5 mei 2025, 21:28:28

Slechte voeding?

Gestart door jamy, 19 juli 2007, 10:44:12

« vorige - volgende »

jamy

Hoi,vandaag heb ik gemerkt dat de zaadjes van de voeding van mijn valkje soms bewegen,zitten hier nu van die beestjes in ?

Groeten Jamy.

dannblom

Hallo,

Zitten er soms kevertjes in ?

Deze kevers heb ik ook al eens gehad. Vroeger kocht ik zaad vanuit den Tom&Co, vanuit die bakken om te scheppen.
Sindsdien koop ik steeds zaad in zakken die volledig toe zijn.
Je kan beter alles weggooien en nieuw zaad kopen.

Groetjes  :)

jamy

Hoi Dannblom, ik heb geen kevertjes gezien en het is ook een zaad dat volledig toe is.

Groeten Jamy

Mara

Hoi Jamy

Het kan ook zijn dat je last hebt van wormpjes in je zaad. Ik weet niet de precieze naam maar er zitten dan van die draadjes in en ze klonteren samen. Dit voer zou je dan kunnen invriezen, dan gaan de motjes kapot, want het zijn eigenlijk motjes.

mara

jamy

Hoi Mara,ik heb het al weggesmeten (het was toch al bijna op) en heb nieuw voer gekoccht.Is dat gevaarlijk voor een valkparkiet want hij heeft al bijna heel de zak leeggegeten?

Groeten Jamy.

Mara

Hoi Jamy

Als het die motjes zijn dan kan het geen kwaad, de larven zijn proteïne voor je valkjes. Het kan volgens mij geen kwaad maar het is wel een onsmakelijk gezicht.

mara

jamy

Hoi Mara, gelukkig maar ;DMaar ik heb bij tips van de lezers gelezen dat er een microscopichbeestje is dat wel schadelijk is weet je vanwaar dat komt ?

Groeten Jamy

Mara

Hoi Jamy

Waar heb je dat gelezen?

Mara

jamy

Hoi,Mara hier bij tips van de lezers,bij slechtvoer ofzoiets.

Groeten Jamy.