16 juni 2024, 13:06:09

Dag lief meisje...

Gestart door Karin, 5 juli 2007, 22:23:10

« vorige - volgende »

Karin

Maandag hebben we onze lieve oude Groenendaeler teefje Tessa in laten slapen  :'( Ze heeft de respectabele leeftijd van ruim 15 jaar gehaald. Tessa was onze allereerste hond. We woonde net een paar maanden samen toen ze bij ons kwam wonen. Zeker niet de makkelijkste hond, een beetje dominant was ze wel, maar voor ons een wereldhond. Echt een knuffel is het nooit geweest tot ze een jaar of 13 was, toen kon ze er geen genoeg meer van krijgen   Het liefst knuffelde ze de hele dag.

Ze kreeg last van haar gewrichten en was af en toe de weg een beetje kwijt. Ze kreeg regelmatig medicijnen, zodat ze weer wat soepelder liep, maar die gingen steeds minder goed werken. Ze kon ook steeds minder lang haar plas en poep ophouden, dus het gebeurde regelmatig dat er een verrassing lag als we thuis kwamen of als we 's morgens opstonden, maar daar viel allemaal goed mee te leven.

Lopen ging nog redelijk en een paar keer per dag een klein blokje om haalde ze nog wel. Wel had ze de gewoonte om overdag eigelijk de hele dag te slapen en 's avonds ineens zo wakker te zijn dat ze de hele avond rondjes rond de bank ging lopen. Ze was duidelijk wat aan het dementeren. 2 weken geleden was ze overdag plots uitgegleden en kon niet meer zelf opstaan, maar met een kontje lukte het wel. Dit gebeurde nog 2 x en zondagnacht om 4 uur begon ze te janken. Ze was weer uitgegleden en lag ik haar eigen poep. Dat was de druppel, we zouden het vreselijk vinden als we thuis kwamen en het blijkt dat ze al uren zo ligt. Meteen die ochtend  een afspraak gemaakt voor na mijn werk. Toen ik thuis kwam heb ik haar eerst een narcoseinjectie gegeven.  Na een half uur was ze volledig onder zeil en hebben we haar in de auto gelegt. Ze is vreselijk bang voor de dierenarts en als ze in de auto gaat blijft ze heel wankel rechtop staan, ze vertikt het om nog te gaan liggen. Het was dus beter dat ze sliep.  Dan zou ze dat allemaal niet meer mee hoeven te maken.

Aangekomen bij de dierenarts heeft ze meteen haar laatste prikje in haar hart gekregen van hem en binnen een minuut was het gebeurt.....  Het zal vreselijk wennen zijn voor ons. Al meer dan een jaar ga ik extra laat naar bed om Tessa nog even uit te kunnen laten. Als ik vrij was bleef ik vaak tot een uur of 3 op, manlief staat altijd vroeg op voor zijn werk en zo kwam ze de nacht door... Het is zelfs zo erg dat ik voor twaalven echt niet in slaap val, ben dan nog klaar wakker   Ik moet mijn rytme nu helemaal om gaan gooien.

Dinsdagavond is ze gecremeerd en gisteren is ze uitgestrooid over zee.

Dag lief meisje, we zullen je missen.....
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Hoi Karin,

het zal inderdaad weer een heel ander leven voor jullie worden. Ik wens jullie veel sterkte toe met het verlies van Tessa... :'(

sweetfuzzy

Sterkte met het verlies van je meisje. Het zal inderdaad ff wennen worden
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Mandy

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Christine

Heel veel sterkte met het verlies van Tessa!

Groetjes
Christine :'(

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Saar


Anja


Heel veel sterkte met het verlies van je lieve meissie Tessa. :'( :'( :'( :'( :'(

Groetjes Anja

Mara

Hoi Karin

WAt een liefdevolle omschrijving van Tessa. Heel veel sterkte met dit grote verlies.

Mara

Gerda

Och gossie,

Wat een lief en toch ook verdrietig verslag over Tessa, Karin.
Eigenlijk heb jij haar in laten slapen, ze heeft het daarna niet meer gemerkt.
Wat een moeiljke beslissingen moet je soms nemen! Maar in dit geval ook de enige die mogelijk was.

Veel sterkte met het 'lege gevoel'. Je leven is aangepast geweest aan haar, dus het heeft een dubbelgrote impact nu!

Hopelijk kunnen je andere beestjes je een beetje er door heen helpen!

Liefs, Gerda

bobbie

Karin, ik heb met tranen in mijn ogen je bericht over Tessa gelezen. Wat zal het leeg zijn thuis. De plek die ze bij jullie innam was uniek en bijzonder.
Ze heeft een prachtige leeftijd behaald, maar dat maakt het verdriet niet minder.

Ik wil je heel veel sterkte toewensen, Nel :'(

Karin

Allemaal bedankt voor jullie lieve woorden. Dat doet me goed. Het is al weer meer dan een week geleden.... Nog steeds als ik thuis kom wil ik haar uitlaten en haar blikjes voer die ze zo lekker vond staan nog steeds in het keukenkastje.....
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Nogmaals veel sterkte toegewenst met het verlies van jullie lieve Tessa.
Zo te horen was ze een prachthond en heeft ze een goed leven bij jullie gehad. Gelukkig heeft ze de rit naar de dierenarts niet meer bij bewustzijn mee hoeven te maken.
Heel veel sterkte voor de komende tijd.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki