wel goed. voor mijn vakantie dan wil ik ze in de buitenvoliere doen.

*Esther*

Heej,

Hoe is het met de grasjes?
Vinden ze elkaar al interessant?

gr Esther

Lin

Gaat heel goed ze blijven mooi bij elkaar ondanks dat ze nu bij de valkjes zitten. De pop maakt weleens ruzie met de valkjes, maar de valkjes bijten wel terug  :D Ook zag ik dat het mannetje haar voerde. Hij kwettert er druk op los. Ik vind het zo leuk dat ik ze heb  :D

Gerda

21 september 2007, 21:13:36 #38 Last Edit: 21 september 2007, 21:57:53 by Gerda
Hoi Lin,

Fijn dat het goed gaat met de grasjes. Ik heb vaak het idee dat grasjes net wat monogamer zijn dan valkjes. Ze maken ook een heel veel werk van het 'veroveren' van een popje. Fluiten, trippelen, poetsen, voeren en dan pas gaan ze treden.

Bij valkjes zie je dat ze soms bijna zo erbovenop springen.

Als ik hier kijk bij de vrijgezelle mannen, Spikey (valkje) probeert wel eens mijn hand te versieren, maar gaat meteen wipwap-bewegingen maken, Yesil (groen grasje) vind mijn hand en vooral mijn duim ook interessant, maar die zingt en die kwettert en die poetst mijn duim en hij probeert eten te geven (soms ook bij mijn oor, laatst had hij een zaadje in mijn oor gestopt  ::) 8)).

Groetjes, Gerda

Mara

Hoi Lin

Ik ben het eigenlijk met Gerda eens. Haha, niet dat je dat vroeg of zo, maar ik vind het wel leuk dat Gerda het zo beschrijft. Ik heb hier een gele man (Citroentje) zitten, die sinds een tijdje alleen omdat zijn popje (Snoetje) is overleden. En ik heb vrijgezelle dames in de voliere zitten, maar Citroentje vind het best zo. Net alsof hij het verlies nog moet verwerken.

En wat je zegt Gerda, van dat voeren. Ow ja, dat kan Pipo ook zo wonderbaarlijk goed. Hij vind het ook erg leuk om mijn bril te voeren..... ::)

Mara

Lin

Het is jammer dat ik niet zoveel tijd heb om bij de voliere te zitten maar ik geniet zeker. Vooral als ik appelboomtakken en graszaden heb in de voliere. zij zijn er altijd als eerste bij.  ;D

Het lijkt me zo leuk om ook jonge grasjes te hebben! Mijn buurvrouw heeft wel 30 koppels denk ik en dan is het echt genieten als er jonkies zijn. Als het goed is moet ik ook puntkuifjes kunnen kweken. En dan kan de buurvrouw bij mij komen kijken  ;D

Echt druk valt wel mee. De man hoor ik wel de heel tijd en het vrouwtje die schreeuwt wel eens als ze ergens is. Maar kunnen ze ook elkaar roepen zoals valkjes dat doen?

Mara

Hoi Lin

Mijn grasjes maken ook de geluiden van de valkparkieten. Soms is het hier kijken wie roept, Punky of Pipo.

Mara

Lin

Ja dat doen ze hier ook!
Maar roepen ze elkaar ook als ze uit elkaar worden gehaald? :)

Wilma1

25 september 2007, 20:07:32 #43 Last Edit: 25 september 2007, 20:10:18 by Wilma1
Hoi Lin,

Ik sluit me aan bij Gerda, Eugenie en Saar....ook mijn grasjes hadden een vaste partner gezocht en gevonden. Eenmaal als een vast stel, gingen ze goed met de "losse" grasjes om, zonder geflirt naar ze toe...

Zelfs al kwam er een nieuweling, die moest zijn eigen maatje maar gaan zoeken...bij de koppels hoefde die niet aan te komen, voor een kroeltje  ;D Valkjes bespringen gewoon vaak een ander als die in de smaak valt, alhoewel niet élk valkje dat doet...Kiki absoluut niet!!!!

Ze roepen elkaar ook wel, hier was dat met een zieke Dusty die apart zat, de anderen kwamen tegen de tralies aan zitten hem te roepen, want ze zagen hem zitten in de kooi.

Die heb ik er toen naast gezet, zodat ze elkaar goed konden zien....Romy ging toen dichtbij hem zitten tegen de tralies aan.....heel lief om te zien!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Ik denk persoonlijk dat het ook per valkjes-koppel scheelt, ik heb hier namelijk 4 super monogame koppeltjes bij elkaar zitten, 3 zitten samen met een vrijgezelle mannetje, 1 koppel zit samen met 4 vrijgezelle dames maar geen één van de koppeltjes bekijkt een ander hoor, alle aandacht gaat volledig naar de andere partner.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.