4 mei 2025, 16:31:03

kletsen

Gestart door jo, 11 juli 2007, 13:24:50

« vorige - volgende »

kletsen?

kletsen
1 (50%)
kletsen
1 (50%)

Totaal aantal stemmen: 2

jo

hallo allemaal,
binnenkort krijg ik een nieuwe valk, hij schijnt veel en goed te kunnen kletsen, kunnen zowel mannen dit als poppen?
ik wist helemaal niet dat valkjes dat konden...

hennie

Hallo Jo,

Ik denk dan dat de kans groot is dat het een mannetje is!

groetjes, Hennie

jo

zijn mannen over het algemener rustiger of juist drukker? en ik begrijp uit jouw reaktie dat mannen eerder praten dan poppen?

hennie

Ik denk dat er eigenlijk maar heel weinig poppen zijn die praten. Het zijn meestal de mannetjes die dit doen. Mannetjes zijn over het algemeen ook wat drukker.

Dat heeft te maken met het feit dat zij toch het geslacht zijn die indruk willen maken op de vrouwtjes. Hier komt dus een bepaald macho-gedrag uit voort.

Daardoor fluiten zij meer, kunnen gaan praten enz...

Uitzonderingen zijn er natuurlijk ook altijd. Er zijn ook wel poppen die de sterren van de hemel fluiten maar over het algemeen zijn het toch de mannetjes die het doen.

Poppen zijn weer wat aanhankelijker. Willen iets vaker gekroeld worden dan mannen.
Ze hebben dus beiden hun eigen aardigheden   ;D

Daarom is het ook zo leuk om zowel een mannetje als een popje te hebben,

Op youtube kun je leuke filmpjes vinden van valkjes die honderduit praten en fluiten.

groetjes, Hennie

jo

Hoi Hennie!
ik verheug me enorm op de valk t weekend! de week kan me niet snel genoeg gaan! ik hoop dat hij bij ons ook fluit en praat! maar hem langzaam laten wennen en dan komt dat wel goed, hij zal in een kamer komen met veel andere vogels dus hij zal geluiden na gaan doen, ik merk het al aan de parkieten die fluiten de kanaries na!
mijn vriend heeft veel ervaring met valkjes, ik nog niet maar de verslaving zal snel toeslaan vrees ik...

hennie

Hallo Jo,

Het is morgen gelukkig al donderdag dus dat betekent ook snel weekend!!

Hou er wel rekening mee, dat als je je valkje in een kamer zet met veel andere vogels, dat de kans dan klein is dat hij naar jou toe zal trekken.  Dan zullen de andere vogels favoriet zijn.

Als je hem dus echt tam wilt krijgen is het een beter idee om hem wat apart te zetten van de andere vogels. B.v. de eerste tijd in een kooi naast de bank. Dan went hij aan jou ( en kun jij gezellig de hele tijd naar hem kijken   ;) )

Maar dat hangt allemaal af van het doel wat jij met je valkje hebt.

groetjes, Hennie