we zijnnaar het NOP geweest, er zijn veel foto's,

Gestart door eefje nieuwenburg, 18 juli 2007, 18:29:26

« vorige - volgende »

hennie

Hallo Eefje,

Prachtige foto's. Wat hebben die dieren het daar heerlijk. En die geplukte kaketoe's....zielig gezicht toch altijd, hé!

Fijn dat je het leuk heb gehad. Het lijkt mij ook heerlijk om daar rond te lopen. Een prachtige instelling.

groetjes, Hennie

eefje nieuwenburg

20 juli 2007, 16:38:36 #16 Last Edit: 20 juli 2007, 16:47:51 by eefje nieuwenburg
een baby,zien jullie hem?

de rechtse van dit stel vinden wij dus helemaal tegek maar ik weet niet welke naam de vogel heeft,weet iemand dat?

de goudachtige ken ik niet,jullie misschien?

deze rode ken ik ook niet,tis een prachtig beest alleen vreselijk vals op handen :o

Rianne

Wauw, wat een hoop foto's! Ik wil ook heen! :D

Mara

Hoi Rianna

Ikke ook. Misschien toch een forummeeting ernaar toe?

Hoi Eefje

Ik wil zondag gaan!! Wat mooie foto's.

mara

eefje nieuwenburg

dit vond ik dus iets minder omdat die rode dus zo vreselijk vals was,ik kon me dus echt niet bewegen want dan viel ie aan,

tis een schatje dit,heeft al die tijd bij 1 van ons gezeten en wilde niet weggaan toen we weg moesten :-\

aparte vogel dit,

deze zitten in een grote kooi/verblijf waar je doorheen kunt lopen,ze kunnen dus bij jou komen,dat is leuk hoor!

je kon ze aanraken

zo dit waren alle foto's die ik mooi genoeg vind om te delen.

groetjes eefje

hennie

Hoi Eefje,

Ik vind die rooie niet zo mooi. Ik hou niet van vogels met felle kleuren. Ik vind een rose kaketoe ook niet mooi. De witte kaketoe vind ik wel prachtig.

Ik vind ze mooier met wat natuurlijkere kleuren.

Schattig die vijf op een rijtje.....lekker kroelen met zijn allen  ;D

Leuk dat je daar ook vogels mag aanraken. Dat gele papegaaitje die je op je arm hebt...wat een mooi beestje. Wat zou er toch de reden van zijn dat dat beestje daar zit? Lijkt me toch ook niet vals of zo..

groetjes, Hennie

Mara

HOi Eefje

Hoe gaat dat met het voeren? Kun je speciaal voer kopen voor ze of zo?

Mara

Rianne

:o
Het ligt in ieder geval niet naast de deur!
Van  HIPPOLYTUSHOEF
Naar Veldhoven

Afstand 203,3 km.
Reisduur 01:59

:o

Mara

Hoi Rianne

Maar dat is met heel veel dingen hoor. Ik wil ook graag een keertje naar Artis....ook niet echt te doen, iets van 2 uur of zo. Ik heb het dan wat makkelijker naar Veldhoven, ongeveer een half uurtje tot drie kwartier.

mara

Rianne

Dat hebben wij weer met Artis. Amsterdam is maar 40 minuten met de auto. :)

eefje nieuwenburg

de beestjes die er zitten zijn ook wel eens daar gekomen vanwege overlijden of verwaarlozing(inbeslagname) of gewoon een miskoop waar men spijt van heeft gekregen.
de vogels die in deze voliere zitten komen allemaal bij mensen vandaan dus zijn tam maar vertoonde dus in huis wellicht probleemgedrag.
De gele kan bijv.vreselijk hard en schel gillen,op het volume van een papagaai :o

Mara,
er worden nootjes verkocht aan de kassa maar die eten ze de hele dag van iedereen dus wij hadden fruit meegenomen,is ook goed voor ze.
Kiwi lusten ze niet ;)
Snij het thuis alvast want ik kon dus halverwege een pleister gaan zoeken omdat ik mijn duim  er bijna afsneed.
ook kun je wat van je eigen vogelvoer meenemen voor in de parkietenvoliere,die kunnen tenslotte niet allemaal die cedernootjes eten dus zaad is altijd lekker.

groetjes eefje

Mara

Hoi Rianne

Dat heb jij inderdaad weer als voordeel. Haha, zo heeft ieder wel iets hoor!

Hoi Eefje

Wat leuk zeg dat je ze mag voeren. Gedroogd fruit mag dan denk ik ook? Dat vinden ze hier heerlijk hoor. Ik vind het zo lief om dat te zien, ik hoop er gauw heen te gaan.......

Mara

eefje nieuwenburg

wij hebben ook 1:45uur in de auto gezeten,tis de moeite waard echt waar!

oja in die parkietenvoliere moet je echt gewoon even op zo'n bankje gaan zitten genieten,gewoon een uur op je kont en alleen maar kijken en wachten wat er op je af komt,grandioos!

groetjes eefje

Rianne

Wie weet, op een vrije dag :) Ik heb nog een kortingskaart voor Artis dus dat staat eerst in de plenning.
Maar je mag van alles zelf meenemen of wordt dat nog gecontroleerd?

Saar