wildkleur of bont, geel op vleugel??

Gestart door Lentemorgen, 18 juli 2007, 10:37:34

« vorige - volgende »

Lentemorgen

18 juli 2007, 10:37:34 Last Edit: 18 juli 2007, 10:40:59 by Lentemorgen
Na 15 pagina's op mutaties te hebben doorgespit kan ik het antwoord op mijn vraag toch niet vinden, dus dan maar even een topic maken!

Mijn valkparkiet van 17 weken was bij koop een wildkleur, maar op dit moment heeft hij nogal wat witte vlekken op de achterkant van zijn koppie en sinds een week krijgt hij opeens op zijn linkervleugel een streep met knalgele veren  ???

Kan het zijn dat het toch een bonte is? Hij krijgt de streep gele veren ook alleen op 1 vleugel, maar hij is nog niet in de eerste rui geweest door het is nogal wel spannend wat hij gaat doen.

Even nog erbij vermelden:
De moeder was een bonte, de vader een witmasker!

Ook is het geslacht nog niet helemaal duidelijk. Hij lijkt redelijk geel te worden in het gezich maar ik kan geen vergelijkingsmateriaal vinden van dezelfde leeftijd. Ook heeft hij nog de gele "visgraat" veren aan de onderkant van zijn staart. Wanneer hij door de eerste rui gaat en deze veren verdwijnen en de onderkant zwart is, betekent dit dat het een mannetje is?
Het vermoeden is dat het een mannetje is omdat hij al met 12 weken begon te imiteren en "Pretty bird" wist te zeggen, toch ben ik er niet zeker van.

Vooral omdat ik graag een maatje voor hem erbij wil (en dan van het andere geslacht) ben ik erg benieuwd! Een foto kan ik helaas niet maken omdat mijn cam kapot is  :)

Alvast bedankt!

Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Als de kop geler wordt is het wel een mannetje. :) 1 van de ouders bont en de ander witmasker, de vlekken in de nek zullen wel komen omdat dit valkje er split voor is.
De veren met gele stippen hebben alle jonge wildkleuren en deze zullen bij een man verdwijnen. Dat er dan af en toe nog een veer terugkomt met deze stippen is normaal. :)

Lentemorgen

Bedankt voor de reacties dusver!

Nee, ik heb helaas geen foto omdat mijn camera er mee opgehouden is. Ik zal wanneer ik een nieuwe cam heb gelijk een keer een foto maken.
Hij heeft dus op de bovenkant van zijn vleugel vlak naast zijn borst dus een hele gele streep. Ik had dit nog nooit gezien, maar het zal dan wel inderdaad komen omdat hij bont is :)

Ik hoop eigenlijk een witmasker gepareld vrouwtje, of een albino vrouwtje erbij te kunnen vinden terzijnertijd, want ik ben erg benieuwd wat voor kleuren daaruit kunnen komen!

Rianne

Hoi,

bedoel je met die streep hetgeen dit valkje ook heeft?

Want dit is normaal en heeft niks met bont te maken. :)

Mara

Hoi

Ik heb ook een valk die wat gele veertjes op het witte gedeelte van zijn vleugel heeft. Heeft hij altijd al gehad maar nu begint hij steeds geler te worden....maar dat heeft niets met jouw vraag te maken. Maar als het zo is als op de bovenstaande foto, dan is het heel normaal hoor.

mara