27 april 2024, 19:14:41

welk zaadvoer

Gestart door Peggy, 21 juli 2007, 15:46:43

« vorige - volgende »

Peggy

Hoi,  heb toch even een vraagje over welk zaadvoer jullie aan jullie valkjes geven.  Ik ga naar de jumper en schep daar een niet te grote hoeveelheid zaadvoer uit zo'n bak maar ik lees hier ook merken-zaadvoer.  Teurlings bijv.
Raden jullie schepvoer af?   Nikkie eet het bijv al 11 jaar dus slecht kan het niet zijn dat weet ik wel maar ik ben gewoon benieuwd wat jullie ervan vinden en wat jullie geven.
alvast bedankt!
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Rianne

Hoi,

ik lees vaak genoeg dat er in sommig schepvoer 'beestjes' zitten, dus raad ik je aan om verpakt zaadvoer te kopen.
Mijn valkjes eten pellets maar krijgen af en toe nog wel zaadvoer. Ik koop dat in de dierenwinkel eenvoudig zaadvoer met weinig zonnepitten.
Teurlings heeft idd een goede zaadvoeding, weet alleen niet welk nummer dat is en hoeveel het kost.

Mara

Hoi Peggy

Ikzelf geef altijd Teurlings, al jaren hoor. Je hebt diverse soorten. Je hebt de Teurlings Eurotop 228 daar zitten bijvoorbeeld lijsterbessen in. Maar je hebt ook nog de Teurlings Eurotop 230, dat is een vrij eenvoudigere mengeling van Teurlings. Ik ben er heel tevreden over, heb zelden last van motjes in mijn voer en het heeft voor mij het voordeel dat ik het in 20 kg. zakken kan kopen. De prijs is ook redelijk en het is algemeen verkrijgbaar volgens mij. Het kan best zijn dat het voer dat je schept ook Teurlings is.

Ik heb geen ervaring met scheppen uit bakken omdat ik alles in grootverpakking koop.

Mara

Romy

Hoi Peggy

Ik heb lange tijd gezocht naar het 'beste' zaadvoer voor Flupke. Daarbij heb ik heel veel soorten en merken geprobeerd. Uiteindelijk geef ik nu ook teurlings, ik denk de 280. Daar zitten héél veel verschillende soorten zaadjes in, alsook besjes. Mijn ervaring met andere soorten/merken is, dat het voer er dikwijls minder kwaliteitsvol uitzag en er veel minder verschillende soorten zaadjes in zaten. Je ziet ook dikwijls dat een heel groot percentage van het zaad bestaat uit zonnebloempitten, wat erg vetrijk is voor valkjes die binnen zitten. Eigenlijk zijn die zelfs niet nodig voor binnenvalkjes.

Dit zijn de redenen waarom ik overgestapt ben op Teurlings. Het enige nadeel is dat het per zak van 20 kg verkocht wordt en dit wel veel is voor mij persoonlijk. Gelukkig kon ik de helft doorverkopen aan mijn opa en de resterende 10 kg heb ik verdeeld over 3 volledig luchtdicht afgesloten emmers om de versheid te bewaren.
Ik heb wel al gehoord dat er sommige winkeliers de grote zakken verkopen in kleinere porties, maar jammergenoeg niet bij mij in de buurt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes
Romy

Peggy

Ben weer even naar jumper geweest;  heb nu zaadvoer erbij gekocht met saffloorpitjes ipv zonnebloempitjes...heb wel los zakje zonnebloempitjes gekocht voor zo af en toe...teurlings hebben ze hier niet dus heb toch maar weer schepvoer gekocht want een zak van 20 kg kan ik sowieso nergens opbergen. parkietenzaad met saffloorpitjes krijgen ze dus nu. Volgens mij wel goed,toch?  heb ook valkparkietenzaad met zonnebloempitten...kan ik natuurlijk ook blijven mengen.Wat kan ik nu t beste doen.  vind het fijn om te weten hoe jullie erover denken.
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Mara

Hoi Peggy

Je kunt eens kijken of jullie een Faunaland hebben, daar verkopen ze wel Teurlings en daar wordt het in kleinere pakjes verkocht.

Mara

Peggy

jumper heeft gewoon een ander soort merk...ziet er wel goed uit hoor. Is het niet goed dan;  parkietenzaad met saffloorpitjes


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Mara

Hoi Peggy

VOlgens mij zitten er ook saffloorpitten in het voer van Teurlings. Maar wat ik daarmee bedoelde is dat je bij Faunaland kleinere zakken met Teurlings voer kunt kopen. Ik zelf ben in elk geval geen voorstander van schepvoer.

