26 april 2024, 14:43:30

welke mutatie is dit?

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 20 september 2003, 17:05:50

« vorige - volgende »

Sander

Hello Suzanne

Ik denk dat dit eerder een gewone geparelde lacewing is. Bont zie ik niet echt op de foto.

groetjes
sander

Suzanne

Ik heb hier nog een paar foto's van Falco. De laatste is van Kiki, want ook daar ben ik niet helemaal zeker van of het nou een wildkleur geparelde is, of een cinnamon geparelde, aangezien ze wat bruinig overkomt, zoals je ook kunt zien op de foto van mijn handtekening.















3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Barbara

hoi,

ik denk dat Falco inderdaad cinnamon gepareld is en Kiki wildkleur gepareld. Dat eerste valkje is echt wel bont, want de achterkant van haar kopje is wel erg lichtgeel en het loopt erg ver en onregelmatig door. Verder zijn al haar lange vleugelpennen lichtgeel, bij gewoon geparelden zijn die grotendeels grijs. Alleen de staartveren zijn voornamelijk geel in dat geval. Je kunt dat ook net zien bij Kiki.

Groetjes,

Barbara

Suzanne

16 november 2003, 17:02:33 #18 Last Edit: 16 november 2003, 17:03:57 by blozend_appeltje
Dus Falco is waarschijnlijk een cinnamon geparelde bonte valk en Kiki een wildkleur gepareld? En ik zie bij Falco ook wat gele vlekjes op de borstkast zitten, dat duidt neem ik aan ook al op bont? Het maakt in principe niet zo veel uit, maar ik vind het altijd wel leuk en interessant om te weten  ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Barbara

Sorry, ik bedoel met 'het eerste valkje' die van je tante aan het begin, Falco en Kiki zijn niet bont.

Suzanne


3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Mandy

Ik denk ook dat Falco een cinnamon geparelde valk is en Kiki een wildkleur geparelde valk. ;)
Maar de verdere uitleg van Barbara snap ik niet zo, want daarna heb je het over bont en gele vleugelpennen. Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan geen vleugelpen op de foto's zien hoor?, wel de gele staartveren, maar dat is normaal bij geparelden. Wat bedoel je nou precies Bar? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Ooooo je was me net voor! :D

Nu snap ik het. ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Suzanne

Vind het toch wel leuk om te weten. Alleen werd er ook nog een opmerking gemaakt over lacewing. Is hij dat nou wel of niet vraag ik me nog af?

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Barbara

Volgens mij is tie ook lacewing. Dit betekent dat hij gele veertjes heeft met in het midden langgerekte grijze vlekken. Dit komt net  iets minder vaak voor dan gewone parels, dat zijn gele cirkeltjes op grijze veertjes.

Sander

Hello Suzanne

Op z'n rug heeft ie langere parels wat wijst op een lacewing maar op z'n zijkanten heeft ie gewone ,ronde parels wat wijst op gewoon gepareld;

groetjes
sander

Barbara

hoi Sanderke,

bedoel je nou dat valkje van de allereerste foto van die tante of een van de andere? Ik zie bij die eerste namelijk echt geen ronde parels!

Groetjes,

Barbara

Sander

hello Barbara

het gaat over het valkje van Suzanne! :)

groetjes
sander

Barbara

Kiki of Falco of die van haar tante die ook bont is?

Sander

Hello

het gaat om Falco, het nieuwste valkje van Suzanne! :D :D

groetjes
sander