25 april 2024, 05:51:22

welke mutatie is dit?

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 20 september 2003, 17:05:50

« vorige - volgende »

Jaimy_en_Viggo

hey lieve iedereen,

Mijn tante heeft een nieuw valkje..echt een scheetje..en super mooi..nou wil ze graag weten wat voor mutatie het is..nou kom ik er niet echt uit..het lijkt op een geparelde cinnamon..maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen..hebben jullie een idee?

Dikke  :-*


Sander

hello

ik denk dat ie cinamon gepareld bont is. Maar ik ben het absoluut niet zeker hoor.

groetjes
sander

Jaimy_en_Viggo


Stijn dc

hello

volgens mij ziet ie eruit als een cinnamon bont geparelde lacewing!

cinnamon==>hij ziet er bruinig uit
gepareld==> is wel duidelijk
bont==>op zen koppie en borst zie ik precies wat bonte vlekken
lacewing==> dat wil zeggen dat de parels langgerekt zijn!

maar al bij al blijft het een mooeie valk, welke mutatie dan ook
SDC:D

Jaimy_en_Viggo

hey Stijn,

Tjonge..wat een naam!  :D Maar klinkt wel interssant..zal mijn tante wel leuk vinden  ;) In elk geval bedankt!

Dikke  :-* Jaimy en haar zooitje!

Tara

Ja, van Lacewing weet ik niets maar dankzij Stijn nu wel, maar hij heeft wel gelijk hoor, het is een cinnamon bont geparelde lacewing.

Stijn dc

hello

inderdaad een grote naam!
ik had vroeger ook een cinnamon geparelde lacewing , maar die is gestorven jammer genoeg!

SDC

Jaimy_en_Viggo

hey Tara en Stijn,

Okeej dan..weet ik dat :) en weer wat bij geleerd..lacewing.. onthouden die naam ;) Dank jullie wel voor jullie reactie!

Dikke  :-* Jaimy en haar zootje!

Sander

Hello

De valk op de foto zou een cinamon geparelde lacewing moeten zijn. Hij is wel niet bont. Gelijkt ie er wat op??

groetjes
sander

Sander

Oeps :o :o
klein fotootje is wat groot uitgevallen!!

Stijn dc

hello

dat is hem zeker, maar bij jongen zie je de lacewing nog iets beter vind ik!
hij lijkt er wel wat op, alleen het bont ontbreekt

SDC:D

Barbara

21 september 2003, 07:03:07 #11 Last Edit: 21 september 2003, 07:04:03 by Barbara
ik sluit me aan bij Stijn, en wat is tie mooi zeg! Je kunt ook zien dat ie bont is aan het feit dat ie geheel gele staartveren heeft zonder sporen van grijs, volgens mij zie je dat alleen bij bonte valkjes, en lutino's natuurlijk, maar dat is tie natuurlijk zeker niet. Ik heb een gewoon geparelde lacewing;



Het blijkt een mannetje te zijn, dus helaas raakt hij die mooie pareltjes nu kwijt :( Lacewings hebben volgens mij ook meer geel, omdat hun veertjes geel zijn met een langwerpige grijze of cinnamon vlek er in, ipv grijs met een ronde gele of witte vlek, zoals bij gewoon geparelde valkjes. Lacewing schijnt ook iets minder vaak voor te komen heb ik gehoord.

Stijn dc

hello

ik had net dezelfde barbara, alleen dat was een popje!

SDC

Jaimy_en_Viggo

hey iedereen!

Bedankt voor de reaties en die super mooie foto's..mijn tante was er erg blij mee!  ;D Yellow is volgens mij ee vrouwtje..hmm..mischien wil ze wel paren met nica.. ;)

Dikke  :-* Jaimy en haar zooitje!

Suzanne

16 november 2003, 15:57:02 #14 Last Edit: 16 november 2003, 16:01:44 by blozend_appeltje
Hoi allemaal,

Mooi valkje van je tante Jaimy hoor,

Maaru, ik heb afgelopen vrijdag een soort gelijk valkje gekocht, en vraag me dus af of dit ook een cinnamon geparelde bonte lacewing is. Vooral de onderkant van de staartpunt is bruinig bij dit valkje

Het gaat hier om het rechter valkje:


En hier om het middelste valkje:


3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.