4 mei 2025, 20:27:35

Sinds gister 2 valkparkietjes

Gestart door Xerox_mx20, 24 juli 2007, 12:08:04

« vorige - volgende »

Xerox_mx20

Hallo,

Ik heb sinds gister twee valkparkietjes, voor de rest weinig ervaring met Valkparkietjes, en vogels in het algemeen.

Het vrouwtje is 9 maanden oud en het mannetje is 4 maanden oud.
Mannetje is echt al atief en maakt ook geluidjes, als we de woonkamer uit zijn.

Het lijkt nog echt of ze een beetje bang voor ons zijn!

Vanaf welke tijd kan ik verzoeken de valkparkietjes tam te maken? Ik bedoel niet qua leeftijd, maar na welk gedrag kan ik besluiten ze proberen tam te maken?

Is het dan ook het beste om ze gescheiden te houden, en ze dan proberen tam te maken?

Alvast bedankt,

groetjes

Xerox

Paauwtje

Aan het tam maken kleeft geen gedrag aan vast.
Je kan hier dus meteen mee beginnen.
Ik zou ze niet apart zetten alleen wanneer je het wel doet trekken ze meer naar jou toe in plaats van naar elkaar.

Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Xerox_mx20

Dat snap ik wel, het was geen koppeltje toen ik ze kocht.

Maar het kan zijn als ik natuurlijk met de ene bezig ben, dat de ander onverwacht gaat reageren!!

Ik heb hier ook een Jack Russel rond lopen, wat kan ik daar in het begin het beste mee doen, hem even met de Parkietjes gescheiden houden?

bedankt

Anke

Hallo,
Wat ik doe als ik met twee valkjes tegelijk bezig ben is allebei mijn handen gebruiken :)
Iedere valk heeft dan een hand.
Het lijkt mij verstandig om je jack russel inderdaad even weg te houden bij de valkjes als je met ze bezig bent. Ze zouden van hem kunnen schrikken.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Theo_Hoorn

de valkjes apart zette is een goed plan..

maar dan in 2 kooitjes naast elkaar..
dan als je met je hand in de kooi gaat .. dan kan de ene de andere bijv niet laten schrikken

wat ook helpt is ze bijde los doen.. en een lange stok pakken en die onder hun pootjes doen dan stappen ze vanzelf op
en dan maak je de stok steeds iets korter..

kortwieken is ook een optie.. maar laat dat wel professioneel doen.

trosgierst zijn valkjes t gekst op , maar geef dit niet teveel.. hang eerst in bijde kooie een streng op..

en kijk hoe lekker ze t vinden

daarna geef je t alleen als beloning of om te lokken dus nooit meer ophangen pas als je valkjes tam zijn..

suc6