2 mei 2025, 13:59:17

Zes weken, eten al, maar...

Gestart door ziralioness, 18 juli 2007, 16:30:31

« vorige - volgende »

ziralioness

Hallo allemaal,

De jonge valkjes hier zijn inmiddels 6 weken oud. Ze eten allemaal (ik zie het ze doen) en worden af en toe nog eens een beetje bijgevoed door de ouders, maar niet zo vaak meer. Vliegen kunnen ze allemaal als de beste en ze hebben ook hun volledige verenkleed al.

Ik heb inmiddels geintresseerden voor een paar... en in eerste instantie zei ik: ''Ik denk dat ze er volgende week klaar voor zullen zijn om naar hun nieuwe huis te gaan''.

Vandaag keek ik dus, en zag ik dat ze dus nog 'maar' zes weken zijn... ik dacht zeven.  :o Foutje.

Zijn ze er dan wel klaar voor, als jullie bovenstaande lezen? Of denken jullie dat ik ze beter nog een weekje langer kan aanhouden?
Ik wil immers geen risico's.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Rianne

Hoi,

als je de mogelijkheid hebt zou ik ze apart van de ouders zetten om te zien of ze echt wel vaak en genoeg zelf eten. :)

bobbie

Hoi,

Als je de jonkies apart in een kooi zet en 's morgens en 's avonds weegt, weet je precies hoeveel ze eten en of ze zichzelf op gewicht kunnen houden zonder dat ouders ze wat toestoppen.

Het wisselt behoorlijk tussen jonkies wanneer ze zelfstandig zijn. Ik heb er 1 gehad die was nog geen 6 weken en die at als een tierelier.

Succes, Nel :)

ziralioness

Hoi,

Daar zit dus een beetje een probleem. Apart zetten gaat wel lukken, maar ik heb nog geen geschikte weegschaal...  :-\
Ik zal eens kijken in de winkels hier morgen. :)

Groetjes
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...