Mara

Anja

Hoi Peggy,

Ik kom toch ook eens even reageren. ik heb altijd schepvoer en ik ben daar zeer tevreden over.
Het lijkt mij als je dus een grootverpakking koopt van 20 of 25 kilo dit ook schepzaad is want daar worden de bakken in de dierenwinkel meegevuld.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Anja

Het zal waarschijnlijk wel hetzelfde voer zijn, maar waar het mij om gaat is dat je niet precies weet hoelang dat voer al openstaat. Thuis als je grote zakken koopt dan weet je dat wel want je weet wanneer je het gekocht hebt. En dat is voor mij een reden om het inderdaad in grootverpakking te kopen, en 35 vreetkoppen natuurlijk. Ik ben trouwens nog nooit bij een Jumper geweest, dus kan er verder ook weinig over zeggen.

Mara

Coco en Chantal

Ik kom elke week bij de jumper en heb zelf ook het zaad wat ze in die schepbakken vullen.
Natuurlijk heb ik zelf die 20 kilo zakken  ;D.

Maar ik weet wel dat het schepvoer bij de jumper altijd heel hard gaat, dus je bent daar wel zeker van dat het geen oud zaad is wat in die schepbakken zit.

Ik ben zelf zeer tevreden over het valkparkietenvoer wat ze bij de jumper verkopen.
Groetjes Chantal en de valkjes


Mara

Citaat van: Coco en Chantal op 24 juli 2007, 16:57:28
Ik kom elke week bij de jumper en heb zelf ook het zaad wat ze in die schepbakken vullen.
Natuurlijk heb ik zelf die 20 kilo zakken  ;D.

Maar ik weet wel dat het schepvoer bij de jumper altijd heel hard gaat, dus je bent daar wel zeker van dat het geen oud zaad is wat in die schepbakken zit.

Ik ben zelf zeer tevreden over het valkparkietenvoer wat ze bij de jumper verkopen.


Hoi Chantal

Als het zo hard gaat, dan heb ik er ook geen bezwaar tegen, maar soms weet je niet hoe lang het staat, dat bedoelde ik er eigenlijk meer mee.

Mara

Inge88

Ik gebruik eigenlijk verschillende merken of merklozen... ik kijk naar de samenstelling, of deze geschikt is voor valkparkieten en er degelijk uit ziet. Ik heb het eens verpakt voer gekocht die regelrecht bij de fabrikant vandaan komt en voer dat verpakt is door de dierenzaak zelf.
Van het eerste vind ik dat er nogal veel zonnebloempitten tussen zitten, dus die zal ik niet weer kopen. Persoonlijk vind ik vitakraft (Teurlings waarschijnlijk ook, maar heb ik nog niet eerder gezien) nogal duur.

Ivy

Hoi.
Ik gebruik al zo'n 2 jaar Teurlings 228 en mijn vogels zijn er zeer tevreden over. Sterker nog, 1 keer was het op en kregen ze iets anders - hongerstaking! Toen moest ik met spoed Teurlings voer regelen... eigenwijze mutsen :D
20 kg kost rond 22 euro, dus het is heel goedkoop in vergelijking met bijvoorbeeld ExtraVital die als ik het me nog goed herinner zo'n 8 euro per kilo kost.
Ik deel het met nog een vrouw, zodat we sneller verse zak kunnen kopen. Met 10 kilo doe ik zo'n 3 maanden mee geloof ik. (Hou het niet echt in de gaten, als het bijna op is bestel ik gewoon nieuwe)

Dus ja, als je iemand vind die helft wil overnemen, dan is het met 4 of meer vogels wel te doen, maar ja 20 kilo voor een koppel valkjes is wel erg veel...

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Inge88

Hey Ivy,

Ik koop het liefst 1 of 2 kilo verpakkingen. Aangezien ik dus maar 2 valkjes heb. Meestal koop ik 2 x 1 kilo in een keer. Ik doe over een kilo ongeveer 1 maand.
Ik doe de verpakkingen in een afsluitbare ruimtebespaarder.
Ik heb in verschillende dierenwinkels extravital en vitakraft gezien en de prijzen daarvan waren hier inderaad zo'n 8 euro per kilo en in sommige winkels zelfs 10! Ik vind dat echt te duur. Wat is de prijs voor teurlings per kilo dan?