12 mei 2025, 09:23:26

Nieuwe koppels

Gestart door Sander, 21 september 2003, 19:41:09

« vorige - volgende »

Sander

Hallo iedereen

ik heb een koppel lutino's. Maar omdat de kweek niet lukt zal ik er een tweede koppel bijhouden(wildkleur). Mijn vraag is of de lutino's bij elkaar zullen blijven of het zo een beetje met allemaal zullen doen. Ik zou immers graag hebben dat ik 2 koppels lutino x wildkleur krijg.

groetjes
sander

Kolkkie

Hoi Sanderke,

Je kan in princiepe geen valkjes aan elkaar koppelen. Ze moeten zelf elkaar leuk vinden, net als mensen.. Als het niet klikt zal er ook niets gebeuren.
Bovendien zou ik je koppel lutino's niet met elkaar laten paren. Je krijgt daar zwakkere vogels uit, dit ff ter extra infomatie.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Stijn dc

hello

als ze niet willen paren, dan zou het wel kunnen dat ze met elkaar gaan wisselen hoor!

je krijgt niet altijd zwakkere vogels, maar het kan!

SDC:D

Sander

Hallo

ik had ook al iets gehoord van dat lutino's zwakker zijn en dus zal ik het nu proberen met wildkleuren. Ik zal ze gewoon bij elkaar zetten. Dan zal ik wel zien wat er gebeurt.

groetjes
sander

Paul

Hoi Sander,
Heel vaak word een lutino samen met een wildkleur gekruisd om inderdaad geen zwakte door te kweken zoals Mariska al zei.
In het algemeen geld nooit een valkje met rode ogen met een valkje wat ook rode ogen hebt laten paren.
Lutino's hebben rode ogen dus dat is dan beter van niet.
Ze kiezen zelf hun partner dus je hebt best kans dat de wildkleuren allebij een lutino als partner nemen dan.

Groetjes, Paul

Sander

Hello paul

hopelijk doen ze het ook zoals jij zegt :D Ik zal ze even je berichtje laten lezen. ;D

groetjes
sander

Stijn dc

hello

het heeft wel niets met valkparkieten te maken, maar heb je net xink en de rest gezien :D
ik vond remi toch wel de beste!

Sander

Hello stijn

ik moet je teleurstellen maar XINK was de beste!!!!!!!
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D

groetjes
sander

Stijn dc

hello

neenee, toch niet!
ik vond de song van remi het meest volwassene!
maar wacht maar op de volgende pputnen ;D
xink komt wel uit de streek waar ik woon: de belgische kempen!!!!! :D

P.S. het is niet xink maar x!nk:D:D

Sander

foutje  ::) ::)

groetjes

Stijn dc

hello

kein problem!:D
we zulle deze discussie maar stopzetten zeker!:D:D

Sander

Hello

Over en uit. De discussie is afgelopen.  :D :D

groetjes
sander

Stijn dc

hello

oke dan!
hoe is het trouwens met je grasparkietjes?
en waneeer ga je je nieuwe valken kopen?

Sander

Hallo

Met m'n grasparkietjes is alles goed. Het zijn 3 wildkleur en 1 blauwe geworden. 2 zijn er al verkocht. Ik had het ook gehad over een tweede legsel maar daar is niets uitgekomen. Ondertussen heeft m'n derde koppel wel een nestje van 4 eitjes. M'n valkjes ga ik kopen zodra ik m'n duifjes weggedaan heb. Kan nog een eindje duren hoor.

groetjes
sander

Stijn dc

hello

ow, ga je al je duifjes wegdoen?
en je kakarikis, zijn ze nog een nestje begonnen, is wel nog wat vroeg he!